Gå til innhold

vondt øverst i magen?fler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 31,og inatt begynte jeg og få vondt øverst rett under ribbeina,kjennes som brennende stikkende smerter... flere som har det sånn,er det fordi det er trangt??blir liksom så bekymret for alle smerter:((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg har det på akkurat samme måte som du beskriver. Er i uke 40 nå, husker ikke når det begynte men har gått med det i noen måneder.

Startet med at det var litt sårt øverst på magen lenge og regner med det er fordi det er mye press opp fra babyen og mye spark. De stikkende smertene kommer mest hvis jeg f.eks har sittet mye en dag, så har egentlig ikke bekymret meg så mye men tenkt at det er fordi det blir litt trangere og mer press mot ribbein og organer når man sitter.

Er nok ikke noe å bekymre seg for:-)

Skrevet

Jeg kjenner meg også igjen i det du beskriver! Jeg er i uke 39+3 og er usikker på hvor lenge jeg har kjent det. Med meg tror jeg det kommer av at babyen får mindre plass, og at livmora er i strekk. Kjenner det er vondt i det området rumpa til babyen ligger (øverst oppå magen). Jordmor jeg går til forklarte dette slik: Se for deg at du har vært å trent og har blitt stiv og øm i en muskel, og at det kan være vondt å ta på denne og at den stammer seg. Dette kunne visst på en måte sammenlignes med livmoren - som er i stekk og som kan bli øm av press, spark og bevegelse av babyen :))

Skrevet

Jeg hadde det helt likt. Men smertene bare øker på. Fant ut at det var magesår som kom av konstant halsbrann.. SÅ håper tabletter jeg fikk vil ta det vekk.. Men det er ikke farlig for babyen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...