Gå til innhold

Da har jeg sendt inn en klage til Gilde og er spent på om jeg hører noe fra de ...


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Siden jeg selv jobber i et av Norges største selskap innen matvare, og har sentralbord og kundeklager så er jeg nok litt kritisk på den servicen jeg selv mottar når jeg ringer et selskap. Nortura er fantastiske på kundeservice! Raskt svar og fikk penger inn på konto for det jeg klaget på. Veldig positivt overrasket! :D

Min mor klaget/gjorde Gilde oppmerksom en gang på Gilde sin servelat. Den hadde endret sånn farge. Altså alle pakkene i butikken hadde endret farge på kjøttet, men smakte likt. Så bare lite delikat ut.

 

Det var en naturlig forklaring - produksjonsfeil med for lite saltinnhold eller noe slikt.

 

Min mor fikk tre esker med Gilde produkter, masse med indrefilet. Som takk for beskjeden.

Det er helt feil, Ranveig.

 

Butikkene gir beskjed med en gang det er noe feil med embalasje eller annet, som kunden klager på. De ringer inn eller skriver inn en reklamasjon. Grunnen til at de ringer inn reklamasjon, eller skriver inn en reklamasjon, er at de ikke skal tape penger på det ene produktet.

Annonse

Bare hyggelig. Det er viktig å få litt tilbakemelding når man gjør en god jobb. Det gjør dagene så mye lettere. En gang så var det en kunde som ringte konsulenten sin for å skryte av meg, siden jeg var så hyggelig og gav god og utfyllende informasjon. Lever lenge på sånt! hehe

Ei veninne klagde på ei Levisbukse hun hadde kjøpt på carlings.

Dette var på slutten av 90 tallet. Fikk ikke gehør for klagen hos Carlings, så hun sendte en henvendelse til Levis i USA.

Tilbake fikk hun en stor eske fylt med Levis klær. bukser, t-skjorter, gensere osv

Jeg fant en trebit i en pose Natrulig Chips fra Kims. Ble liksom i mest naturlige laget, hehe.

Sendte inn trebiten og info de trengte. Fikk en eske med diverse chips o.l. :)

Det er helt feil Anonym 21:30

Jeg har selv jobbet i dagligvaren og reklamasjoner blir lagt i samme haug som ting som går i stykker i butikken. Alt dette blir registrert sammen og gjort opp hos produsenten sammen.

Dvs at klager blir ikke gitt videre til produsenten med mindre det er noe skikkelig hårreisende.

Annonse

Finner man et fremmedlegeme i feks. mat så sender man gjerne bare dette tilbake igjen. da kan produsenten finne ut hva det er, og hvordan det har kommet dit. Veldig verdifult for produsentene, da kan vi forbedre oss! :)

 

Om det er noe med rar smak så tipper jeg man må sende hele greia tilbake igjen, det som er igjen i hvert fall.

Kan i noen tilfeller holde med bilder også.

Jeg har klagd på sjokolade fra Minde som smakte parafin. det viste seg å være fra et parti de hadde tilbakekalt men som butikken jeg handlet i ike hadde fått med seg. Da fikk jeg en kjempeeske med sjokolade.

 

Jeg har klagd på en Grandiosa som det ikke var kjøtt på i det hele tatt. Jeg ringte for å høre om jeg skulle levere den i butikken eller sende inn bilder, esken osv. Det eneste jeg "fikk" var kjeft av damen på telefonen og beskjed om at det var umulig at den var uten kjøtt...

 

Sønnen min kjøpte en sjokolade som det bare var en halv av i inni papiret. Han sendte den til Freia i håp om å få en ny eller to, i og med at vi var 18 mil unna butikken vi hadde kjøpt den i. Skuffelsen var stor da det kom en eske med kokesjokolade, vaniljesaus og puddingpulver. Når brevet som følger åpenbart er skrevet av et barn så kunne de kanskje ha sendt en sjokoladeplate isteden...

 

 

Når jeg gikk gravid med andremann fikk jeg en pepsimax som smakte white sprite. Ringte dem og sa fra og fikk beskjed om å send eflasken inn og de skulle dekke kostnaden og gi meg svar på hva jeg hadde drukket en stor slurk av.

Gjorde som de ba meg om og siden har jeg ikke hørt en dritt, og han er 7 år nå så tviler på at penger eller forklaring kommer....

Klaget på pytt i panne fra findus. Fant en stor trebit i den. Da mistet jeg mat lysten. Sendte den inn med posen og ett brev. Fikk gavekort på 200 kr tilbake samt ett brev der de takket for at jeg sa ifra:)

Jeg klagde på en freja melkesjokolade en gang. Det så ut som om noen hadde satt tenna i den :o)

Vi sendte inn biten og fikk som svar at det bare hadde vært en av maskinene som hadde kommet borti.

 

Men mens vi ventet fikk vi en pose med noe sjokolade. Også fikk vi en pose twist, en ny melkesjokolade og noe andre sjokolader etterpå.

Bedre enn de som fant en frossen bit med avføring i pytt i panne posen.

 

Har ALDRI smakt pytt i panne etter at jeg hørte om det, og kommer aldri til å smake igjen :)

 

Det værste var at de fikk tilbud om en kartong med pytt i panne som plaster på såret....... ÆSJ!

Nesten det samme: Men en liten bit med plast i et nestleglass. Jeg sendte de en e-post, og de spurte om å få glasset og biten, men det hadde jeg kastet. Likevel sendte de meg et gavekort på ica eller rimi eller hvor det var, på 100 kr + noen prøver.

Fant en gang en GRØNN LEVENDE liten mark i en pakke med kjøttpølser. Jeg så det før jeg åpnet pakken, og det var ingen synlige hull i pakken. Jeg fikk 200 kr, og tilbud om nye pølser, men det siste tok jeg ikke i mot. Dette er mer enn ti år siden, men klarer fortsatt ikke dette merket. (Det var IKKE gilde eller noen andre store produsenter..)

Den embalasjefeilen er vanligere enn du tror :)

 

Det med servelaten stemmer også, men grunnen til at det blir litt askefarge på den er at den reagerer på lyset i butikken :)

Fant en stor tann i en matrett som kom fra en stor produsent for noen år siden, fikk stor beklagelse fra produsenten og 2000 kroner og noe reklamestasj. Klarer ikke denne matretten den dag i dag selv om sansynligheten for at noe lignende skal skje er svinnende liten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...