Gå til innhold

Er det mulig at jeg er gravid igjen?

Anbefalte innlegg

Jeg fikk en gutt i September (2010)

Siden den gang har sex-livet vært svært labert. Jeg vet at det bare er EN gang vi har hatt oss uten å bruke kondom.

Dette skjedde tidlig i januar.

Jeg har ikke fått mensen enda.

Vi "fullammet" frem til midten av januar.

Så begynte vi med litt annen kost ved siden av. Men vi ammer fortsatt noe.

Burde jeg ha fått tilbake mensen nå?

Jeg har følt meg litt uggen i mage på morgningene i det siste, og håret er fryktelig fett. Jeg lurer på om jeg kan være gravid igjen. Men er det mulig det da?!?

Vet man kan ta en test, og jeg har kjøpt den idag, men jeg tørr liksom ikke helt. Lurer på om det kanskje er like greit å ikke vite...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142953345-er-det-mulig-at-jeg-er-gravid-igjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvsagt er det mulig at du er gravid, men det skal jo godt gjøres dersom dere bare har hatt ubeskytta sex 1 gang, og du i tillegg ikke har fått igjen mensen.

Sist fikk jeg igjen mensen etter 10 mnd, denne gangen er minsten snart 11 mnd, og den har enda ikke komt...

Det er akkurat dette jeg tenker også, at sjansene er så ørsmå.

Det virker jo helt urealistisk at det skal klaffe sånn. Sjansen for å bli gravid er vel vesentlig lavere når man ammer også.

Det er bare det at jeg FØLER meg gravid.

Men når man først har begynt å tenke tanken så får man jo alle disse tegnene. Man får vodt i magen, fett hår, smerter i bekkenet... alt jeg hadde i forrige svangerskap.

Men det er sannsynligvis bare inbilning.

Testen må vel tas i morgenurin, så jeg blir nødt til å vente til i morgen.

Dersom den er positiv blir jeg skikkelig fortvilet. Jeg er ikke klar for et nytt svangerskap enda. Jeg hadde et skikkelig tøft svangerskap forrige gang.

Men nå har jeg tenkt så mye på dette at jeg egentlig tror jeg kommer til å bli litt lei meg hvis testen er negativ også. Jeg har jo lyst på flere barn, sånn egentlig...

Ja du kan være gravid, selv om det ikke er så sannsynlig. Fullamming beskytter jo litt da, selv om du ikke skal bruke det som preavansjon.

Jeg fikk en gutt i mai-10 og har heller ikke fått mensen, og jeg testa idag og er IKKE gravid (puh)

Skjønner deg sååå godt! Jeg har lurt på i en uke nå om jeg er gravid, for jeg har også vært uggen i magen ;) Men måtte bare hoppe i det til slutt og har testa negativt. Til og med hos legen var testen negativ:)

Anbefaler deg til å ta testen! Så slipper du å gå å tenke på det! Og er du ikke rgavid kan det kanskje være lurt å begynne på minipillen eller sette inn spiral?

Annonse

Hvis du har symptomer du selv merker er du sannsynligvis langt nok på vei til at det ikke spiller noen rolle om det er morgenurin eller ikke. Morgenurin er viktig når det er rundt IKM dato. Jeg ville tatt en test. Sannsynligvis er det amme-hormonene som spiller deg et puss, men du kan jo være gravid og da er det kjekt å vite det så man kan forberede seg.

Ene venninna mi trodde det var "umulig" at hun var gravid fordi hun ikke hadde fått tilbake mensen og oppdaget det ikke før sparkene ble lette å kjenne ... kjipt å bare ha 19 uker til termin til å forberede seg på ny baby ;)

De fleste jeg kjenner som har fått barn har fått denne "gravid skrekken" rundt 4-6 mnd etter barnet er kommet til. Spurte legen om det kunne være tilfelle å han mente på det var meget godt mulig. I denne perioden stabiliserer kroppens hormoner seg tilbake til normale noe som igjen kan føre til typiske graviditets symptomer. Ta testen så finner du ut helt sikkert

Jeg fikk ikke mensen igjen før nylig, og mini er 11 måneder... :)

Når det er sagt har jeg også tatt graviditetstest. De fleste jeg kjenner har "trodd" at det var gravide etter at de sluttet å fullamme. Men ingen har vært det.

Ta en test du :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...