Gå til innhold

spørsmål om sterilisering etter ks

Anbefalte innlegg

Skal ha ks i begynnelsen av April og samtidig ta sterilisering,noen andre som har gjort det og har gode råd? Her har vi tatt diskusjonsrunden hjemme,om hvem av oss som skal gjøre det,kom frem til at siden jeg skal ha ks så kunne jeg gjøre det samtidig.

Takker for gode råd og tips :)

Fortsetter under...

Vi har også diskutert dette, og her ble det motsatt! Han er 39 og jeg 29. Han har en sønn fra før, og vil ikke ha flere barn. Vil ikke det jeg heller, men føler det blir så endelig hvis jeg gjør det. Det er liksom ikke noe man kan angre på... Synes alder spiller inn... Tenk om mannen min dør... Om 7 år kan det jo være man møter en ny mann som ikke har barn...

Vet det er teit å tenke sånn, men det er faktisk en bitteliten reel mulighet for fremtiden er jo usikker. Ser du er 1 år eldre enn meg, og jeg vil fraråde deg det.., men det er nå min mening. Ikke vet jeg hvorfor du ikke vil ha flere barn heller, så du har kanskje en helt legetim grunn..

Hei,

Forstår på innlegget over her at du er 30. det høres helt forrykt ut å sterilisere seg i den alderen. Som anonym skriver så skjer det faktisk ting i livet man ikke har kontroll over. Det er faktisk mulig å miste både mann OG barn, så fryktelig det enn høres ut. Du har kanskje opptil 15 år igjen av din reproduktive karriere. Hva hvis du og mannen går fra hverandre og du treffer en ny mann? Sterilisering er uansett et lite inngrep for en mann og kan reverseres. Derfor bør mannen din gjøre det, ikke du. Keisersnitt eller ei. Det er virkelig altfor enkelt av mannen din å overlate dette til deg. Når han ikke ønsker å gjøre det til tross for at dette er et lite inngrep for ham så må det jo ligge bak i hodet hans at han ikke ønsker å sette en definitiv strek for SIN reproduktive karriere. Så da synes jeg absolutt ikke at du skulle gjøre det heller. Unntaket er selvsagt om det finnes en medisinsk grunn for at du ikke skal få flere barn. Dette er nå min mening.

Jeg har fått 4 barn etter fylte 30(hadde 2 fra før)! Så nei, jeg hadde aldri gjort det! Her har vi blitt enige om at om noen skal gjøre det, må det bli mannen. Ikke mer enn rett og rimelig,nei...Nå er det liksom hans tur, om du skjønner;)

Jeg hadde tenkt å sterilisere meg etter ks nr 3, papirene var skrevet under i god tid og alt var ordnet. Men på morgenen da jeg skulle ta ks ombestemte jeg meg, synes det ble så "endelig" og klarte ikke gjøre det. Jeg var 34 år da, 1,5 år etter er jeg fornøyd med avgjørelsen (selv om jeg fremdeles ikke har tenkt å få flere barn). Man vet aldri hva morgendagen bringer :)

Jeg steriliserte meg under ks for 6mnd siden, og jeg er "bare" 28år.

Har fått tilsammen 4 barn i løpet av de siste 5,5årene.

Hadde en lang prat med gynekologen min, og kom frem til at det var best for meg å gjøre det.

En mann kan "miste" så mye under en slik operasjon, ereksjon, sexlyst, osv.

Selv om du er sterilisert kan du få barn. Egget må bare settes inn etter at det er befruktet ;) Så prøverør...

Dessuten får du det gratis når det er i forbindelse med ks

Annonse

Bare så det er sagt, så kjenner jeg mange steriliserte menn! Ingen av dem har problemer med hverken ereksjon eller sexlyst! Hvor har du dette fra? Tror ikke det er så vanlig,nei...Det må sitte mellom øra i tilfelle...

Kjenner og noen menn som er steriliserte,de har ikke noen plager eller "problemer" med lyst eller ereksjon... Så må si meg enig med magica fra tryll,at det sitter mere mentalt kanskje..

Grunnen til at jeg veldger sterilisering nå er jo av helsemessige årsaker,og jeg er jo veldig heldig som har barn og har kunnet få barn.

Var egentlig bare ute etter å få noen gode råd om det er noe jeg burde være obs på,men har funnet ut at det er ikke så mange plager i etter tid. Trodde kanskje at jeg kom til å fremskynde overgangs alderen,men heldigvis så skjer ikke det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...