Gå til innhold

Flere med liten baby i magen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed om at barnet er ca 20 prosent under gjennomsnittet, er i uke 33 nå. Skal på vekstestimering om 12 dager. Flere som opplever/har opplevd dette?

Fikk lite info på sykehuset..... Lurer veldig på årsakene til dette, noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei venninne som fikk beskjed om det samme. Ungen fikk ikke nok næring igjennom navelstrengen dvs de målte lite blodgjennomstrømning i navelstengen. Hun fødte i uke 33 av seg selv...Gikk bra med ungen og pustet selv. Ungen var 1300 g.

Skrevet

Er i uke 36+5...Fikk vite på ultralyd uke 32 at barnet var noe spe i forhold til gjennomsnittet...og fikk et kryss langt under kurven. Men at jeg ikke skulle bekymre meg, for alt så bra ut ellers...min første fødte var 2255g. (født 4 uker for tidlig)

Skrevet

Hun er under den røde streken, men jeg tviler på at hun kommer ut liten, hehe.

Men jeg har ei veninne som først hadde 15% under, og så på UL fikk estimert at baby kom til å bli iallefall 17%. Han kom tre uker før tiden og var 49 cm og 2920 gram da, så om han hadde gått helt til termin tror de han hadde vært rundt 3700!

Skrevet

fant ut på U.L for noen uker siden at knøtte vårt var under gjennomsnittet. Måtte da inn igjen på U.L nå på tirsdagen som var, hvor dem fant ut at det var 29% under gjennomsnittet (større avvik denne gangen enn forgje gang). Så vi må inn igjen på U.L no når det er gått 14 dager igjen og da vil det bli avgjort om dem vil sette igang fødselen. Neste gang jeg skal inn til U.L så ej jeg 35 + 5.

Synest det er litt skummelt men er kommet så langt nå at d vil gå bra, men alikevell.En vil nå gjerne ha knøtte i magen fram til termin. Men i tilfeller hvor avviket ikke forbedrer seg så vil det være bedre for barnet å komme ut.

Men en må også huske at det dem ser på U.L ikke alltid stemmer og at barnet er ganske midt på kurven alikevell ;)

Skrevet

Takk for svar, skal på ny ultralyd når jeg er 34+3, spent på om barnet har vokst siden sist. Uansett er jeg jo kommet ganske langt, så går nok uansett bra om barnet må ut litt før tiden....

Skrevet

Hei

Jeg har en gutt som ble født 12 dager over tiden som var bare 2,4 kg. 31 % under gjennomsnittet. Ellers var han frisk og rask og fikk full apgarskår. Ble født med akutt keisersnitt fordi det viste seg at jeg heller ikke hadde fostervann igjen. Hvorfor det var slik fikk jeg aldri svar på. Morkaken var liten men helt normal utover det. Men baby og morkake skal visstnok være proposjonale. Han var ca 17 % under gjennomsnittet i uke 36. Fikk ingen oppfølging utover det.

Denne gangen var jeg på UL i uke 28. Da var alt normalt. Skal også i uke 35. Håper alt er OK da også. Vet heller ikke hva som skjer viss ikke... dessverre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...