Nr-2-i-magen Skrevet 25. februar 2011 #1 Skrevet 25. februar 2011 Har så vondt i nedre del av ryggen. Konstant. Skulle tro at ryggen skulle dele seg i to der nede. Ikke godt å sitte, ligge eller stå. Mener det er likt som mensen smerter bare litt ekstra. Noen som har noe tips? Det er vel vanlig vil jeg tro, når tyngdekraften heller så mye fremover, he he... Noen andre som har slik vondt nå på slutten? Sånn Eis-gele eller tiger balsam er det ok å smøre på? Har vel kanskje ikke noe å si for babyen det.
Nr-2-i-magen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. februar 2011 hmmm... Det er jo ikke noe rier. Bare konstant vondt. Også er det ikke noe i magen. Kjenner babyen fint. Men tårene triller og ler av meg selv...hormoner alle veier her plutselig, he he!
to til tre Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Er ikke det sånn typisk start på fødsel? At man får riene bak i ryggen? har hørt om flere som har kjent det kun der, og ikke i magen
Old Mama Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Jeg stemmer for at fødselen er i gang!!
Nr-2-i-magen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2011 Ååå... Men da har de sikkert sånne tak eller noe sånt. Dette er ingen tak, bare konstant. Er nå fødeklar så passer fint om det skulle starte, men føler ikke helt at det er det da. Har jo født før, men den gangen så kjente jeg ikke noenting før vannet ble tatt på meg. Før vannet ble tatt, kunne vi se riene på CTG uten at jeg kjente noe. Og riene som kommer etter vannet var tatt, husker jeg ikke helt hvordan var annet enn at jeg husker jeg skrek til epiduralen var satt, he he. Smerteterskel på topp her
Maigutt ♥født♥ Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Søsteren til en venninne av meg fødte for tre uker siden, og hun hadde bare mens murringer i ryggen! (Hun hadde det med førstemann også..så hun var nesten klar over hva som skjedde!) Hun for til sjekk hos jordmor, å hadde 4 cm åpning! Så hun kom hjem meg en frisk jente fire dager senere =)
Nr-2-i-magen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2011 Spennende. Da håper jeg nesten det blir enda vondere da, he he Men har mine tvil på fødsel selv da. Sikkert bare lurerier Kan jo håpe jeg må krysse gaten i løpet av helgen da, bor nesten vedsiden av sykehuset.
Nagilimia Skrevet 25. februar 2011 #9 Skrevet 25. februar 2011 Jepp, hadde sånn hele siste uka før det gikk over i regelmessige tak, som stoppet igjen, for så å bli rier. Det var slik riene ble, bare enda vondere og at det var tydligere når det startet og sluttet. Jeg hadde bare rirer som satte seg i ryggen. Har sånn vondt nå også, men så lenge det ikke er regelmessig stresser jeg ikke. Ikke har jeg kynnere heller. Det som hjelper for meg er en varmeflaske i ryggen eller et bad (varm dusj). Varmeflaske synes jeg var det beste når det gjør så vondt som om ryggen skal dele seg i 2. Håper du ikke stresser, for jeg fikk ikke sove, noe som endte med at jeg ble utslitt. Dette kan vare en uke, og det er helt greit å ta en paracet for å få sove. Søvn er superviktig! Ang. tiger balsam så vet jeg ikke, bare vet at japansk peppermynteolje ikke er anbefalt..
Nr-2-i-magen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2011 Takk. Da må ett stykk mann ut og anskaffe ett stykk varmeflaske til meg Har ikke sovet på mange netter, for det er så vondt å ligge. Pga hele ryggen gjør vondt + bekken. Så har fått en ny rutine med å dusje i varmt varmt vann for jeg legger meg og to ganger i løpet av natten og så på morningen igjen. Blir en fin strømregning det. Merkelig nok føler jeg meg ikke utslitt selvom jeg har så dårlig med søvn. Kynnere har jeg hatt i sikkert ti uker nå, kan nesten ikke bevege meg uten at magen blir knall hard. Eller vet ikke om det heter kynner da, for det er jo ingen tak. Bare konstant hard.
mamma&storebror Skrevet 25. februar 2011 #11 Skrevet 25. februar 2011 Hmmm... du har ikke nyrebekkenbetennelse da? Hadde tatt turen innom sykehuset hadde jeg vært deg, for det der høres fryktelig ubehagelig ut! Kjekt å få noen svar fra fagpersoner også... enklere å slappe av da! Lykke til!
to til tre Skrevet 25. februar 2011 #12 Skrevet 25. februar 2011 Enig med mamma&storebror, ring i alle fall legen/føden og få faglig vurdering på det. Hvis det er så vondt at du må dusje flere ganger om natta høres det ikke noe særlig ut...
Nr-2-i-magen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #13 Skrevet 25. februar 2011 Hvis en har nyrebekkenbetennelse, oppdager en det via urinprøve da? Jeg var hos legen for noen dager siden og hadde helt ren urinprøve. Ang. bekkenet så er det bare sånn smerter i symfysen, det får vel alle på slutten. Virker iallefall sånn på meg at alle får det. At det er vondt å snu seg i sengen og slikt. Jeg har ledd og muskelsmerter til vanlig, så er nesten ikke annet enn forventet at jeg skal få litt ekstra vondt på slutten her. Men vet jo aldri, trodde jo tidligere i svangerskapet at jeg hadde bare verdens meste sykeste smerter i ryggen, så var det gallestein. Det var vondt det! Men det hadde vært kjekt å tatt turen over til sykehuset bare for å finne ut om jeg er i gang eller om dette her kan lede til noe. Men har fått inntrykk av at en skal ikke komme inn på sykehuset før det er så ille at en ikke er i tvil selv. Og så lenge jeg igrunnen ikke tror jeg er i gang selv så blir det vel litt misbruk av ressurser. Takk for lykkeønskning Er maks en uke igjen uannsett nå
Nr-2-i-magen Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #14 Skrevet 25. februar 2011 Vet du hva, det høres kanskje verre ut når jeg skriver enn det faktisk er altså. Tekst blir jo ofte det. Huff hele tråden ble jo nesten sånn klage tråd fra meg. Det var ikke meningen. Men sålenge jeg var i gang med klaginga, he he.. er kvalme tegn på fødsel? Leter etter alle tegn nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå