Gå til innhold

Æsj, nå som sola kommer ser jeg hvor jævlig dårlig tapetsering som er gjort...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror bulkene og rynkene i hjørnene kommer når limen tørker og tapeten trekker seg litt sammen. Jeg holder selv på med "gjenoppretting" av stria jeg selv har lagt, heldigvis er den malt og når jeg er ferdig med redningsarbeidet skal den få enda litt mer maling. *sukk*

Har dere tapetsert rundt hjørnene?

Når man kommer til et hjørne skal man kutte tapeten i hjørnet slik at tapeten stopper i hjørnet og ikke brettes rundt. Sikkert knotete fortalt, men skjønte du det?

Tapetserer man over hjørnet kan det komme luft og fuktighet på baksiden av tapeten og da får man lett rynker og bobler!

Selvfølgelig tapetserer man rundt hjørner.

Fins ingenting som er så stygt som tapet som stopper i alle hjørner. Hvis man kan tapetsere er det ingen problemer med å hindre luftbobler i hjørner.

Den viktigste jobben ved tapetsering er grunnarbeidet FØR man tapetserer. Hvis den er bra, så blir hjørnene fine.

Det er slurvete grunnarbeid. (Mannfolk vøtt) Tapeten er lagt på rett med en - to cm brett over hjørnet. Det var pent ei stund, men så kom rynkene :(( Og all limen som ikke blr tørket av med en gang som viser nå... :( Huff... Samme om man vasker og vasker, det er liksom dretet likevel :((

Hi

Annonse

Du kan prøve å rette på noen av rynkene.

Jeg vet ikke hva slags tapet eller lim dere har brukt, men jeg har brukt følgende metode for å rette opp feil:

Kjøp den største kanyle nålen på apoteket

Fyll den med lim og trykk forsiktig litt av limet ut i rynken/feilen

Glatt ut med fingeren (ha litt papir og evt en våt klut tilgjengelig når du gjør det og fjern evt for mye lim som tyter ut igjen)

-Annie 22.42-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...