Gå til innhold

Manglende lyst på sex hos begge partene i et 3-årig forhold, blir det snart samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Hei.

Har lyst til å spørre dere damer på BIM hva dere synes om vårt samliv og deres.

Vi har bodd sammen i over 2,5 år og har det veldig bra. Men for ca 6 mnd.siden begynte det å bli lite sex. Før jeg ble gravid var det ca 1-2 ganger på 14 dager, noen ganger mindre. Begge mistet lyst, vi har ellers mye nærhet og alt er som i et vanlig forhold, men uten sex. Nå er jeg gravid 16 uker, er i god form, ingen mage osv. Men hverken jeg eller han tar initiativet til sex. Men det ser ikke ut til å plage noen av oss- dette skremmer meg mest.

Er dette normalt at lysten forsvinner så tidlig i et forhold?

Hvordan er det med dere?

HI

Fortsetter under...

Akkurat sånn det er med oss også. Vi hadde vær sammen 4,5 år når jeg ble gravid og det var da det begynte. Selv om jeg ikke hadde begynt å få mage enda. Anbefaler deg å bare prøve å ta tak i det, for etter fødselen blir det bare dårligere med sexlyst. Vi er sakte men sikkert i gang med å jobbe opp sexlivet nå. Barnet er snart to. (Tida bare flyr avsted! Virker som det var i går jeg var 16 uker på vei!). Verste for meg var at jeg mistet selvtilliten og kreativiteten med tørkeperioden. Følte meg flau over å være kreativ i senga og ble kjedelig som en tørrpinne. Jeg bestemte meg på egenhånd for å bli flinkere til å ta initiativ og bare kjøre på selvom jeg ikke var fristet. Når man kommer inn i det, får man mer lyst.

Slapp helt av! Sexlysten går i bølger. Nå er dere nede i en dal - om et år er dere på høyden.

Et problem blir det først når den ene parten mener det blir for lite, mens den andre ikke vil.

Min mann var ikke så keen på å ha sex med meg når jeg var gravid. Mage eller ikke. Også etter fødsel trengte han litt tid. Det skal jo ikke snakkes om, men jeg tror mange menn synst det blir litt mye "styr der nede" med en baby som skal ut. Så konas kropp blir plutselig en maskin.

Men det går seg til:) Tror også miljø har mye å si. De som ligger å slappe av på et hotellrom i syden har mer sex enn dem som har 3 barn under 5år - iallefall sånn gjennomsnittlig.

Kos og kyss - og gled dere over ny baby.....livet begynner nå, det er ikke over:)

Så lenge dere begge har liten sexlyst, og er fornøyd med å ikke ha så mye sex, så ser jeg ikke problemet.

Husk at der er mange kvinner OG MENN som mister sexlysten når hun er gravid. Prøv å snakk med samboeren din om det.

Det at dere har lite sexlyst for tiden betyr IKKE at dere vil få et samlivsbrudd.

Gratulerer med graviditeten og lykke til videre i svangerskapet

Takk for tipset:)

Jeg vet ikke hva som skjer, men vi er veldig glade i hverandre og har det utrolig fint sammen. Tror nok at årsaken til at sexen forsvant var fordi vi jobbet mye en periode, var superslitne, spesielt jeg og da var sex mer som en plikt. Sex ble kjedelig, og jeg følte ikke for å være kreativ. Jeg tør ikke å prøve noe nytt(ikke han heller), det føles flaut liksom.

Det skremmer meg hva som kan skje i framtiden, at vi "vokser" fra hverandre. Hvis sexen er borte, tar det ikke lang tid før vi plutselig blir bare venner....

HI

Takk jenter:)

Har hørt at det er helt normalt å miste sexlyst når man er gravid. Men jeg føler at dette problemet startet litt tidligere, før graviditet.

Sexen ble kjedelig og føltes for det meste som en plikt. Så vi må jobbe med å utvikle den, men ingen av oss orker dette nå.

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...