Gå til innhold

Tror ikke jeg holder ut i dette forholdet lenger:(

Anbefalte innlegg

Jeg elsker mannen min veldi høyt og vi har hatt det veldigt fint sammen. Jeg er nå blitt gravid. Graviditeten var ikke planlagt og kom som et sjokk på oss begge. Han drakk seg full samme dag vi fikk vite det. Dagen etterpå hadde vi barna hjemme og han lovde og holde seg edru. Plutslig forsvant han ut i garasjen og komma drita full inn flere timer senere. Noe ungene fikk med seg:( Er ikke første gang han har drukket seg full i helgene mens vi har barna hjemme. Nå skal han drikke denne helgen også. Vet bokstavligt talt ikke om jeg orker mer... Hadde håpet på at mannen min kunne holdt seg litt mer edru nå når vi venter barn. Og at vi heller kunne funnet på noe sammen i helga da vi har barnefri. Men det er vist for mye forlangt. For blir kalt for sjalu møkkakjerring når jeg tar d opp. Vurderer sterkt og bryte ut av dette forholdet orker ikke at alkoholen skal komme fremst. Er ikke sånn jeg ser for meg fremtiden. Har lyst på et roligt stabilt forhold der vi ikke absolutt må ha alkohol på bordet hver helg.. Ser ikke for meg og leve livet mitt på denne måten her. Har lyst på en mann som lar meg og barna komme fremfor alkoholen i helgene. Men her er det ikke sjangs.. Hva hadde dere gjort? Noen synspunkter?

Fortsetter under...

Hadde tatt det opp med han. Enten familien eller alkoholen. Viss han vil ha alkoholen sin, så var forholdet over og ut. Og da ville eg hatt kun latt han få samvær med barna med tilsyn så han ikkje var berusa i helgene når han hadde dei aleine.

Jeg forstår deg veldig godt. Jeg hadde nok ikke holdt ut når han ikke greier å holde seg edru en kveld han har lovt det en gang. Han bør enten skjerpe seg skikkelig eller så ville jeg gått. Tror du han har et alkoholproblem?

Husk å ta det opp med han en gang han er edru. Og får du bare til svar at du er møkkakjerring, er det dessverre ikke så mye å gjøre.

Lykke til!

Hei!

du må tenke på deg selv, og ikke minst de små barna som er vitne til dette.

snakk med ham, får du ikke noe fornuftig ut av ham. må du nesten ta et valg.

men husk at valget tar du ikke bare for deg selv, men også barna dine.

Jeg ville ikke akseptert så mye drikking, og i alle fall ikke når han er full foran barna. Snakk med han om det når han er edru, kanskje når barna ikke er tilhørere. Dette høres veldig bekymringsfult ut synes jeg. Har du noen du kan betro deg til, så kunne det vel være godt å snakke med noen om det. Lykke til:)

Er ikke enkelt dette her. Er ikke snakk om hver dag for han jobber i ukene og holder seg edru. Men hver eneste helg så er han på fylla om vi har barn hjemme eller ikke. Tror kansje jeg skal bryte ut ja. Har snakket me han edru om dette også. Men det hjelper lite og ingenting. Han lover bot og bedring hver gang. Og lover og ikke drikke seg full. Men så fort helga kommer er allt glemt og han hiver seg på flaska. Stort sett går han ut i garasjen og drikker og kommer inn full. har ikke lyst og gå fra han. Men har heller ikke lyst og leve på denne måten resten av livet.. Hver eneste helg er et rent helvete her i huset. Krangling, krangling og atter krangling.. Er sinnsykt sliten nå!!!

Annonse

Det er synd å si det, men her ser jeg ikke at du har mye valg, kjære deg. Å sitte i garasjen og drikke seg full er rimelig spesielt, da er det ikke en gang snakk om sosialfyll, bare å drikke for å drikke.

Husk at 1. du har flere å tenke på nå

2. dette er ikke et forhold du vil la ungene dine vokse opp i

3. en alkoholiker (og per definisjon er denne mannen det) alltid vil love gull og grønne skoger, men i få tilfeller kunne holde det han lover

4. det er snakk om hva slags liv du vil leve. Hvor mye tid og energi skal du bruke på dette forholdet? Og er det dette du ønsker å se tilbake på når du en dag evaluerer livet ditt?

Man trenger ikke lenger å holde ut med hva som helst, om man har barn sammen eller ikke. Du er verdt mer enn dette og all tiden du bruker på dette tullet, er tid du kunne hatt det godt alene eller sammen med noen som fortjener deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...