Gå til innhold

Hvor mye penger bruker dere på 1 helg ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det går jo alltid litt ekstra, selv om det varierer fra helg til helg avhengig av aktiviteter. Kanskje i gjennomsnitt 600 kr på en helt normal helg... Handler gjerne for 300 (vi er bare en liten og en stor i husholdningen), spiser ute/går på cafe en gang eller to, handler noe ekstra eller er med på noe som koster penger...

ingenting.

Dvs noe blir det jo, men vanskelig å regne gjennomsnitt når det er så sporadisk. Eldste har vært på kino 2 ganger i sitt liv, han er 7, og vi har vært på kulturhuset en gang. Det går ikke noe særlig ekstra mat om det er helg, og de utfluktene vi drar på nå på vinteren iallefall koster ikke mer enn litt bensin til skuteren...

Minimalt :o)

Vi tar med oss niste på skogstur, bor rett ved skogen. Denne søndagen blir det aketur sammen med venner og deres barn, stor stas for små og store.

Film ser vi hjemme, krysslåner filmer i vennekretsen.

Nå er ungene våre så heldige å ha et sett fantastiske besteforeldre som tar dem med på ting ganske ofte.

Annonse

Vi handler uansett bare en gang pr uke. Det erofte på lørdager, men spiser ikke så mye dyrere i helgene enn elers. Bruker bare litt mer tid på maten.

Er i svømmehallen ca 15 ganger i året. Det koster omtrent 150,- for fammilien.

Noen ganger tar vi en skitur inn til en markahytte. Da betaler vi 30,- for parkering og ca 100,- for noe å bite i på hytta.

Utenom ferier så er vi vel på noe som koster penger ca hver annen uke og bruker da i snitt omtrent 200,-. Det vil si ca 100,- kr pr uke.

Ikke noe særlig.

Blir jo litt penger på snop, men det er ikke snakk om de store summene.

Mat må man jo ha uansett, spiser ikke så mye dyrere i helgene.

Sjelden vi gjør noe som koster penger, om vi sykler til byen e.l. blir det en is.

Skal vi på utflukt, skogen, stranden e.l. har vi med matpakke.

Kino er vi aldri på.

Hender det blir en tur til en slalombakke og da går det litt penger til heiskort og litt i kiosken, men det er ikke så veldig mange ganger i året man gjør sånt når det er mange mil til nærmeste sted og ungene ikke er eldre enn de er.

Da snakker vi jo om utgifter til aktiviteter ol. Vi spiser selvfølgelig i helgene, bruker strøm og sliter på klærne våre, men vi bruker ikke så mye ekstra i helgene. Vi tar ofte med matpakke i stedenfor å spise ute, er veldig sjeldent på kino eller teater osv og de få gangene de skjer kan like godt være på en onsdag. Utgiftene blir ikke så mye høyere i helgene enn ellers.

Denne helga skal datteren min og jeg på akedag, så jeg har kjøpt inn engangsgrill, pølser, pølsebrød, brus, kjeks og kakao :) Litt usikker på hva jeg betalte da jeg handlet litt annet samtidig, men under 200 kr for alt.

Annonse

Kommer helt an på hva vi gjør.

Litt flott mat på lørdagskvelden og søndag ettermiddag i forhold til ellers, pluss litt godis til ungene på lørdag, så bruker vi vel kanskje 300 kroner.

Skal vi ut på tur så bruker vi kanskje en hundrings ekstra i bensin.

Det hender vi leier ei hytte et par helger i året, og da kan det kanskje gå med en tusenlapp.

Vi fire bruker tilsammen i gj. snitt 2500.- pr uke til mat/drikke/klær/fornøyelser/hygiene/bensin.

Tar ut 2500 i kontanter hver lørdag og fordeler pengene på oss to. Disse skal vare til neste lørdag.

En veldig grei måte å holde styr på budsjettet på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...