Gå til innhold

Når begynner jenter å få pupper?? Syns jenta mi på snart 8 begynner å få bittesmå :) For tidlig ??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ville nok tatt en liten tur til legen om jeg var i tvil om hun hadde tidlig pubertet. Vet ikke hvordan det påvirker vekst, men det kan i såfall garantert legen både informere om og gi henne noe for så hun vokser normalt. Om det er tilfellet da...

Er jenta di lubben? Barn med valpefett har gjerne litt antydning til bryster, og det er i såfall helt normalt.

Husk at pubertetsbryster også starter med en hard "plate" som man kan kjenne om man klemmer forsiktig på siden av brystet. Dette kan hun gjøre selv om du føler det blir feil. Mamma sjekket det på meg da jeg var 11 og kom i puberteten. Er det pubertetsbryster kan det bety at mensen kommer tidlig ogf da er det greit å vite det i tide til å "ta praten" så hun ikke får panikk når blodet kommer. :)

Annonse

Jeg husker ikke når jeg fikk pupper, men jeg fikk mensen som åtteåring. Jeg utviklet meg helt normalt. Kan være lurt å ta opp dette med mensen, ja.

Som åtteåring??? :o Hadde du noen andre tegn i forkant? Jeg fikk mensen da jeg var 12, men hadde da pupper og hår både her og der.

Er nå mor til en 8-åring og liker ikke tanken på at puberteten kan komme så brått!

fikk mensen like før jeg fyllte 11, hadde allerede da brukt bhtopp en gooos stund pga bryster. Jeg er 158 cm høy, har ikke vokst noe siden starten av ung. skolen, men har lave foreldre, så var ikke forventa at jeg skulle bli særlig større.

Var lubben /småfeit når jeg var i den alderen, men ble mye slankere et års tid etter mensen kom.

Jeg visste hva mensen var osv, men hadde ikke snakket med mamma eller storsøstrene mine, så jeg brukte papir de første omgangene, ikke kult :/ Syntes det var litt flaut når mamma skulle hjelpe meg med bind og sånt når hun fant ut at jeg hadde fått mensen, det hadde vært mye bedre om vi hadde snakket om dette FØR jeg begynte å blø ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...