Gå til innhold

"Vanskelig" sjef...

Anbefalte innlegg

Poenget med å ringe med en gang man vet at man blir borte er at sjefen da kan gjøre endringer ol om det er nødvendig og mulig. Hva blir opp til sjefen å vurdere i hvert tilfelle. Poenget med å ringe om morgenen, i arbeidstiden, er å sikkre at detaljene angående fraværet blir riktig.

Hvis sjefen ønsker beskjed bare om morgenen ringer mannen din da. Om han ønsker begge deler gør han det. Hvorfor i all verden er det så viktig å nekte å gjøre noe som gjør hverdagen til sjefen enklere i forhold til fravær?

Fortsetter under...

Om man ønsker begge deler gir man beskjed om det. Vi gjør det det vi får beskjed om. Når en ikke får beskjed om å ringe neste dag, tar man det liksom for gitt at beskjeden er motatt.

De andre vi forholder oss til på denne arbeidsplassen klarer da det. Aldri vert borti en arbeidsgiver som ikke klarer å ta imot EN beskjed.

Jeg har aldri opplevd at en skal ringe både kvelden før OG morgenen. Jeg ser ikke hva den telefonsamtalen på morgenen med akkurat samme beskjed skal gjøre godt for?

Om det er slik han ønsker det skulle han gitt beskjed om det synes jeg.

Det virker som om det kanskje har vært litt uklare beskjeder på hva som er forventet ved fravær her.

Mannen din har ikke fått vite /eller fått med seg, at man skal gi beskjed om morgenen den dagen man evt er borte.

Og sjefen har i tillegg bedt mannen ringe om kvelden og gi beskjed.

Vel, da er det bare å ta dette til etterretning, og ringe om morgenen heretter.

Og skulle sjefen ønske at han i tillegg skal ringe på ett annet tidspunkt så er det vel bare å ta den telefonen?

Verre er det vel strengt tatt ikke..:-)

Jeg får snart 3 unger uansett ser jeg det som helt latterlig og uakseptabelt være hjemme 2 stykker når de er syke. Utnyttelse av velferdesamfunnet. På tide lover og regler blir revurdert. Hjelpes for en dårlig arb moral. Hadde aldri valgt få 3 unger om jeg ikke klarte ta vare på de.

Annonse

Vel, da er det jo egentlig ganske greit da.

Mannen din skulle ringt om morgenen, men gjorde ikke det.

Dersom det er forventet at man skal ringe om morgenen, og mannen din bare tok det for gitt at han slapp,så er det jo mannen din som har gjordt en feilvurdering

Det gjør han sikkert ikke neste gang.

Ikke normal rutine å ringe to ganger her. Når man ber noen ringe om kvelden, og sier: "takk, for at du ringte. God bedring til barna" Så hadde ikke jeg ringt 07.00 for å si at jeg fortsatt ble hjemme.

Mannen hadde i utgangspunktet tenkt å ringe om morgenen, men siden sjefen ba han ringe om kvelden gjorde han ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...