Gå til innhold

pupp <-> flaske


Gjest Tutt1-2-3!

Anbefalte innlegg

Gjest Tutt1-2-3!

jeg er av de heldige som ALDRI har hatt problemer med amming, til tross for PCOS.

 

Det jeg lurer på, er om noen vet når man kan prøve med flaske? Altså pumpe for å venne babyen på flaske i tillegg til pupp. Dette fordi jeg vet at jeg sannsynligvis ammer ennå når pappa skal ha sin permisjon.. Min første tok flasken enkelt, men det er 10 år siden, og jeg husker ikke når vi prøvde første gang. Nr. 2 nektet å ta flasken, og det ble håpløst å være borte fra ha.

 

Er det noe råd om hvor tidlig man kan prøve flasken UTEN å ødelegge for ammingen? For jeg håper jo at ammingen går like greit denne gangen også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hmm, når vi måtte gå over på flaske heltid, var vi sjelglad for all "treninga" vi hadde lagt ned i flaskemating :P Men vi startet tidlig, med lunkent sukkervann i flaska ;) Da trenger du ikke å pumpe eller gi erstatning hvis det er kun flaskingen du vil øve på og ikke noe annet. Vi måtte bruke NUK sine smokker/flasker, det var det eneste guttungen aksepterte, og han sølte heller aldri med de flaskene ;) De har hullet på oversiden av smukken, og er mer brystvorteformet enn de gode gamle tutene. Det finnes 3 forskjellige str, en til spedbarn, en til større babyer og en til velling, vi brukte den minste lenge siden sønnen vår lett sugde i seg vannet/melken :) Så start nå i dag du ;) NUK smukkene forkludret aldri ammingen min, for barnet brukte helt likt tungegrep om smukken som puppen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine 4 har tatt flaske og pupp fra dag 1. Jeg har alltid reist tidlig hjem fra sykehuset, før melka har kommet ordentlig i gang, så jeg har ammet og gitt flaske om hverandre. Det sies at man skal vente en stund med å introdusere flaska, men det har aldri vært et problem her ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...