Gå til innhold

er du avhengi av barnetrygden for å få det til å gå rundt økonomisk i måneden?

Anbefalte innlegg

Hmmm... Rart ikke barnetrygd er behovsprøvd.. Det er jo ikke meningen at disse pengene skal spares, men BRUKES på barnet.

Har aldri fått barnetrygd før, men kommer nok til å bruke de pengene det året jeg har permisjon, og sette det på barnets konto som alle andre gjør når jeg beg. å jobbe og få full lønn igjen . Rart at staten vil gi rike norske barn 1.000 kroner i mnd. rett på sparekonto for det er jo tydeligvis det de fleste gjør med pengene.

Fortsetter under...

Disse diskusjonene ender alltid med at de som er avhengige synes den skal være behovsprøvd. Selv er jeg student og mine venninner som er single srudenter med barn får så mye penger og får så billige barnehageplasser at de lever svært godt, mens jeg som har en samboer (ikke gift og derfor betaler han også mer i skatt enn de som er gifte) som tjener akkurat gjennomsnittlig får ingenting. Hvis jeg i tillegg ikke skulle fått barnetrygden fordi vi PRIORITERER å spare den, hadde jeg blitt rimelig irritert. Hadde vi ikke fått den, ville vi spart ca 500 - 1000 i måneden allikevel, fordi vi har lyst til å spare litt til barnet vårt. Vi ville bare hatt mindre å rutte med pga det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...