Gå til innhold

Er det noen flere hippier her inne?

Anbefalte innlegg

I mangel på et bedre ord. Hehe.

Jeg ser på megselv som et "blomsterbarn". Elsker naturen og alt liv. Min religion er kjærligheten og jeg klipper håret mitt selv.

Jeg føler meg så alene i dagens samfunn. Jeg kunne ikke brydd meg mindre om klær, interiør, biler og penger. En jobb er noe man er tvunget til i vårt samfunn, for i det hele tatt å overleve. Jeg ønsker meg et lite småbruk langt ut på landet, med snurredo, brønn og fornybare energikilder.

Kunne gjerne bodd i kollektiv...

Jeg slutter aldri å tro på det gode i menneskeheten, selv om nyhetsbildet sier noe annet. Vi er en del av naturen, og jeg lytter til kroppens signaler og instinkter. Man må ta vare på våre indre verdier og holde fast ved dem, selv når man blir motarbeidet av hele verden og står i fare for å bli blendet av pengejaget.

Finnes det noen andre her inne, tro?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142953175-er-det-noen-flere-hippier-her-inne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig i stortsett alt, men ikke søren om jeg ville bodd i kollektiv ;) Trives utrolig godt i eget selskap, og blir fort sliten av andre folk utenom min lille familie.

Men jeg er også ganske så gammeldags, og synes virkelig ikke noe om disse kvinnene som ropte etter likestilling og jobb. Jeg ønsker å få bruke dagen min til å gjøre husarbeid, og varte opp mannen og barna mine.

Tja,-jeg er vel ikke så langt unna:) Bor på landet med 6 unger, høner, katter og hund. "Pensjonerte" meg før jeg var 40, og jobber litt innimellom. -Har en mann som jobber litt mer,da....Jeg trommer, brenner bål og dyrker urter og grønnsaker...

Kjenner meg igjen i de andre verdiene du snakker om også...:)

Å så godt at vi er flere!! :)

Jeg får helt vondt i magen når jeg snakker med andre famliier, som kanskje har bare 3 timer sammen hver dag.. Stå opp, stresse i alle frokost, eller ta frokosten med i bilen, så bhg, så skole, så jobb. Så¨ferdig på jobb, innom skole, bhg og hjem. Lage middag kjapt og gale, spise, se tv, legge ungene.. Det er maange som har det sånn!! Og det vil ikke jeg!

Syns alle de viktige verdiene er forsvunnet i samfunnet. Den beste verdien en kan ha i dag, er en god arbeidsmoral.. Drit i familielivet og hjemmet.

Mann og barn vil aldri bli nedprioritert for noe som helst! Har vi penger så går alt til fellesskapet, ikke dyre klær til mor eller ny iphone til far for den "gamle" rundet året.

Hepp hepp for oss som lever etter kjærligheten og ikke lommeboka!! :)

Jeg har alltid ønsket meg å bo i kollektiv...

Ikke slik at man ikke skal ha noe privatliv, men at man iallefall kan slippe å være alene, om man ikke vil det. :)

Noen er flinke til å bake, andre flinke til å få ting til å gro, en annen spiller gitar rundt bålet om kvelden... Felles middager og masse hygge!

:)

Ellers er jeg i praksis mye mindre hippi nå, enn jeg var før, men jeg har fortsatt de samme drømmene.....

Det som gjør at dere kan leve slik dere gjør, er jo nettopp at andre jobber og forsaker familieliv for at samfunnet skal gå rundt. Det hadde ikke fungert dersom alle skulle leve på den måten du beskriver.

Men jeg syns det er fint at noen får til å følge sine idealer og skape seg et liv etter de verdiene de setter høyest :)

Lykke til med småbruk!

Annonse

Jeg kan underskrive på alle verdiene dine :)

Nå holder jeg på med bacheloroppgaven min og skal ut å søke jobb til våren... Men innerst inne drømmer jeg om å kunne leve av healingen. Jeg er så lite opptatt av penger at jeg tar meg knapt betalt for behandlingene ;)

Mitt drømmesamfunn er hvor pengesystemet er avskaffet. Jeg hadde gladelig gått på jobb hver dag, uten lønn, dersom jeg var garantert at de grunnleggende behovene ble dekket. Jeg bryr meg nada om stort hus og fin bil, men er opptatt av rettferdig fordling av jordens ressurser...

En dag kommer vi dit, men vi mennesker må se litt lengre enn bare våre egne snevre interesser.

Vi har bare en jord og vi må begynne å tenke mer helhetlig - og ikke bare tenke meg meg meg meg!!!

HI, jeg er litt nysgjerrig på når du oppdaget at du hadde andre verdier enn dine venninner/venner?

Eller er du vokst opp med disse verdiene i hjemmet?

Synes det er kjempetøft og kult av deg og dere andre som vil være anderledes:)

17:46..... Har du virkelig funnet svaret her? :)

I mitt bilde, ville det tvert imot fungere utmerket, dersom ALLE valte å leve på dette viset.

Poenget er at samfunnet slik det er lagt opp idag, ikke tillater at det skal fungere.

Men hvis (når) verden forandres, håper jeg at vi kan klare å leve mer i kontakt med naturen, ved å ta vare på ressurser istedenfor å utnytte hver minste 'dråpe' for økonomisk gevinst....

Jeg er enig i mange av ideene, men har ikke helt tatt av;)

Bruker få penger på klær, synes materialismen har tatt litt av, men hadde omkommet i et kollektiv nå. Har prøvd det i mange år som student, og det fungerer i noen år, men er altfor glad i alene-tid til at det er en oppskrift på lykke for meg.

Jeg har vokst opp i et helt vanlig, norsk, normalt arbeiderklassehjem. Ingen av min familie deler mitt syn, desverre :)

Jeg har alltid merket at jeg var litt annerledes, på en måte jeg ikke kunne sette fingeren på. Men ettersom jeg begynte å bli voksen og fikk erfaringer i livet og ble mere sikker på meg selv, så turte jeg å slippe de sidene til.

Har ikke akkurat en hippie-livsstil nå, men håper indelig jeg får mannen med på drømmene mine :)

Deilig å se så mange av oss! :D Ser det er flere som venter forandringer i fremtiden ;) Og jeg håper så at vi får komme tilbake til våre røtter og leve slik vi er ment å leve!!

Enig 17:46

Slik det er nå så tappes jorden ressurser i et skremmende raskt tempo. WWF la nylig fram en rapport som viser at vi vil trenge to jordkloder innen 2030 dersom vi fortsetter forbruksveksten i samme tempo som nå.

Det er på tide at verden får opp øynene. Evig vekst i et lukket system er ikke mulig.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...