Gå til innhold

Hvilken rekkefølge og litt mer?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har begynt med litt grøt til minsten på kvelden, han bare elsker det! Smatter og storkoser seg!

Vi har bare laget en bitteliten porsjon, 3 skjer grøt og 4 skjer varmt vann, men en dæsj maltekstrakt oppi og. Etter han har kost seg med det steller vi han og så får han en flakse mme (ca 120-150ml), men han drikker ikke alt da. Vi har bare gjort dette i noen dager og ikke hver kveld enda...Så kombi av grøt, bading og mme har vi ikke gjort enda.

Det vi lurer på er rekkefølgen på mme, grøt, stell, bading osv.

Har du noen gode tips og råd til oss?!?

Og hva sier de på hs f.eks? Har forresten ikke snakket med de enda, bare begynte med grøt vi :P

Tusen takk for alle svar!

Sov godt :)

(Det håper jeg vi skal i natt...hehe!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Foretrekker bad og stell før kveldsmat. Gutten vår blir ofte mett og trøtt når han spiser og da er det greit å være ferdig med alt som skal gjøres og bære han rett i seng :-) Mulig at han blir trøtt som et resultat ev en innøvd rutine, men det er i alle fall det som funker best her. Vi har alltid gitt melk (mm/eller mme) til grøten. Litt dumt å venne til flasken i sengen i alle fall, for da kan de lett bli avhengig av denne på sengekanten for å sovne.

Lykke til med gode kveldsrutiner! Du finner nok ut hva som passer best for ditt barn og dere som foreldre! Det som passer for noen passer ikke for alle :-)

Skrevet

Her gis grøt først (ammer litt før grøten), så steller vi og så flaske (120-150 ml).

En liten rapepause før vi legger henne i senga. Og hun sovner iløpet av noen få min.

Skrevet

Vi har ikke begynt med grøt til vesla enda. Med søskene begynte vi rundt 4 mnd. Ett råd kan være at når du gir nye grøter/smaker å ikke gi om kvelden. (i tilfelle magevondt)

Har pleid å bade først, eretter amme for så å gi grøt. Vet mangen bader etter mat, men mine har pleid å bli mer våkne da...

Skrevet

Jeg ammer først og så gir jeg grøt. Så går vi på badet hvor hun blir vasket (grøt overalt.. Hehe) og får på pysj. Så får hun en liten påtår (ammer) før hun finner senga :)

Skrevet

Her går det i grøt aller først. Så nattastell. Etter det legger vi oss i senga med en flaske mme.

Skrevet

Her ammer jeg først, så stell og til slutt kveldsgrøt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...