Gå til innhold

Ang. det å få et barn til

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste fått veldig lyst på et barn til, men vet ikke hvor smart det er. Har ikke nevnt noe til gubben om det, men tror han har misstanker. Vi bruker ikke prevansjon og det vet han om. Sent i går kveld ringte søsteren min meg og fortalte at dem nå skal prøve, kjendte savnet etter en liten baby kom for fullt da og ble liggende våken og tenke.

Er det smart å få et barn til når:

-jeg er 38 og han 45?

-har to barn på 5 og 15 år

-vi har hus, kan ikke bygge ut og har ikke flere soverom enn til det antallet vi er nå.

-sliter litt økonomisk for tiden

-jeg har pr. i dag ikke fast jobb, men jobber for bemanningsbyrå i et langvarig engasjement.

-har en forholdsvis stor hund.

Hva tenker dere om situasjonen?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142953358-ang-det-%C3%A5-f%C3%A5-et-barn-til/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå eller aldri. Den nye babyen vil jo først ligge på samme rom som deg og pappaen, etter det kan den jo dele rom med mellomste. Eller så har nok h*n på 15 mest sannsynlig flyttet ut for å gå skole eller noe når den minste MÅ ha nytt rom

Nå eller aldri ja. Det er sånn jeg føler det også.

Får prøve på en prat med mannen i helgen. Føler virkelig at det mangler et liten en. Er nok en stund til 15 åringen flytter ut i og med at vi bor i Oslo og har det meste av skoletilbud rett rundt hjørnet.

Jeg også driver å lurer på om jeg har lyst på en til, men jeg er bare 32 år da. Jeg har en gutt på 5 og ei jente på straks 4 år. Men jeg synes det er kjempevanskelig å bestemme seg..Vi har heller ikke eget romt til et barn til, men økonomien er for så vidt bra. Det jeg er litt redd for er at det skal bli alt for travelt med tre. Synes det krever en del med to også. Men nå er din største så stor da, så det blir på en måte to for din del. Hvis du har veldig lyst, ville jeg nok ha tatt en prat med mannen og prøvd å ta en rask avgjørelse. Jeg tenker myyyyye på det for tiden, men kommer liksom ikke frem til noen endelig løsning.

Annonse

Jeg hadde hoppet i det om mannen er enig:-)

Dele rom en stund er da ikke noe problem, og de trenger da ikke eget rom før 12-13 års alderen, så innen deres på 5 år er så stor så har nok eldste flyttet ut vil jeg tro.

Hvis ikke kan det godt tenkes at økonomien bedres de neste årene og dere evt kan kjøpe dere noe større.

Vi har også bare 3 soverom, har 2 barn nå men ønsker oss et til om et par år. Jeg tenker at de to eldste er så tette at de fint kan dere rom. Ellers har vi kanskje mulighet til å bygge ut med tiden, ellers kan stua over garasjen bli soverom, sikkert veldig stas for en fjortis å få egen "hybel" hehe:-)

Nei hopp i det sier jeg!

Takker for svar.

Grunnen til at vi ikke bruker prevansjon er at jeg etter en operasjon ikke kunne bruke p-piller mer da dem ble for usikkre. Dermed ble det p-sprøyta. Jeg følte meg ikke konfortabel med den og sluttet for snart 6 mnd. siden. Har ikke sex så ofte heller så sjansen for å bli gravid er ikke så veldig stor, men man vet jo aldri så lenge vi ikke bruker noe.

En angrer aldri på de barna en får. Vi har bare 3 soverom og vi har nå 3 barn. De to eldste deler soverom (de er 5 og 9 år). Før i tiden hadde da ikke alle barna egne rom. Der det er hjerterom er det husrom. Synes det ikke har blitt så mye dyrere å få en til, men han er jo bare 10 måneder enda. Barnetrygden vi får til han holder i massevis. Vi er så heldige å arve masse klær til han. Har to jenter fra før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...