Gå til innhold

tips til biff.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har biff hver fredag, men begynner å bli litt lei tilbehøret. Det vi pleier å ha er fløtegratinerte poteter(det er jo veldig greit uansett da), og grønnsaker, enten vanlig blomkålblanding som jeg steker og lar surre litt i fløte, eller så steker jeg rosenkål og bacon i panna. Hva anna kan man gjøre med grønnsaker da egentlig ?

 

Og nei, det er ikke meningen at dette skal være en sunn middag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bakt potet er også vedldi godt til biff;) Lag noe godt kryddersmør, evt hvitlølsmør til og ha i poteten sammen med bacon og mais.

 

Grill maiskolben i ovnen og bruk noe av krydder/hvitløkssmøret til og smøre på kolben, som saus liker vi rødvin eller peppersaus til;)

 

Evt smørdamoe brocoli. Selv steker jeg paprika, løk og sopp. Løk og sopp er kjempegodt til biff;)

 

Nam, nam;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et tips i forhold til de fløtegratinerte potetene!

Her i huset brukes frossenvarianten og jeg har funnet ut at det er ganske så godt og blande inn noen bunter med broccoli i formen! Steketiden blir LITT lenger, da den frosne broccolien avgir endel ekstra væske.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brokkoli (fersk) og tomater. Stekte eller bakte. Bifftomat eller søte, av de litt dyrere sortene. Champignong og løk. Peppersaus. Potetbåter er også godt til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Smørdampede grønne asparges, ovnsbakte cherrytomater og stekt sopp

*Rosmarin poteter - små franske el mandel i båter, hvitløk, frisk rosmarin, salt & pepper, olivenolje - stekes i ovnen i ca 30-40 min.

*Hjemmelaget bearnaise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er godt med fløtegratinerte poteter til biff ;) Enig der, men man kan og bruke bakt potet, potetnoisse er og veldig godt til og ;))

 

Tilbehøret jeg bruker, bytter jeg litt på...

Men, etter å ha stekt biffen (i jernpanne selvfølgelig) så kan jeg ofte steke rødløk og brokkoli i "restene" der ;) En liten skvett creme fraishe eller fløte er godt til ;)

Eller/og steke fersk asparges og mais.

 

Man kan og servere litt frukt til, gjerne sammen med litt brie oppå biffen..:) Og litt bjørnebærmarmelade..Nam nam..:)

 

Tar gjerne det jeg har i kjøleskapet av grønnsaker. Ferske bønner er godt til og ;)

 

Det eneste jeg ALDRI bruker, eller aldri har i fryseren en gang er slike "blandinger"...:/ Synes det blir så vassent og ikke godt. Ferske grønnsaker av alle slag, stekt i panna med rømme/creme fraiche/fløte blir alltid godt :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...