Gå til innhold

åneei.. 14 fullgåtte idag, vekta har rast oppover!!! bare jeg??

Anbefalte innlegg

Har lyst å begynne å grine... men skal prøve å la være.. Veide 72kg på sv.kontrollen uke 8, veide meg idag:78!! opp 6kg på 6uker...

Ja, jeg vet hvorfor. vanligvis er jeg sunn og trener 2-3 gode økter i uka på studio/ute i friluft. nå har jeg fått ei fryktelig ugrei BL i uke 8, og har ikke kjangs til å gå tur/elipsemaskin etc..

Så, da er det maten jeg må skjerpe, å håper d blir lettere nå enn de første ukene:( har jo måtte ete nesten hver time for å unngå å bli skikkelig uvel, nå sitter jeg her og har harr 2 knekkebrød+en kopp te for halvannen time siden og magen skriker!! ja, rumler skikkelig. glad jeg sitter aleine her..

Beklager, måtte bare få det ned.. Om det er noen der med en pep-talk,gode tips osv, kom an!!!

Fortsetter under...

er gått opp 8 kg til nå er i uke 15... fra 68 til 76 Omg. men jeg slutter da ikke å spise av den grunnen, er jeg sulten så spiser jeg. jeg kommer da til å senke skuldrene å nyte dette siste svangerskapet (kommer selfølgelig til å tenke litt på hva jeg spiser) syns du også skal slappe av :) kg går bort etter fødsel og amming :)

oi.., litt korreksjon her.. -best å sjekke helsekortet ja.

startvek:t 72kg

uke8: 74kg

uke4 14:78kg

6kg på 14uker, det var kanskje ikke såå ille..

kan forresten legge til at jeg fikk et barn for 3år siden, var da ganske overvektig, men det gikk av seg selv av igjen-heldigvis. så la jeg om livsstilen for 1,5år siden og tok av 20kg.. må kanskje regne m å fyke opp igjen litt mer enn de som har hatt stabil vekt.

For all del, ikke sult deg selv, kvinne!

Samtidig kan du jo bare prøve spise sunne ting som lar deg holde på metthetsfølelsen? Vet det er litt skummelt og frustrerende å gå opp så mye, men gjør det du kan.

Annonse

Ikke plag deg selv for mye. Det høres ut som du lever et aktivt liv utenom graviditeten, så da kommer du sikkert til å gå det ned igjen raskt! Det er greit å prøve og spise så sunt som mulig, kanskje bytte ut noe av snacksen med gulrøtter og sukkererter? Epler skåret i biter er også kjempegodt.

Spiser du ikke masse fett og sukker er det ikke noe å plage seg med!

Lykke til!

da har du vært flink :) ja jeg har også vært en del større ja ( har gått ned 15 kg det siste året) så har en smule panikk på at vekten skal gå alt for mye opp... trøster meg litt med at jeg får store barn (siste 4895g)

men d går nok bra denne gangen også, må kanskje ta meg skikkelig sammen når jeg er ferdig :o) men akkurat nå må jeg bare glemme vekten for en stund.

åå,det er såå herlig å få litt støtte;)

tatt meg sammen og handla masse frukt, grønt, supper og kjøtt på butikken idag. spist knekkebrød og gulrøtter, og nå venter saftig marinere kyllingvinger i ovnen.. masse sunt som er godt!! måtte bare finne det igjen.. hehe!

Ha ei knakende herlig helg damer!!!

Jeg har liksom ikke matlyst:-(

Har aldri lyst på noe lenger, spiser frokost fordi jeg er sulten og de andre måltidene fordi jeg vet jeg må.

Vet ikke hva som feiler meg. Er jo vanligvis altfor glad i mat.

Var på vekta nå. Gått opp 1 kg, 16+5 i dag.

Men nå hadde jeg litt mye i utgangspunktet, så er bare flott at det går sakte:-)

Vekta mi sto stille frem til uke 18, og siden da har jeg gått opp 4 kg, er i uke 24 nå... Glad for at det gikk sopass sakte jeg.. håper jeg ikke legger på meg alt for mye... Er på mitt tyngste noensinne nå, med 62,3 kg, aldri veid så mye før!! Så det blir skummelt å veie seg fremover ;)

Jeg har det akkurat som deg mamma til tre...

Veldig rart at det ikke frister så mye med mat, har også en del kg for mye fra før, så veldi gla for at det ikke fyker i taket....

Mitt problem di siste gangene har vært etter fødselen, da fyker jeg opp i vekt... Da blir jeg hol på alt mulig... Skal være obs denne gangen, men vet det er vanskeli... føles umuli...

Lykke til med kiloene alle sammen... Ikke mye gøy å se at det øker, men det er jo en grunn til det... en fantastisk god grunn... må bare nytes mens det varer... plutseli er graviditeten over....Går veeeeldi fort.

Annonse

Fant denne!! Grei å se på :-)

Uke 10:

- baby: 5 gram

- morkake: 20 gram

- fostervann: 30 gram

- livmor: 140 gram

- økning i brystvev: 45 gram

- økt blodvolum: 100 gram

- veskeansamling: 100 gram

- ekstra fettvev: 210 gram

Totalt: 650 gram

Uke 20:

- baby: 300 gram

- morkake: 170 gram

- fostervann: 350 gram

- livmor: 320 gram

- økning i brystvev: 180 gram

- økt blodvolum: 600 gram

- veskeansamling: 500 gram

- ekstra fettvev: 1580 gram

Totalt: 4000 gram

Uke 30:

- baby: 1500 gram

- morkake: 430 gram

- fostervann: 750 gram

- livmor: 600 gram

- økning i brystvev: 360 gram

- økt blodvolum: 1300 gram

- veskeansamling: 800 gram

- ekstra fettvev: 2760 gram

Totalt: 8500 gram

Uke 40:

- baby: 3500 gram

- morkake: 650 gram

- fostervann: 800 gram

- livmor: 970 gram

- økning i brystvev: 405 gram

- økt blodvolum: 1250 gram

- veskeansamling: 1300 gram

- ekstra fettvev: 3200 gram

Totalt: 12.075 gram

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...