Gå til innhold

Flere som jobber i barnehage her???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hvilke regler har dere hos dere angående varme drikker? Jeg hørte om ei 1 år gammel jente som fikk 3 grads forbrenninger pga en tekopp. Etter å ha hørt om dette fikk jeg igjennom ønsket mitt om at varmt drikke kun skal drikkes på pauserommet. Nå har det blitt ramaskrik pga dette.

 

Nå får de lov til å drikke varmt drikke også ved matbordet. Jeg mener at dette ikke skulle vært lov. Det er jo så fort gjort at noen får kaffen over seg.

 

Hvilke regler har dere om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hos oss kan de drikke kaffen/teen eller hva det nå er til egen mat, når vi spiser med barna eller på pauserommet. Vi har ikke lov å ta med koppen rundtom, ut eller sånn. Selv syns jeg det er helt greit. Jobber på småbarnsavdeling, og til og med der har de lært at min komm er min og deres kopp er deres. Syns det er noe en bør prøve å lære barna jeg. Og kan og lære barna at kopper kan ha forskjellig innhold, uten at de skal brenne fingre eller tær på det. :) Men i bhg blir det alltid ramaskrik når noe blir endret på uansett. Det er fordi vi ofte er mange kvinner på jobb der, og alt for få menn. Savner flere menn i bhg jeg. :)(for arbeidsmiljøet blir bedre da, i tillegg til at barna har godt av mannlige rollemodeller og. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi, her.

 

Vi er bare damer hos oss også. Vi betaler 40 kr mnd. for drikke og da er det flere som mener at vi må få drikke så mye vi vil. Det står jo kaffekopper overalt, og så går de rundt med kopper ute også. Men ikke nå lengre.

 

Jeg føler at vi må gå fra plassen våres ofte under måltidet. Jobber nå også litt på småbarnsavdeling (jobber som spesialpedagog) og barna der har jo så lange armer. De skal jo klå på alt. På tirsdag var det noen som tok henda oppi rødpølsa og så var det en som tok kaviartuben i munnen. Jeg er ihvertfall glad ikke jeg hadde en kopp på bordt akkurat da. Jeg drikker selv kun varm kakao og selvfølgelig tar jeg den med på pauserommet. Til maten drikker jeg vann eller melk.

 

Om mitt barn blir brent i barnehagen (har to barn der) kommer jeg ikke til å tilgi den som hadde med seg varmt drikke inn på avdelingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...