Gå til innhold

"Ny" sliter som lurer på hva som skjer ved utredning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Første gang jeg skriver her så derfor "ny".

Har en gutt på 4 fra før og vil gjerne han skal få en lillesøster/bror, men det sitter langt inne. Førstemann kom lett som en plett, nå har vi prøvd siden agust 2009. Hadde en abort (MA) i fjor sommer, med utskraping, og alt kom ikke ut, så jeg måtte en runde med cyrtotec piller 2 1/2 mnd seinere.

Nå er det prøving og prøving og fullstendig koko- med humørsvingninger. Kan begynne å gråte når som helst og hvor som helst hvis jeg tenker på baby, og det gjør jeg nesten hele tiden selv om jeg prøver å la være.

Men det er ikke lett når puppene kjennes som melkespreng minst 14 dager før mens nesten hver måned og man ser gravide rundt på alle kanter

Har ikke brukt eggløsingstest eller andre hjelpemidler så langt, tror ikke det fungerer helt for oss å ha sex på bestilling, men det er kanskje på tide ...

Det er vel alder som spiller inn, er over 36 år, Har tenkt å bestille tid for utredning, men vil gjerne høre hva som pleier å skje videre. Noen som kan komme med en "liste" på vanlig prosedyre ved utredninger?

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann! Har holdt på i over et år med aktiv prøving med eggløsningstester og fult opplegg-uten hell. Så skjønner godt fortvilelsen du sliter med mellom eggløsning og mens. Er helt tullete selv. Men jeg hørte en plass at vist man har det sånn, spesielt vist man er skikkelig grinete/hissig/følsom o.l rundt eggløsning så kan det være ubalanse i hormonene dine. Vi har vært hos legen nå, og jeg skal inn å ta en hormonprøve nå mellom dag 20-23 i syklus. Er kjempe spent. Etter det går det 14 dager før resultatene kommer. Og da har jeg ny time med legen hvor hun går igjennom resultetet. Så enten får jeg hormonkur da, eller, om alt er greit med meg, blir vi henvist videre som par. Da må han på sykehuset og levere en sædprøve., Grunn til at det er på sykehuset er fordi prøven ikke skal være eldre enn en time når de skjekker den. Videre etter det så, vist sæden er bra(vist dårlig får han tabletter-menn kan og ha hormonubalanse) så må damen til legen og får kontrastveske oppi livmoren-tar ultralyd av eggstokkene-sjekker de og ser om egglederene er åpne eller sperret. Siste er vel en kikkhulsopperasjon i narkose om de er tette. Men det er skjelden vistnok. Kan og bare være noe så enkelt som for kort luteralfase-da kan akupunktur hjelpe. Soneterapi er bra mot hormonubalanse. Er mine hormoner ute å kjører skal jeg prøve soneterapi. Men tror egentlig stress spiller mye inn-at en ikke slapper av og tenker for mye på det. Prøvd lenge da? Vi har prøvd i ca 14 pp -men leste at friske kvinner kan bruke opp mot 2 år før de lykkes. Men vi ville begynne utredning nå fordi jeg bikker 30 i år og er man over 30 er det jo greit å ha et samarbeid med legen etter ca 12 mnd med prøving.

Lykke til da:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...