Gå til innhold

OS, hvorfor varierer det slik?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Oktober og novemer ifjor fikk jeg over 11 000 i overgansstønad (under 12 000 såklart). desember fikk jeg selvfølgelig 12607 kr.

Men så i januar har jeg kun fått 10 088 kr, samme i februar. Hva er dette for noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om jeg skal betale mye i skatt i det hele tatt. Kanskje jeg blir en smule klokere av å ringe skatteetaten...?

 

Trodde alle hadde det likt med stønader og slikt. At ingen betalte mer skatt enn andre, men det var nok bare min simple hjerne som ikke klarte å tenke lenger:P

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg heller ringt nav for å høre hvorfor de varierer, jeg har i alle mine år... (3) fått utbetalt samme beløp hver mnd. Skatteetaten har vel ikke så mye greie på utbetalingene i nav.. og OS er vel ikke en skattepliktig inntekt....så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Os er absolutt skattepliktig ja.. Men om man kun har Os som inntekt vil man få tilbake all den skatten man har betalt inn ved neste års skatteoppgjør, eller man kan velge å ikke betale skatt i det hele tatt og få samme sum hele året.. HI - sjekk med nav om de trekker skatt fra Os'en din..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du betaler tydeligvis mer i skatt etter nyttår. Alle må levere skattekort, og skattesatsen kan ha endret seg.

 

I desember fikk du mer for da er det 1/2 skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...