Gå til innhold

Når "sank" magene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener bestemt å huske at de tidligere gangene jeg har vært gravid, har magen min plutselig sunket litt ned ca tre-fire uker før fødsel. Jeg er nå 37+4 og det har ennå ikke skjedd.

Jeg har et vanvittig trykk opp under høyre ribbebein, og hadde virkelig trengt at det avtok snart. Jeg er rett og slett blitt ganske invalidisert av det. Jeg kan nesten bare ligge. Med en gang jeg sitter eller står, begynner det å presse og verke så jeg ikke klarer å gjøre noe som helst, og så er det bare å legge seg ned på venstre side igjen...

I går lå jeg nesten hele dagen, og det føles så bortkastet!

Jeg har i flere uker nå vært reelt bekymret for at ribbebeinet skal knekke. Jeg må jo ha en monsterbaby inni der! Blir bekymret for å skulle føde diger baby òg av dette.

Hender det at magen ikke synker i det hele? Det betyr isåfall minst tre uker til med denne smerten for meg. Vet ikke hva jeg kan sammenligne det med. Tannverk, kanskje. Konstant verk i nederste ribbebein-området.

(PS. Det er ikke svangerskapsforgiftning. Da hadde det ikke hjulpet å legge seg ned...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

magen min har også alltid sunket noen uker før termin,men denne gangen har den ikke sunket enda...er nå 39+2 dager. sisst jordmor kontroll (hun har ul) sa hun babyen var 15 prosent over normalen og at det var mye baby inni magen. kan jo bli vettskremt av mindre hehe =)

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe høy mage jeg, baby har ligget godt ned med hodet siden uke 26. Så magen min sank vel rundt den tiden! Og godt er det for føler at jeg har fortsatt god plass til at baby kan "sparke" :)

Skrevet

Jeg er 39+4 i dag, og magen min har ikke synki, hode ikke festa seg. Jeg er førstegangs da, så har ingen erfaring, men jordmor sa at det godt kunne hende han ikke kom lenger ned uten at jeg fikk rier eller ordenlige kynner. Noen som har erfaringer med dette? Kan det ha noe med trangt bekken å gjøre (veit ikke om jeg har det altså, men veit noen i familien har)? Symfysemålene mine har vært helt normale hele tida.

Skrevet

jeg er anegangs, og i uke 39. Magen har ikke sunket ennå, og jordmor sa at på flergangsfødende gjør den gjerne ikke det før fødsel. Hodet til babyen fester seg gjerne under fødsel. Jeg har en høy og stor mage da- baby på 22% over gj. snittet.... Jordmor sa at det var mye baby der inne. Men at det ikke var grunn til bekymring:-) Når man har født før så er det likssom banet vei. Og hodet behøver jo ikke være så stort for det:-)

Det hørtes ikke godt ut med smertene dine! Håper de gir seg snart.

Skrevet

Er 39 uker i dag og maven har ikke sunket til tross for at hodet er festet og jeg kjenner at han ligger langt nedi bekkenet mitt.

Hadde vært godt om maven sank litt, men spørs om det skjer nå. Dessverre, for jeg er så plaget med halsbrann og sure oppstøt...sover med ammeputa under hodet om natten så nakken blir jo helt ødelagt og må sitte rett opp og ned hele dagen, så føler jeg får snart "gnagsår i ræven"...;))) Føler dessuten en gedigen nedtur over at jeg ikke er bedre i bekkenet nå som han har festet seg godt....huff, nå er det ikke lenge igjen da:)

Lykke til alle sammen:) Håper våre plager snart er over:)

Skrevet

Nå sank magen i uke 33 (da la hun seg med hodet godt ned i bekkenet). I uke 37 festet hodet seg og magen ble enda litt lavere...:)

Med nr. 1 sank magen i uke 26 og med nr. 2 i uke 38...:)

Skrevet

Baby la seg med hodet ned i uke 30 og magen "sank" (ble tydelig avflatet øverst) i uke 33. Fikk puste bedre da og fikk mer matlyst tilbake. Er nå i uke 36 og kjenner at baby er veldig langt nede! Tom. jordmor sa det på kontroll på onsdag! Siden dette er andremann vet jeg ennå ikke om det er tegn på at baby kommer 3-4 uker etter at det synker. Det gjorde det sist hvertfall (4+3 dager etter). Flere som har sagt at jeg nok føder tidligere denne gang, men tar det som det kommer! :)

Tips ift halsbrann om natten: vi har bygget gradvis oppoverbakke på min side av sengen, under overmadrassen, med puter og en sammenbrettet dyne. Ligger da med min vanlige hodepute men likevel i oppoverbakke og unngår knekk og overbelastning i nakken! Start med en pute nederst mot baken, så to, så sammen rullet dyne evt med enda en pute oppå! Ligger som en dronning med pute under knærne (evt. mellom om jeg ligger på siden)! Og det hjelper utrolig godt på halsbrannen! :)

Skrevet

Genialt tips Ella_Bella_Snupperella:)))

Her skal det bygges putepalass:) He he!

Skrevet

Min sank veldig tidlig denne gangen. Sank i uke 32. Er i 37 nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...