Gå til innhold

"Vanskelig" sjef...

Anbefalte innlegg

Merker jejg begynner å bli lettere irritert på sjefen til min mann. Er en veldig arrogant person, og ikke spesielt godt likt.

Begynner å bli endel episoder..

Tirsdag kastet vesla vår opp i bh. Fikk min svihermor til å hente henne og følge henne hjem. Siden jeg er hjemme med en baby ville min mann komme hjem. En sutrete 2 åring som vil kose i fanget, og baby som helst vil bæres er ikke så lett alene. 2 åringen vil aller helst kose med søsteren, men ville helt ikke smitte henne.

Uansett, mn mann kom hjem i tolv tiden. Vi vart enige om han skulle vere hjemme dagen etter også. Da hadde 2 åringen begynt å klage på ørene og 5 åringen var ikke helt i form heller. Ringte sjefen sin om kvelden og sa han vart hjemme dagen etter.

I dag var han på jobb igjen. Hadde da fått en sur mail fra sjefen at han MÅTTE ringe den dagen han ikke kom på jobb. Ok, greit det altså, men må vel være greit når man ringer og sier fra kvelden før? Har da aldri vert borti sååå vanskelige sjefer før.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142951018-vanskelig-sjef/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå jobber vi på samme sted, men forskjellige avdelinger. Er vanlig at folk gir beskjed så fort de kan, slik at lederene eventuelt kan stille folk.

Problemet er ikke at min mann ringte om kvelden. (da hadde han sagt ifra) Han er rett og slett bare vanskelig.

Gjest Filifjonka

Helt ærlig: Hvis jeg hadde vært sjefen hadde jeg også vært litt vanskelig i dette tilfellet. Det er allerede en voksen hjemme. For fremtiden, når du begynner i jobb igjen, skal dere være hjemme begge to hvis to av barna er syke samtidig da også? Jeg forstår poenget ditt, for all del, men jeg forstår jammen sjefen også...

Må egentlig si meg enig med Filifjonka jeg også, man pleier da ikke være hjemme to stykker med syke barn... Skjønner at sjefen ble litt frustrert over at mannen måtte være hjemme i flere dager når han har en hjemmeværende kone.

Men når det er sagt så bør sjefen bite det i seg, han har ingenting med å være vemmelig pga deres valg. Men jeg skjønner han, det gjør jeg..

Vel, det at vi ved dette tilfelle var to hjemme spiller ingen rolle. Var nok ikke derfor han var sur heller.

Da jeg fødte feks. avtalte mannen de 14 dagene med permisjon han skulle ha når jeg kom hjem med han. Første dag i permisjone ringte han drittsur hjem til han og lurte på hvorfor han ikke var på jobb?

Mangen episoder.

Poenget var bare at en trenger jo ikke være så forbaska vanskelig. Var dessuten sjefen som bad min mann om å ringe å si ifra om han kom...

Annonse

Sjefen burde muligens pressisert at mannen din måtte ringe dagen etter også da han ringte første gang, men ellers synes jeg det er et helt greit krav. Det er ofte onger blir raskt friske. Selv om de er syke den ene dagen er det ikke sikkert de er syke den neste.

Det er heller ingen automatisk rett mannen din har til å være hjemme når barna er syke. Han har bare ret til det om det er "nødvendig". I utgangspunktet kan det ikke regnes som nødvendig at begge foreldrene er hjemme.

Vel, det var denne situasjonen jeg tenkte på. Man ber ikke noen ringe om kvelden.....for så å ringe om neste morgen også.

Heldigvis er ikke min sjef så vanskelig. Han synes det helt flott om jeg ringer kvelden før. Da kan han eventuelt skaffe folk.

Annonse

Du har vel en jobb hvor du er mening du skal gjøre en jobb. Da forventes det att man sier ifra om man ikke kommer. Om det er andre som kan passe ungen og du kan jobbe er det en selvølge du drar på jobb. Trenger da ikke 2 personer passe på ett sykt barn og en baby.Om man vil tjene penger må man vise arbeidsmoral. Så lenge ungene har det bra må man sette jobben høyt.Tross alt de som betaler dere penger slik att dere får mat på bordet og tak over hodet.Desverre her har jeg full empati for sjefen.

Enig med mphs her. Sjefen har faktisk ikke noe med hvordan de velger å gjøre dette. Så lenge hun er hjemme i permisjon så har han rett til å bruke sine "sykt barn-dager".

Selv om mange av dere supermammaer over her klarer dere fint hjemme med både baby og syke små barn, er det ikke sikkert det er like enkelt for alle. Det er langt å falle ned fra en høy pidestall;)

Noen folk er bare mer vanskelige enn andre, dessverre. Dere får bare begynne å ringe om morgenen hver gang han må være hjemme:)

Lykke til!!

Men hallo man må jo klare ta vare på sine syke barn må da ikke være 2 stykker for det da må man jo spørre en barnevakt eller besteforeldre. Arbeidsmoralen i dette landet er jo tragisk. Om man skal begynne være 2 stykk hjemme når ungene er syke får man jo ett flott samfunn. Har ikke noe med være supermamma men en noral mamma men respekt for arbeidsplassen til mannen som bringer inn penger.

Mangen meninger her, hehe! Var ikke meningen å starte en lag diskusjon om det at begge var hjemme. Det var vårt valg, og sjefen var ikke sur p.g.a. det.

Synes det bare er tull å gi beskjed om det samme 2 ganger. Helt greit å ringe om morgenen altså, men da trenger vel man ikke ringe om kvelden.

Har barn, og vert hjemme med flere samtidig før. Synes det blir ekstra med baby og omgangsyken i hus...

jeg syns det var rart sjefen mente han skulle ringe to ganger..høres veldig merkelig ut.

Det å være to stk hjemme fordi man har en baby og en to åring hjemme som er syk syns jeg er litt vel utnyttelse av systemet. er jo mange alene mødre som klarer seg fint uten at de må ha hjelp fordi ene ungen er syk...

men selvsagt om man selv er kjempe dårlig og har syke barn er det ikke lett å være hjemme å passe to barn.

da jeg var i permisjon var babyen frisk men 2åringen min var syk med svineinfluensa og det samme hadde jeg... da var vi så utslått begge to at sambo måtte være hjemme en dag fordi jeg klarte ikke ta meg av de to andre...

men generelt så klarer man å ta eg av opp til flere syke barn samtidig...;)

tipper de fleste som har svart ikke har 3 små barn under 6 år....... Når det er sagt kan jeg ikke skjønne at det er så vanskelig å godta at han ringte kvelden før, er det noe problem så er det fanken ikke rart det er krig i verden! Jeg har forøvrig 3 barn selv, med langt større avstand og kan godt skjønne at du ville dele byrden i dette tilfelle. Sykdom er en ting, men når under kaster opp / diare så er dette snakk om praktiske ting også som både omsorg, vasking av klær, i værste fall møbler også hvis de fortsetter å kaste opp! Og hva pokker har dere med valget de tok på det da? Alle familier er ulike, og alle takler ting på sin måte...

Selv om de valgte denne løsningen denne gangen, så er vel ikke det ensbetydende at de er late eller hva dere mener som ikke kan skjønne hvorfor mamma ikke vil ta alt alene...

Syns sjefen er sær her, og ville bare oversett det! Blir liksom bare prinsipp for noen sjefer mener nå jeg! Og jeg er sjef selv, og klarer fint å ta imot beskjed både morgen og kveld! Jeg velger å stole på at mine ansatte ikke er borte fra jobb uten god grunn!

Har for min del hatt 4 barn under 6 år til og med, men ser likevel ingen grunn til at man skal være to hjemme selv om barna er syke.

Det å ha muligheten til å være hjemme med syke barn er et velferdsgode jeg synes det er viktig at ikke blir utnyttet.

Vel, det viktigste for oss var å unngå at babyen fikk omgangsyken. Noe vi heldigvis klarte.

Har vert hjemme med hele gjengen når både de og jeg var syke. Men, det var før vi fikk baby i hus.

Og all ære til alenemammaer. Var det selv i flere år, og ikke altid like lett.

Jeg er sjef selv og forstår denne sjefen godt. Fraværet i seg selv var tydligvis ikke noe problem. Det klaget han ikke på. Han ønsker bare å få en telefon om morgenen angående fraværet i tillegg til beskjeden om kvelden. Jeg har samme regel her. Med en gang man forstår at man kommer til å få fravær skal man gi ringe, men ettersom det ofte er utenfor arbeidstid vil jeg at alle ringer om morgenen også.

Utenfor arbeidstiden er jeg opptatt med andre ting, jeg har ikke papir og penn eller PC tilgjengelig til enhver tid. Slike telefoner kan komme midt i leggingen til ungene, etter at jeg har tatt et glass vin, mens jeg er på trening osv. Faren er derfor tilstede for at jeg ikke får med meg nøyaktig hva som blir sakt osv. Derfor krever jeg en telefon til. Det er et prinsipp, men det er et prinsipp som har en god grunn. Selv om jeg husker riktig i 90% av tilfellene er slike regler til for å hindre feil i de siste 10%. Det bør de ansatte godta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...