Gå til innhold

10 + 2 og katta er ute av sekken. Hvor lenge venter dere med å fortelle det?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sukk.. her blei det fortalt allerede i uke 6... bor i ei veidlig lita bygd og er overbevist om at folk her enten lytter utafor vinduene til folk eller roter igjennom søpla di. jeg fikk nemlig sms av naboen som lurte fælt på om det stemte at jeg var gravid for hun hadde fått spørsmål fra mora si som hadde bedt henne om å spørre meg... ikke veit jeg hvordan dem har fått greie på det for dette var nemlig dagen etter at jeg fant det ut selv og de eneste som visste det var jeg og mannen min... så derfor måtte vi ta noen haste tlf for å fortelle det til familien før dem fikk høre det på bygda... ikke helt planen vår men sånn er det når bygdesladderen rår.. vurderer lydtette vinduer og lås på søplekassa heretter...

Her ble det offentlig gjort allerede i uke 8+5 da :P

Var til tidlig ul da, så etter og ha sett utvikklingen til den lille om at den vokste fint så da klarte vi ikke vente mer :o hehe..

Låste meg jo mer eller mindre inne pga. blødninger i uke 6 så folk begynte jo og skjønne det var noe, derfor gadd jeg ikke at det skulle bli mere spekkulasjoner :P

Er nå i uke 10+5 :D

De to forje svangerskalpene ble det så vi sa litt etter litt til folk, men så "hysj hysj, det er ikke offentliggjort enda liksom" :P haha..

Så kom det offentlig på papira i uke 12 (men fleste parten visste jo om det selvom da :P hehe..)

Annonse

Fortalte det til mamma,pappa og søstrene mine forrige helg da vi var på besøk der (vi er ikke der så ofte, og hadde lyst å fortelle det ansikt til ansikt).

Denne helgen skal vi fortelle det til svigermor og et par nære venner. Ellers venter vi nok noen uker med resten... sjefen driver å spør hele tiden, så har litt dårlig samvittighet for å lyve, men familien må nesten få vite det først syns jeg ;) Uansett tenker jeg at de som får vite det tidlig er de samme man hadde fortalt det til om noe skulle gå galt også...

7+6 idag

Vi fortalte det allerede i uke 8. Kjenner at det kan være greit at folk skjnner hvorfor jeg plutselig låser meg inne med oppkast og kvalme ;-) Pluss at dersom det skulle skje noe, mot formodning, så fortsår alle hvorjeg jeg er så trist og lei meg :-) Er nå kommet til 10+3, så vi er nesten like langt Pirat 09 :-)

MAsse gratulerer med lille spire :-)

Vi fortalte det til familie på morsdag. Enkelte på jobben fikk vite det da jeg var i uke 7 (ble sykemeldt i to uker pga kvalme og oppkast, tenkte det ville være best å fortelle det, så slipper man alle spørsmål). Gode venner har fått vite det litt og litt. Vil ikke gjøre det offisielt før hvertfall etter uke 12, men magen begynner å titte frem føler jeg allerede, så spørs hvor lenge det går... :) Er 10+5 i dag og dette er mitt første barn :)

Er 10+5 nå og har bare fortalt det til nærmeste familie og noen få venner. Jeg er en sentral spiller på ett håndball- lag og har fått høre at flere andre lag har diskutert om jeg er gravid siden jeg ikke har vært med på kamper den siste måneden. Synes det er veldig ubehagelig, jeg liker ikke helt at jeg er en "offentlig " person som folk skal snakke om. Hva om det ikke går bra? Skal liksom alle få vite det da? Ser for meg sånn situasjon hvor jeg kommer på kamp og får blikk fra motstanderne som sier; staaaakaaar, har du mista du da. Sukk....Så her er det ikke offentlig før etter uke 12, frykter faktisk at lokalavisa kommer til å skrive om det! :(

Her vet mamma og ene søstra mi det, samt 6 nære venninner :) Er 9+1.. Og har fortalt dette litt etter litt fra vi var inne i uke 8.

Tenkte at et par-tre nære venninner til, pappa og mine andre søsken, samt svigerfamilie gradvis skulle få vite frem til uke 12.

Før vi på en måte "offentligjør" det overfor andre venner, omgangskretsen, øvrig familie og kjente etter uke 12 :D Slik gjorde vi det sist... Og da var det ikke ute hos jungeltelegrafen før rundt uke 15-16, det passe oss perfekt :D Så derfor gjør vi det samme nå, og forteller nære & kjære litt etter litt.

Jeg hadde en spontanabort aller første gang jeg var gravid, og da delte vi det med ALLE nevnte ovenfor i uke 7... Det var ekkelt å måtte dele med dem pluss jungeltelegrafen at jeg mistet 8+5. Samtidig som våre nære & kjære var HELT FANTATISK å ha i den tiden <3 <3 <3 Og det er også en grunn for at vi ønsker å gjøre det på denne måte som sist og nå :) Men deler meg til å glede med resten av verden ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...