Gå til innhold

Tar dere imot tilbudet om Hpv-vaksinen Gardasil?

Anbefalte innlegg

Tror vi kommer til å si neitakk, men har ikke bestemt oss. Hva har dere gjort og hvorfor?

Blir litt skremt av dette:

Bivirkninger av HPV-vaksine (Gardasil) – oppdaterte bivirkningstall per 24. februar 2011:

Totalt antall rapporter, inkludert alvorlige bivirkninger 248

Antall rapporter med mistenkte alvorlige* bivirkninger 11

*Reaksjoner som har medført død, livstruende sykdom, sykehusinnleggelse eller forlenget sykehusopphold vedvarende betydelig nedsatt funksjonsevne eller funksjonskapasitet.

http://www.legemiddelverket.no/templates/InterPage____82899.aspx

Fortsetter under...

Vaksinen mot humant papillomavirus (HPV) beskytter mot de typene av HPV som er årsaken til utvikling av cirka 70 prosent av livmorhalskrefttilfellene. Vaksinen ble i løpet av skoleåret 2009/2010 innført som en del av barnevaksinasjonsprogrammet for jenter på 7. klassetrinn. Vaksinen gis i tre doser i løpet av 6-12 måneder. I Norge benyttes HPV-vaksinen Gardasil.

Nå er jeg for gammel til å ta den, men mine barn skal vaksineres ja.

Gardsil minsker risikoen for livmorhalskreft betraktelig, og den innholder også vaksine mot kjønnsvorter.

HPV smitter faktisk selv om man bruker kondom.

Er bra tilbudet har kommet.

hpv smitter ikke når man bruker kondom

og forskerne sier jo at når man blir immune mot disse virusene, kommer de andre til å overta plassen deres kjapt.

Vaksinen er lite uttestet og kjent for alvorlige bivirkninger som f.eks død.

Så nei ellers tusen takk, heller burde man gå oftere til lege for å sjekkes, hvert 3 år er ganske lite

Annonse

HPV kan smitte selv om man bruker kondom. HPV er et vortevirus og derfor liker seg på hud. Når man har samleie så møtes også en del hud i det området.

Forskning går tilbake 10 år så vesentlig mer enn med svineinfluensa vaksinen.

Jeg vil gi den til min datter da celleforandringer er så utbredt blandt kvinner og koniseringen som konsekvens for å forhindre kreft ofte kan gi komplikasjoner under graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...