Gå til innhold

Skravletråd om alt og ingenting for oktoberjentene!:)

Anbefalte innlegg

Hi girls!

Idag måtte jeg hjem fra jobb, og blir sykemeldt i en uke i første omgang...kvalmen har nådd enda nye høyder! :P Skal forsøke og ordne meg en aktiv sykemelding,vil gjerne jobbe når jeg kan..

Ellers har vi det som plommen i egget:) Noen som vet om man kan spise kaviar forresten?

Sulten ja, føler meg sulten hele tiden, eller egentlig tror jeg jeg føler meg "tom" p.g.a kvalmen og derfor småspiser..småspiser frukt så da er det jo egentlig ok, men ikke så bra for tennene.. Hvor langt er dere på vei idag?:) 6+2 her,fantastisk gla for hver dag som går og spiren har det bra :)

Jeg synes ikke det er noe galt i å se på utstyr..skal selvsagt ikke kjøpe noe vogn idag liksom, men har bestemt meg for å tenke porisitv å nyte hver dag av graviditeten.. hvis jeg ser en søt nøytral body så kjøper jeg den..jeg er jo faktisk gravid og har tenkt å være det i 9mnd,tar ikke høyde for noe annet..:)

Er det noen av dere som strikker? Jeg har aldri strikket noe, bortsett fra noen grytelapper i 6. klasse... Tenkte å bynne på et babyteppe i 100% merinoull. Forslag til farger som kan passe til både gutt og jente? Som sagt alt kan skje, men jeg forholder meg til det som er nå og nå er jeg gravid!!:) Men det skal sies at jeg har stor respekt for at andre vil være mer forsiktig!

Fortsetter under...

Misunner deg ikke kvalmen, er 6+3 i dag så vi er nesten likt :) hehe.. Merker ikke så mye til graviditeten jeg, bare veeeldig trøtt og har ømme pupper!! Kjøpte den første tingen i helga, en liten body med bukse til :) bare måtte!! Har og bestemt meg for å prøve å nyte denne tida :) jeg synes foresten de har masse fint i bruntoner for tiden som passer begge :) så kan man kanskje brodere noe i blått eller rosa i ett hjørne når man vet? ;)

Huff,håper formen din blir bedre :)

Jeg får besøk av mamma i dag,bor 7 timer unna meg,så det blir stas :) har sååå lyst til å fortelle den store nyheten ;)

Jeg holder på å lage et babyteppe nå (var egentlig ment til ei venninne,men jeg er litt treg av meg,så kanskje det får bli til meg selv ;)). Jeg valgte hvit,litt kjedelig kanskje,men veldig nøytralt :) Har flere venninner som er gravide,så værtå titta litt sammen dem,så lurkikker jo litt på babyting.. er jo sååå mye fint!

Hvordan går det med dere jenter?:) Idag har jeg vært hos mamma og spist middag, har faktisk hatt noen kvalmefrie timer idag (HURRA)!!:) Ellers har jeg begynnt å strikke på ett babyteppe...blir spennende å se om jeg får til, har allerede rekket alt opp igjen en gang!!!:P

Så koselig at dere også handler og kikker litt..

*NiniZ* : Har du fortalt mamman din at du er gravid? Koselig med besøk, jeg og mamma ar ett veldig godt forhold, så jeg skjønner at det er kos.. jeg måtte fortelle mamma det med en gang og nyheten ble mottatt med jubel! :)

Håper dere har det fint alle sammen:) Noen som har bestillt time til første svangerskapskontroll?

Så godt og bli servert middag, heldigvis har eg ein flink samboer som kan lage middag til meg når jeg kommer fra jobb. Er forkjølt og Da blir alt mye verre. Håper det gårover i helga. Skal til lege på mandag, første kontroll. Det blir spennende :-)

Hei! Jeg er gravis for tredje gang. Har en gutt på 3 år fra før, men det andre sv.skapet endte dessverre med spontanabort i uke 9 for halvannet år siden så håper det går bra nå :) Har bestilt tidl. UL pga angst og bekymring og gruer meg litt. Har allerede fortalt foreldrene mine og noen kollegaer...Klarer liksom ikke holde meg når de hinter og spør så jeg har sagt det tidlig alle gangene. Er litt av den typen som mener at det er ingen fare med å si det tidlig for hvis det skulle gå galt så er det godt å kunne snakke om det med de som vet enn å risikere å blir spurt om når du skal ha og så vet de ikke at du da kanskje allerede har mistet. Det kan være like så sårt...

Er elles veldig trett og sliten, men ikke noe andre problemer. Er for øvrig 7 uker på vei :)

Lykke til alle sammen! Spennende tider!

Annonse

Håper det går bra på ul, er enig med deg at det kan være godt og si man er gravid. Da har dem rundt deg gjerne bedre forståelse hvis man er dårlig eller bekymret. Er nok det værste som kan skje og miste et barn men da er det og godt og kunne si det, og ikke bli innelukket. Masse lykke til på ul. Vi var på ul da jeg var 6+5 tror jeg, da så vi et bittelite frø og hjertet som sikkert nettopp har begynt og slå. Det var et godt og se føler meg mer rolig. Men kvalmen er veldig av på her så har veldig lyst på ny ul, har ikke mistet før men er en smule bekymret når man ikke får samme symtomer som sist svangerskap. Uansett skal til første lege kontroll på mandag, det gleder jeg meg til!

God helg alle! :-) må alle spirer vokse seg sterke

Hei alle flotte jenter :)

har det som alle andre at jeg ikke har lyst å fortelle noe før jeg er sikker...

Var på tidlig ultralyd igår kveld på Volvat, er 8+5 og det kan anbefales at dra om man går og tenker hele tiden. For min del ble det en lettelse at se hjertet slå, målt om den var lengden den skulle osv., fik to fine bilder også.

Nu føler jeg at jeg kan si det til familien, selvom det fortsatt er en liten risiko. Er første barn og håper alt skal gå bra.

Har vært gravid i 2006, til uke 11 - men da valgte jeg kirugisk abort pga samboeren og jeg akkurat var blevet sammen. Vi er heldigvis fortsatt sammen, så nu er det så deiligt at slappe av og nyte graviditeten.

Jeg er vel inntil videre en av de heldige - var veldig sliten første 5 ukene, men nu er det bare ømhet i puppene og ikke annet, frisk og ikke kvalm.

Lagt på meg 1kg, men det er kanskje mere de extra burgere som jeg har spist i det siste som jeg vanligvis aldri spiser ellers... men nu som trøttheten er borte føler jeg faktisk også det er enklere å tenke litt på sunn mat - når jeg var sliten var det ALT som var fremfor som kom inn hehe..

Har termin 17. oktober i forhold til hva legen sa på Volvat igår. Synes det er litt forvirrende siden siste mens første dag var 7. januar, og jeg læste et annet sted at det var 9 mdr plus 7 dage til siste mens første dag - altså 14. oktober.

Uansett medio oktober ;) Gruer meg mer til det er masse snø når bebis kommer, men da får en vel spenne skiene under vognen og komme seg ut.

Lykke til alle :)

Hei på dere :o) Dette er min første dag her inne selv om detter er min 3 graviditet.

Gratulerer dere alle med det lille vidunderet som skal komme i oktober:o)

Denne graviditeten her er helt annerledes for meg, jeg er kvalm og kaster opp hele dagen og må forte meg for å få i meg noe mat ellerst blir kvalen bare værre er også ekstremt trøtt og sliten mens de to andre gangene hadde jeg den berømte morgenkvalmen og ferdig med det liksom. Kjenner jeg har ofte dårlig samvittighet overfor sambor og barn da jeg ikke orker det jeg pleier....noen som har noen erfariner eller råd mot å få litt mere tiltak?

Er 7+4 i dag :o)

Vi har heller ikke sakt det til så mange da vi vil vente til 12 uker men har selvsakt sakt det til noen :o)

heisann =)

gratulerer med spiren =)

formen min har vært elendig, har hatt problemer med å få i meg noe næring i det hele =p men hjalp når jeg bare kom over 12 uker =)

er gravid for annen gang =) men har hatt 2 SA begge var 2 dager før jeg var 3 mnd på vei, så jublet ekstra når jeg tippet første trimester =)

sa ikke noe til verken venner eller familie før torsdag i forje uke =P

jeg var på tidlig UL denne gangen oxo, var da 9 uker på vei,

følte meg 10kg lettere når de sa att alt var greit å jeg så det lille hjertet slå =D

Har termin 1 oktober. å gleder meg masse =)

Lykke til allesammen =)

Hei folkens, og gratulerer så mye med mirakelet i magehuset :D

Jeg er 10+1 i dag, og har veldig lyst å fortelle alle om nyheten. Men vet i grunn ikke hvordan jeg skal fortelle dem det, spesielt ikke foreldrene mine :P Vet de gleder seg veldig til å bli besteforeldre, bare noen uker siden de nevnte det sist, men er liksom noe spesielt synes jeg da :P

Noen historier om hvordan dere gjorde det eller?

Ellers kan jeg ikke annet enn å skryte svangerskapet opp i skyene. Ingen plager, enn så lenge. Så det hele har endt med 4 tester, den siste i dag, for å få det bekreftet :P Så gleder meg veldig til kontroll og ultralyd. Men pga jordmor var på feri fikk jeg ikke bestilt noe time i dag :/

Angående vogn er jeg ganske sikker i mitt valg. Jeg kommer nok til å gå for Simo Duo. Vet den er tung, men jeg liker å kjøre den. Syns den er kjempe fin. Har også veeldig lyst på Simo Classic, men er ikke så mange å få tak i lenger.

Etter mens og terminkalkulator på nettet har jeg termin 18 oktober, og er 20 år. 21 når mirakelet kommer til ;)

Nå var det lenge siden jeg hadde skrevet her inne. Har bare jobba og kost meg med venner og kjæreste og tiden har gått veldig fort,og det er jo bra :D

I morgen skal jeg til legen,og jeg både gruer og gleder meg. Håper alt står bra til,og det blir godt å få vite hvor mange uker vi er på vei :)

Har ikke fortalt det til noen enda,kun ei venninne som selv går gravid nå,godt å ha noen å spørre om ting :)

Håper alt står bra til med dere jenter :)

Formen her har egentlig vært veldig bra hele veien,noen få dager med kvalme,og to med oppkast. Utover det har jeg bare vært veldig trøtt,og fått strammere klær;) Hehe.

Foreløpig termin her er 7.oktober.

Utenom meg og min kjære,så er det ei tante av meg som vet om knøttet. Jeg syns det er så koslig å ha en sånn hemmelighet,så jeg skulle gjerne holdt det hemmelig hele veien,men jeg innser at folk vil begynne å se det etterhvert:)

Har fått innkalling til UL 5.mai,men det krasjer med et kurs jeg må ha på jobb,så jeg må ringe dit etterpå for å få ny time.

Er i dag 13 uker på vei,og det begynner endelig å gå opp for meg hva som holder på å skje:)

Jeg fyller straks 21,min kjære blir snart 23,og vi har vært sammen i 4 år nå til sommeren<3

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...