Gå til innhold

Jg får fnatt av mennesker som er så fryktelig opptatt av fasaden!

Anbefalte innlegg

Eier de ikke personlighet?Lar de seg så lett styre av markedskreftene at de må ha bestemte merkevarer f.eks?

Guud det irriterer meg når folk tror de opptrer misunnelsesverdig, men egentlig dummer seg grundig ut. Har det noe med inteligens å gjøre?Virker sånn.

Snakker bl.a om de som på død og liv MÅ ha Reimadresser til ungene sine, klær skal helst ikke gå i arv. Og alt må være siste mote og bestemte merker. For guds skyld ikke kjøpe noe på salg!

Dette gjelder jo også hus og interiør, bosted, arbeid, fritidsaktiviteter osv osv.

Og det har liten sammenheng med økonomi har jeg inntrykk av. Det er folk som vil fremstå som rike og perfekte, men som i sannhet mangler både personlighet og hjernekapasitet. De som har vært velstående hele livet har ofte mindre behov for å vise seg frem på en sånn patetisk måte virker det som.

Forstår de ikke at de blir avslørt og ledd av?

Fortsetter under...

Jeg er et fasade menneske. Fordi jeg for det første har råd til det og for det andre elsker jeg det. Spesiellt design og interiør.

Jobben min er og en del av fasaden. Har et utrolig fancy ord på min stilling.

Men siden jeg må forsvare min lidenskap for desing interiør klær og alt det der, kan jeg vel bare si at jeg kjører min egen stil.

Jeg kjøper ikke reima fordi det er den som er populær. Jeg kjøper heller ikke en Dior kjole fordi det er Dior når jeg ikke liker kjolen.

Jeg kan også gå hen å kjøpe en dorullholder til 50 kroner fordi jeg liker den bedre enn designer dorullholderen til 700 kroner.

Bøkene jeg leser og musikken jeg hører på er ikke bestsellere, men det jeg liker, Og bokhyllene mine er imponerende.

Har selvfølgelig endel bøker som kun står der for syns skyld. Spesiellt gamle, fine, dyre, sjeldne bøker som jeg kjøper om jeg er heldig å komme over dem.

Du må gjerne le. Men du aner ikke hvilken glede det faktisk er for meg når jeg fikk tak i den perfekte sengen til sønnen min stitt rom f.eks. og hvor mye jeg måtte ringe rundt for å få den transportert til Norge.

Det så mørkt ut en stund at firmaet ikke fikk sendt den. Det kosta meg 11 000 kroner ekstra i shipping. Men det var den verdt.

Det er veldig tragisk. Vi hadde i vår vennekrets verdens rikeste elektriker..

At de ikke tenker på familien sin, som de med stor sannsynlighet kjører rett i grøfta. For hvem sitter igjen med regninga til slutt.. jo det blir jo barna.

Vi har et sånt par i vennekretsen. De har faktisk godt med penger, han tjener sinnsykt bra. Men de er litt sånn nyrike. De tjener mye bedre enn oss. Det er litt latterlig når de fnyser av at vi ikke har råd til deres luksusferier, når jeg har kjent begge to hele livet og vet at de vokste opp med knapt å ha til smør på brødskiva.

De har til og med kommentert på at vi ikke har Bergansjakker, jeg gidder ikke si noe om at vinterkåpa mi koster mer enn Bergansjakken hennes, tiltross for at den ikke har et navn lysende i trynet.

Så her er det litt blandet, de har god råd, bedre enn oss, men de tror at vi ikke har råd til noenting som helst, og de forstår ikke at vi prioriterer annerledes enn de.

Om vi bruker penger på noe så spør de alltid om vi virkelig har råd til det. Men samtidig så sier de hele tiden at de synest synd på oss som ikke kan ta oss råd til for eksempel Bergansjakker. Muligens de tror vi fryser, ikke vet jeg.

De er i alle fall veldig opptatt av penger.

Annonse

Åh, 1231, men da er jo du ikke blant de vulgære menneskene HI mener, du er av de heldige blaserte som ikke bare er opptatt av fasaden, du er dessuten forvalter av Den Gode Smak.

Vi gratulerer og sender en hilsen i posten. Et abbonnement på LandLiv.

Men 12.31; Da gjør du det jo mest for din egen del. Dersom det gjør deg oppriktig glad å finne akkurat det møbelet som passer inn.. Det er jo interessen din. Og har du råd til det, så værsågod.

Det er noe annet å gjøre det fordi du desperat ønsker at andre skal se at du er vellykket. Og kansje bruke penger du ikke har på det.

Jeg har hund som interesse, og da kunne jeg vel ha sagt det samme. Jeg blir oppriktig glad når vi får til noe som vi har trent mot lenge. Ikke fordi andre skal synes jeg er flink, men fordi jeg har oppnådd det jeg ønsket for meg selv, og det gir meg glede. Skal jeg la vær å gjøre det fordi noen kansje tror jeg gjør det får æren og berømmelsn jeg får i hundeklubben når vi vinner en konkurranse???

Kan ikke folk bare få holde på med hva de vil? Enhver er sin lykkes smed. Tror bare det er misunnelse ute og går. Jeg skulle ønske jeg hadde et perfekt hjem, men har ikke mye penger å bruke på interiør. Så da må jeg finne noe annet som gjør meg lykkelig. Skal jeg få fnatt av at noen andre gjør det???

Jeg deler snobber inn i to grupper. Primær og sekundær snobb.

Førstnevnte er mennesker som er kvalitetsbevisst og har interesser for skikkelige ting. Jeg kjøper heller en skikkelig sommerjakke som varer i flere år enn tre billige fra H&M eller Vero Moda.

Men jeg kjøper sjelden ting til full pris. Jeg er ikke opptatt av logoer og foretrekker at de er på innsiden av klærne.

Bryr meg døyten om hva slags vaner og merker mine venner bruker. Unngår heller folk som er overdrevent jålete.

Sekundære snobber er folk som er ekstremt opptatt av å vise folk rundt at de har den og den sofaen, lua, skia eller brødristeren.

De har gjerne ikke interesse eller peiling men snuser opp hva "it"-folka bruker eller gjør og kopierer det på seg selv som fasiten på vellykket.

Jeg deler snobber inn i to grupper. Primær og sekundær snobb.

Førstnevnte er mennesker som er kvalitetsbevisst og har interesser for skikkelige ting. Jeg kjøper heller en skikkelig sommerjakke som varer i flere år enn tre billige fra H&M eller Vero Moda.

Men jeg kjøper sjelden ting til full pris. Jeg er ikke opptatt av logoer og foretrekker at de er på innsiden av klærne.

Bryr meg døyten om hva slags vaner og merker mine venner bruker. Unngår heller folk som er overdrevent jålete.

Sekundære snobber er folk som er ekstremt opptatt av å vise folk rundt at de har den og den sofaen, lua, skia eller brødristeren.

De har gjerne ikke interesse eller peiling men snuser opp hva "it"-folka bruker eller gjør og kopierer det på seg selv som fasiten på vellykket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...