Gå til innhold

Dersom du skulle bygget nytt hus nå....

Anbefalte innlegg

....hvilken stil hadde du gått for?

Stort hus på gård. Liker litt "bonsk" stil iom det skal stå på en gård. (Passer liksom ikke med funkis og listefritt.)

Huset er stort i grunnflate. Det er kun 2 etg. Hovedplan og loft. Kun hovedplanet som blir innredet i første omgang.

Det vil bestå i

Hall (m/ trapp opp til loft, og gang videre inn til soverom osv)

Kjøkken m/spisestue

Stue

2 soverom (hoved- m/ walk-in)

1 bad

1 gjestedo

1 vaskerom m/bod inni enden

Jeg har jo selvsagt mine meninger og ideer ang innredning, men lurer på hva du ville valgt?

Legg mer enn gjerne med linker :)

På veggene, gulvet og i taket i alle rom? Og hva med belysning?

Fliser til badet?

Type kjøkken?

Type trapp?

Type ildsted? (peisinnsats el vedovn)

Type dusj og badekar?

And so on...

Jeg kommer til å velge min egen stil - uavhengig av hva som er in el ei, men lurer på om noen her er over gjennomsnittet interessert i interiør, og vet hva som blir den neste trenden? :)

Fortsetter under...

Er vel normalt sett interessert i interiør, så har vel ikke så mye peiling, men kan svare likevel :)

Kommer forhåpentligvis til å komme i samme situasjon som deg om et par år, om vi skal overta gård å bygge nytt hus! :-)

Vi har da planene ganske klare, og kommer ikke til å innrede etter siste mote, men ta vare på "gårdspreget".

Vet at mange ikke liker panel, men vi kommer til å bruke endel panel på veggene. Med hvite profilerte lister. Kommer antageligvis til å legge inn spotter i gangen og i en drager i kjøkkenet.

På badet skal vi ha fliser, i en varm lys farge. Stor dusjnisje, badekar tror jeg ikke vi skal ha.

Jeg har et drømmekjøkken i hodet, men det koster mye penger, så får se om vi kan komme til et kompromiss der ;) Ønsker meg et stort kjøkken, i en U- form med kjøkkenøy, innebygd komfyr i høyskap, stort innebygd kjøleskap og fryser, godt med store skuffer, god benkeplass, lys kjøkkeninnredning i heltre.

Ønsker meg vedovn på kjøkkenet, en sånn hjørnepeis som er ganske høy. Og en tradisjonell vedovn i stua.

kommer også til å legge vekt på å ha et stort vaskerom, med opphøyd stativ som vaskemaskinen skal stå på, godt med benkeplass til klesbretting osv, godt med oppbevaringsplass, og egen inngang til vaskerommet for å komme inn med skitene fjøsklær, parkdresser osv..

Hei 21:57 :)

Høres ut som om vi er på samme side ang det meste du skriver om.

Vi skal også ha hvite, profilerte lister. Litt panel her og der, skal vi også ha, MEN vi skal ikke ha noe ubehandlet. Dvs trehvitt.

Stoort vaskerom er tegnet inn med egen inngang.

Kjøkkene blir hesteskoinnredet, men en STOR øy. Men vi skal ha helt hvitt, da.

Kjølerom på ca 3 m2 rett vegg-i-vegg med kjøkkenet.

Skal også ha varme lyse fliser på badet, og IKKE det der tullet med en farge på gulv, og en annen på vegg.

Dusjnisje skal vi også ha ;)

Takker for svar, og ønsker flere dersom noen gidder? ;)

Håper du får drømmen din oppfylt om noen år 21:57 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...