Gå til innhold

Noen som kan hjelpe med en hekleoppskrift, sliter litt med å forstå noe...


Grateful mom

Anbefalte innlegg

Jeg driver å hekler denne kurven: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=130&d_id=37

 

Og når jeg nå er ferdig med "bunnen" og skal hekle meg oppover står det 1.omg: Hekle * 1 lm, hopp over 1 fm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-*.

2.omg: Hekle * 1 fm om lm, 1 fm i neste fm *, gjenta fra *-*.

 

Her lurer jeg på hva som i 2.omg menes med å hekle 1 fm OM lm? Hvordan hekler man en fastmaske OM luftmaske?

Noen som kan hjelpe? Er ikke kjempedreven altså.. :)

Tusen takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest amandine

Hvordan skal jeg foklare det, da? Altså, jeg vil tro du bare skal hekle fastmasken så den er "forankret" i luftmaskebuen i nederkant? Forstår du? Stikk heklenålen gjennom luftmasken og hekle så fm så den er knyttet i lm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du skal hekle fm-en om lm, så stikker du heklenåla under hele lm fra forrige omgang når du skal hente tråden (til forskjell fra å stikke heklenåla gjennom masken). Hehe, ikke så greit å forklare skriftlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for raske svar!!

Ikke så lett nei, men skal vi se her....

 

I omgangen før så har jeg altså heklet 1 lm - hoppet over 1 fm og deretter 1 fm i neste fm. Her oppstår det jo da et slags "hull" under lm, er det det dere mener kanskje, at jeg skal stikke nålen under her og hente tråden istedetfor gjennom selve luftmasken?

Tjihi, ikke lett nei.. :) Blir det krise får jeg ta det med ned i butikken, der er det også hjelpsomme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Tror du har gjort rett. Hvis du bare hekler vanlig stikker du jo ned i selve masken fra forrige rad, nå når du skal OM stikker du ned i hullet på en måte. Blir nok bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis jeg har forstått dette riktig så betyr ikke denne 2.omg noe felling, det er en maske i hver maske ikke sant? Fellingen gjorde jeg jo i 1. omg på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...