Gå til innhold

Lillegutt på 3 mnd nekter flaske...og mammaen er bittelitt sliten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har et tips for å få han til å drikke fra flaske? Som dere sikkert skjønner, ammer jeg, men begynner å få litt behov for å være litt for meg selv...enten det skulle gjelde trening el andre ting. Han er min 2.sønn og førstemann hadde jeg aldri dette problemet. Han tok flaske ved behov ellers så ammet jeg ham. Har prøvd mme på flaske, mm på flaske og at pappaen har vært hjemme med han. Det eneste som skjer er at lillegutt gliser og tuller med flaska.

Hadde vært så deilig å bare vært MEG uten å måtte bekymre meg for hylskriking og flaskenekt :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi måtte bare prøve og prøve i ca 4 mnd før det endelig løsnet helt (tok litt etterhvert, men bare noen ml). Før det ga vi mme med sprøyte (10 ml-sprøyte kjøpt på apotek), det går ikke så sakte bare man får dreisen på det. Ellers har dette vært tema på sidene mange ganger, og de fleste tipsene går ut på først å prøve forskjellige typer flasker, og om ikke det går, til sist konsentrere seg om den som virker å kunne fungere best. Vi bruker nå MAM (litt brede)

Skrevet

Må nok bare prøve forskjellige flasker/tuter. Har en datter som ikke tok flasken før hun var 11 mnd.

Skrevet

Ingen tips til å få han til å ta flaske egentlig, men vi har gitt fra kopp. Slike små medisinkopper på 25 ml man får på apoteket. Vi har ikke prøvd med flaske enda, men da jeg slet med ammingen pumpen jeg og ga litt av kopp. Hvis babyen din tar kopp så kommer du deg i alle fall ut og han får mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...