Gå til innhold

Hei, da var jeg 12 uker :)

Anbefalte innlegg

og flytter over til dere på 2. tri, endeliiiig! hehe :) Har vært (og er fortsatt) mye dårlig, hvordan er erfaringene til dere på 2. tri? Når gav kvalmen seg til dere? Det går veldig gradvis bedre her, håper på at jeg våkner en dag og er BRA! :)

Uansett føles det veldig godt å endelig starte på andre etappe :) Gleder meg til å bli kjent med dere her inne!

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142953260-hei-da-var-jeg-12-uker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Takk for en fin velkomst :)

ninairen: uff er du kvalm enda?? Mister nesten håpet om at det noen gang skal gå over jeg., hadde satt min lit på neste uke ettersom det står i terminkalkulatoren min, hehe, at de fleste blir mindre kvalme rundt 3 mnd merket. Men får vel bare vente og se! Men du er oppegående eller? Tar enda kvalmestillende jeg ved de verste dagene, har dårlig samvittighet for det, men må jo bare :S Legen sier jeg kan ta opptil 3 om dagen, men jeg tør så vidt ta 1 av og til på de verste dagene, er redd det skal skade på noen måte.

Anonym-74 : Er du kommet langt? :)

Hei Zassy! Så fint å se deg her inne da:) Og at du har blitt bedre!" Du var jo veldig plaga :( Hoff, syns så synd i deg .

Jeg har nesten sluppet helt unna kvalmen, har bare hatt det et par dager. Nå som jeg er i uke 14, er formen tipp topp, og jeg har masse overskudd. Det er utrolig godt! I første tri var jeg trøtt konstant:P

Håper det ikke blir lenge til du våkner og er helt BRA! :)

Hei Lilledotten, der var du ja :) Går bare bra skjønner jeg! SÅ heldig som har sluppet unna kvalmen, jeg er supersjalu! hehe. Det har vært så ille til meg at jeg lurer på om dette blir mitt eneste barn..ja det høres sikkert teit ut å si nå og kanskje jeg ombestemmer meg osv, men å frivillig bli SÅ syk igjen, uff! Ønsker meg i hemmelighet tre barn :P hehe. Men får konsentrere meg om dette ene nå! Åååh å våkne å bare føle seg bra høres ut som en drøm, men det går gradvis fremover med meg, og i dag skal jeg og kjæresten på tur (blir antagelig meget kort, men likevel :P ) så jeg presser meg til å gjøre mer og mer. Høres deilig ut å være pigg med masse overskudd :) Jeg satser på at jeg også er der i uke 14 ;-D God helg!

zassy☆: må ikke miste håpet :) er faktisk litt bedre i dag(men redd for å si det, da blir jeg som regel veldig dårlig i morgen). men har på en måte blitt litt bedre enn før.

Sist fredag måtte jeg på sykehuset å få intravenøst, var helt uttørka siden jeg nesten ikke hadde spist eller drukket på ca en måned.

Etter det har jeg følt meg litt bedre. Har hatt noen dårlige dager, men også noen gode (før jeg var på sykehuset hadde jeg bare dårlige).

Så håper det begynner å komme seg(men tørr ikke tro det enda).

har vert sykmeldt i 6 uker nå, og blir nok det litt til..

har du vert sykmeldt lenge?

ninairen, hehe neida har fortsatt håp, har faktisk hatt en veldig bra dag i dag så langt, men som deg tør jeg nesten ikke si det høyt ;p Får bare nyte de gode dagene mens de er her, men er litt demotiverende når det kommer en kjempedårlig en plutselig også. Jeg fikk også intravenøst to ganger var jeg innlagt, merker at jeg har veldig sult nå etter 6 uker uten mat, hehe, har lyst på alt mulig i de gode periodene, føles godt å spise og legge litt på seg igjen :) 6 uker sykemeldt her også, legen mente jeg skal prøve å jobbe på mandag så gruer meg sykt mye, men skal prøve da, bare en kort dag på 3-4 timer, men er livendes redd for å bli kjempedårlig igjen :S Enn du, blir det jobb igjen på deg? Gleder meg så til å leve normalt igjen, man blir småtullete av å være syk så lenge.

Skjønner tanken, den med 0 flere barn! Hehe..

Det tenkte jeg og når jeg gikk gravid for 6 år siden.. ALDRI mer! Kvalmen var uutholdelig! Det første jeg tenkte når jeg ble gravid nå, sørn jeg gruver meg til kvalmen!! Men, som sagt, den varte bare noen dager. Har selvfølgelig vært litt uggen på kveldene, men det kan ikke sammenlignes med forige gang.

Sååå.. etterhvert, når du får lyst på en til, så kan du jo bare tenke på det at det kan bli helt motsatt av denne graviditeten. Alle svangerskap er forskjellige vettu! Du får trøste deg med det :) hehe.

zassy☆: Sånn er det hos meg også. Vil spise masse når jeg først er bra, og det er jo bra:) Skal til legen på mandag, da går sykmeldingen min ut, tror ikke jeg er klar for jobb enda, skal høre hva legen sier.. Men han er ikke helt god.. Så jeg vet ikke.. Muligens aktiv eller noe.. Er ivertfall ikke klar for 100% barnehage igjen nå. Klarer nesten ikke å gjøre noe hjemme, sånn husarbeid o.l. Så vi får bare se,, Hva jobber du med forresten?:)

Annonse

Lilledotten: Ja kan jo hende det blir et annet svangerskap, men jeg tipper det ikke blir det :P hehe. men men, tiden vil vise ;)

ninairen: Hehe min sykemelding går også ut på mandag, er fryktelig spent på hvordan det skal gå å jobbe da, men prøver å ta alt som det kommer. I verste fall blir jeg jo bare sykemeldt igjen tenker jeg. Jobber på helsestasjon jeg. Greier heller ikke gjøre noenting hjemme nesten, her har kjæresten overtatt alt av husarbeid, men er stolt av meg selv når jeg av og til tømmer oppvaskmaskinen, hehe, eller bærer en kopp av bordet :P

Hei zazzy og velkommen :)

Jeg er i uke 16 nå og begynte i jobb forrige uke. Kvalmen kom sterkt tilbake sammen med skikkelig vedvarene hodepine :( Har 4 svangerskap fra før (planlagt) og dette siste som kom som en bombe :)

Men planlagt eller ei...jeg har angret de 3 første mnd hver gang :) Kvalmen er uutholdelig og jeg har stor medfølelse for deg.

Med jentene varte det i 13-14 uker og gutten 20 uker...veldig spent nå siden det ikke har gitt seg helt enda her :)

Lykke til og pass på deg selv...det trenger du og den lille...

Her blir det nok ny sykmelding om jeg ikke er bedre imorgen.

Hei på deg OBS! En liten skatt til <3 :)

Godt å høre fra noen som "vet hva de snakker om" hehe, jeg har også angret, og følt meg fæl, sagt til kjæresten at dette gjør jeg ALDRI igjen..Men du er en tøffing da, femte svangerskapet?? herlighet! Ble du gradvis bedre eller plutselig bra? Var du like dårlig hele tiden de 20 ukene med gutten? Jeg føler jo at det er en bra ting at jeg faktisk har blitt litt bedre, tenker at det kaaanskje begynner å gi seg snart da. Skal starte jobb i morgen jeg, gruer meg utrolig mye!! Kjenner at jeg blir verre med en gang jeg stresser litt. Men får håpe på at det går bedre enn forventet. Takk for det, og lykke til selv :)

Takk for sist, grattis med 12 uker, og hjertelig velkommen etter! Håper andre trimester blir supert for deg! :)

Her er min statusrapport: Starter uke 18 i dag, og nå har jeg bare 11 dager igjen til ultralyd, og magen begynner å bli god og rund. Har ikke hatt gleden av å høre hjertelyden ennå, men tror morkaken ligger foran, siden jeg ikke har kjent noe liv ennå, det gjorde jeg nemlig tidlig forrige svangerskap. Ellers så er energinivået ganske labert, og det er mye stress med jobb og vilter 2-åring. Bekkenet murrer mye, men jeg får det knekt opp hver uke, og har en snill mann som gjerne masserer vondtene.

Hei igjen :)

Ja kvalmen har gitt seg gradvis, men husker alikevel godt den første dagen uten noe kvalme :) Fantastisk opplevelse...bare gled deg :D

Må innrømme at jeg synes det er lettere å takle fødselen enn de første mnd med kvalme:) og når det da drøyde til uke 20, så var motet ganske labert. Så tøff og tøff.....litt i overkant denne gangen....men elsker livet med barna og mannen min :) Flinke nydelige og greie barn, akkurat slik en hønemor skal synes hehehe....

Ha en super kveld:)

OBS ! En liten skatt til <3 Har hørt flere som har slitt veldig med kvalme at fødselen var lettere å takle, man vet jo at den går over til slutt så har kanskje noe med det å gjøre? Det verste med denne kvalmen er at den varer så utrolig lenge og man aldri vet om det kommer til å gi seg, går på psyken det. Gleder meg til dager uten kvalme ja, kommer ikke til å tro det hvis det skjer! hehe. Godt du elsker livet ditt med barna og mannen, åå så koselig å høre! Hehe :) Ser frem til å bli tre her i huset, bare et halvt år igjen nå :P hehe. Ha en fin dag!

Januargull-09 + augustspire-11

Hei på deg :) Takk for det. Når fikk du mage da? Så spent på når min kommer jeg, er jo fortsatt i minus på kiloene, men magen er litt oppblåst, men ingen babymage enda nei. Kanskje litt tidlig uansett. Så spennende at du skal på ultralyd snart! Masse lykke til :) Gleder meg masse til jeg skal, selv om det er lenge til enda. Går du til fysio for bekkenet? Har begynt å få vondter selv jeg, i korsrygg og nedover den ene siden av rumpa, litt bekymra for det, men prøver å gå turer å ta litt ryggøvelser og håper det hjelper, får massasje jeg også, snille manner vi har :-D Håper energien din kommer seg etterhvert, jobber du fulltid? Skal tilbake på jobb igjen i dag jeg, må si jeg gruer meg sykt mye, bare noen timer men likevel, redd for å bli veldig dårlig igjen. Men man får jo bare prøve :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...