Gå til innhold

Hvorfor mener så mange her inne at om man drar til syden , ikke kan amme , vil ha en kveld for seg selv ol ....


Mamma`n til Will& Ailo

Anbefalte innlegg

Off for noen hurper !! Glad jeg bare hører dere her inne å er så heldig å ikke treffer på de utenfor..

 

Om et par tar seg en tur til syden, så skal vel andre drite i det vel.. Hva faan er problemet ?? Ikke galt i å ta seg en kjærlighets tur, bare sunt det å få BARE være kjærester en gang i blant..

Eller ta seg en tur på byen, litt morro skal man unne seg.

 

De som ikke ammer ! Har dere så lite å styre at dere må stikke nesa i hva driver med hele tiden ?? OFF ! Hvis mora røyker så er det best med morsmelkerstatning, med tanke på krybbedød å alt anna dritt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnet mitt er ikke vanskelig. Hun er akkurat sånn de fleste spedbarn er. Jeg sier ikke at jeg har det vanskelig.. Jeg har det topp jeg. Snakker ikke om meg selv i det hele tatt. Jeg sier at det er andre som har vanskelige barn.

Men da er det nok du som er supermamma da vettu! :)

gratulerer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til anonym 23:42

Nei, jeg har aldri kalt meg noen supermamma. Det var noe du fant ut.

Og dette var vel en generell debatt, om gjennomsnittsfamilien. Ikke om de som har "problembarn" (hater det ordet), enten det er pga sykdom eller adferdsproblemer.

 

Og for å si det, så ammet jeg ikke. Hadde ikke melk, og da ble det ikke noe mat på barnet. Så da sank vel supermammatittelen.... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en gjennomsnittsdebatt var det. Men vi dro inn eksempler fra vårt eget liv begge to. Og det er vel fortsatt barn med sykdom og adferdsproblemer det er snakk om. Syns du fortsatt framstår som supermamma jeg:) var ikke amming jeg snakka om.

Har konsentrert meg og ferie og aleinetid for foreldrene jeg.

Så nå bytta du beite. ( ja jeg vet hi snakket om amming også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom igjen jenter! Hiv dere med i gruppen "Kvinner som sliter med uønsket adferd ved andres omsorg, synet av barnepiker og tåteflasker eller svigermødre eller reiseannonser innenfor egen bolig!". Stortinget neste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nå man skal slå tilbake og si: Off, for noen hurper, som drar fra barna sine uten et snev av samvittighet??

Denne diskusjonen kan gå i det uendelige...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her om dagen dro jeg til venninnetur til Sverige uten barnet mitt.

Jeg har alltid dårlig samvittighet for å dra fra henne, noe jeg anser som naturlig, men også som et symptom på hva slags mammakultur vi har skapt de siste årene. Dårlig samvittighet er ikke alltid synonymt med sunnhet.

Datteren min hadde det supert hos besteforledrene. Hva teller mest i det tilfellet? Min dårlige samvittighet? Altså meg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være gode foreldre, må en være der for sine barn.

men alle trenger da barnefri i blandt?

 

jeg ser ikke noe galt i at mor og far reiser bort , for å ha det hyggelig.

barna er jo , som oftes hos folk de kjenner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, så enkelt og greit er det.

Men her på dib er det et stort, eksistensielt og etisk dilemma som ingen ende vil ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mange som kveler sine barn, og ikke helt ser at barna faktisk trenger tid vekk fra foreldrene også :=) Viktig del av utviklingen at de tilbringer netter med noen andre innimellom. Vært borti nok personer som ikke tør sove borte o.s.v. og som er generelt usikre på seg selv fordi foreldrene alltid er der!

 

Så ting har flere sider. Ikke bare foreldre som blir slitne av den samme hverdagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke det at jeg mener at barna ikke har godt av skiftende miljø. Men i dagens samfunn, så er jo barna for det meste i barnehagen. Ja, noen er jo i barnehagen om natta også.. Så det å si at de har godt av skiftende miljø blir litt for dumt....

Helt enig i at de trenger tid sammen med besteforeldre, vice versa... Men å reise til syden uten barna mener jeg er egoistisk. Barn trenger også opplevelser. Skal de da sitte hos besteforeldrene i en/to uker, mens mor og far opplever masse fantastisk??

Noen dager (langhelg), derimot er jeg helt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitte hos besteforeldrene ?

 

Nå vet ikke jeg hvordan besteforeldre ungene dine har ,men her finner besteforeldrene på masse morro med barnebarna .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde ikke vi snakket om alle ferier her.. Det er vel bare når foreldrene vil ta seg en pause fra hverdagen eller?

Høres ut som at barna blir satt vekk hver gang det er feria, å det er vel ike det det er snakk om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Her ble det sannelig en lang tråd du!

 

Og mange merkelige utslag... Så til de som påstår at "om forholdet kan reddes av en sydentur, har de ikke større problemer enn at de kan ordne dem hjemme" - vel, da må jeg nesten dumme meg ut og bruke det utskjelte DiB-uttrykket: Hvor gamle er dere egentlig?

 

Det dreier seg ikke om at et forhold i undergang kan reddes av en sydentur, men om at et forhold som aldri gir rom for en sydentur eller annen alenetid er dødsdømt!

 

Har noen av dere prøvd hvordan det er å aldri ha avlastning? Det er nemlig stor forskjell på å aldri ha det, og å ha det litt, om så bare i en uke i året!

 

Syns Mammas til Will har et poeng her; å være gode foreldre er så mangt, men det er ikke ensbetydende med å slutte å være et individ.

 

For å lære at andre mennesker faktisk har behov, må barna tåle å se at det mamma og pappa liker å gjøre, skal respekteres, at de også skal ta hensyn og vise omsorg for andre. Selvsagt i henhold til deres egen modenhet og utviklingsnivå. Å oppdras av curlingforeldre gjør dem bare slappe, selvsentrerte og egoistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ingen bokstavlig talt mener at forholdet kan reddes av en sydentur. Ihvertfall jeg har bare brukt det som et eksempel. Det nok ikke akkurat sydenturen som er greia, men litt alenetid for foreldrene, for eks en i syden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste bare de tjue første svarene i denne tråden, og stort sett samtlige mente altså at man ikke skal ha tid for seg selv, barna kan fint være med til syden og at det å komme bort fra hverdagen sammen med partneren din ikke vil bidra noe videre til å redde et forhold.

 

Jeg er enig med deg i det du skriver, Mamma'n til Will og nurket. Jeg kjenner ingen som ikke gadd amme fordi de heller ville på fest, slik det gjerne blir framstilt her inne (kanskje noen av jentene/damene her inne burde revurdere sine bekjentskaper...). Og jeg tror av hele mitt hjerte at foreldre og barn kan ha godt av å være litt fra hverandre, merk dere at det er jeg som synes dette, andre her inne får gjerne være uenige. Barn har ikke vondt av å være hos besteforeldre med normalt god omsorgskompetanse, og foreldre blir ikke dårlige foreldre av å være litt borte fra barna.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen i min vennekrets som drar på stupfylla heller, men det betyr ikke at det ikke er vanligere i andre miljøer.

 

Det var heller ikke uvanlig i mitt miljø med de som fikk barn veldig tidlig. Når jeg som mor selv tenker tilbake på hvordan de oppførte seg den gangen, synest jeg egentlig at det er temmelig sprøtt. Kunne aldri falle meg inn å gjøre tilsvarende som mor selv.

 

De som fikk barn tidlig er nå på runde to, med barn på mine barns alder, de drar ikke på byen og fylla nå, de synest sikkert det er sprøtt selv hvordan de selv oppførte seg når de tross alt hadde ansvar for små barn.

Jeg sier de hadde ansvar for små barn, til tross for at de for helga hadde overlatt ansvaret til fedre, eller besteforeldre.

 

Jeg må si at det er litt merkelig når folk drar bort flere ganger før baby er blitt seks måneder. At de både har vært på fylla og på sydentur uten barn, med nyfødt baby hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...