Gå til innhold

Jeg har så lyst å bli litt kreativ..(få meg en hobby)

Anbefalte innlegg

Noen forslag?

Har tenkt på å begynne åmale kanskje? bilder..men hva er enklest å male med og på?

Ellers så har jeg lyst å lære meg å sy..

Lyst å lage andre ting, men vet ikke helt hva..Fins jo en kjempefin hobbybutikk her i Trondheim som har alt mulig, men HVA skal jeg begynne med når jeg ikke har gjort slike ting før?

Scrapbookinging har jeg prøvd, men har egentlig ikke tid til det for det tar laaaaang tid!:)

Fortsetter under...

Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3

Hvis du skal male vil jeg anbefale å begynne med akryl, dette kan du male på plater, lerret osv, ark krøller seg lett med akryl, det blir for tungt! Akryl tørker fortere enn olje, så det er lettere å male flere strøk, akvarell er noe mange syns er vanskelig å få til!

Eller så kan du sy vesker? Der har jeg ikke så mye erfaringer..hehe

Jeg kan absolutt ikke sy, men har akkurat meldt meg inn i hobbybokklubben. Har kjøpt meg bøker om sying av barneklær og en bok om sying ABC. Har også kjøpt ABC bok om hekling og stikking. Så nå skal jeg finne meg en hobby. Har vært så heldig å fått symaskinen til mamma, så den må jo brukes.

Prøvde å hekle litt, men ble ikke så bra. Må nok en del hekling til og så skyldte jeg på at heklegarnet sikkert ikke var så bra. Så skal kjøpe meg nytt garn. Fikk tips av ei at det sto str. på pinnen skulle bruke på garnet. Det er nok en fordel. Fikk med masse heklepinner i velkomstpakken, så det skal nok bli en løsning.

Jeg er ikke så kreativ, så maling er ikke noe for meg. Må nok finne noe av intr.

Lykke til med valget.

Annonse

Hvis du synes at scrapbooking tar så lang tid, vet jeg ikke om hverken maling eller sying er tingen for deg! :)

Det tar den tiden det tar, uansett hva du velger.

Man må jo ikke bruke flere timer av gangen, men hente det fram når man har lyst og anledning.

Ser at en over her ikke anbefaler akvarell, men når du er helt i starten på en hobby, kan faktisk vannfarger på ark være veldig artig og lærerikt. Ikke minst tar det lite plass og kan lett ryddes vekk.

Jeg har ofte brukt maleskrinet til ungene, riktignok er dette av skikkelig kvalitet, med store blokker farge.

Tuber som man får kjøpt for en slikk og ingenting, feks på Europris, kan også fint brukes.

På hobbybutikken kan du få kjøpt rimelige akvarellark (de dyre er SINNSYKT dyre!!) og dette er absolutt og anbefale, da 'vanlige' ark ikke egner seg særlig i det hele tatt.

Jeg maler med acryl og oljefarger også, men da krever det litt mer plass og helst et eget rom, hvor staffeliet kan få stå framme over tid.

Heldigvis har jeg et slikt atelièr! :)

Lykke til med å finne frem din kreative side, uansett hva du velger! :)

Takk for svar damer:)

Jeg har holdt på litt med scrapbooking tidligere, men man trenger så mange forskjellige duppedingser for å få det skikklig ordentlig, og blir forferdelig dyrt for å få en skikkelig fin bok.

Maler eller syr jeg, trenger jeg ikke all verden av startsaker:)

Jeg driver å strikker litt innimellom, men har alltid kunne tenkt meg å bli flink til å sy. så er det den male greie da:)

Skal jaggu innom noen butikker etter jobb i dag:) Gleder meg til å få satt i gang allerede:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...