Gå til innhold

Privat el kommunal barnehage?


-Ma78-

Anbefalte innlegg

Ikke for å skape konflikt men hvis man ikke har peil på barnehagene i nærheten (nyinnflyttet) er det sikrest å søke på en privat barnehage fremfor kommunal? Er de alltid bedre? Hvis ja, hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville besøkt de aktuelle barnehagene før jeg bestemte meg, det finnes gode og dårlige private såvel som kommunale barnehager.

 

Men vi valgte privat barnehage for å ha 1) lenger åpningstid slik at vi kan levere senere og hente senere (og slippe rushtiden); 2) slippe sommerferiestengt (han må være vekke i 3 sammenhengende uker mellom 01.06 og 31.08); 3) slippe matpakkelunsj (må ha matpakke til frokost). Det ga oss rett og slett en fleksibilitet som de kommunale i området ikke hadde.

 

Er kjempefornøyd, men som sagt litt research på forhånd skader ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Trollemor. Det varierer mye om det er private eller kommunale barnehager som er best. Den enkelte styrer og de andre ansatte har mye mer å si enn om barnehagen er kommunal eller privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med trollemor75. Det lønner seg å sjekke litt rundt. Jeg har ikke inntrykk av at det har så mye å gjøre hva slags eierskap barnehagene har, men heller hva slags personale som finnes der.

 

Vi har kommunal barnehage og er superfornøyd med denne. Dedikert personale, passe stor barnegruppe, lange åpningstider, stort sett alltid åpen gjennom året, grøtfrokost hver dag og brødmåltider tre dager i uken. Masse utetid og et godt pedagogisk opplegg og personlig oppfølging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det samme åpningstider uansett om det er kommunalt eller privat.

med 2 uker stengt på sommeren. noe jeg syns er greit sånn økonomisk og admenistrativt.

 

og jeg ville ikke valgt ut i fra kommunalt eller privat men ut i fra ryktet barnehagene hadde. det er store forskjeller og har ingen ting med kommunal eller privat drift.

 

men skulle jeg valgt en privat barnehaget så skulle jeg kontrolert at de ansatte fulgte landsomfattende teriff først. men det er vel ikke spesielt vanlig og være sær på sånt.

 

søk opp de forskjellige barnehagene i nærheten på kvasir. da kommer det ofte frem hvordan de er ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok forskjellig kvalitet der også, men jeg vil tro at store veldrevne og kjente private bhg er bedre enn kommunale.

 

Vi skal bytte fra familie bhg og over til privat bhg fra August.

Gleder meg.

 

Den bhg vi har nå stenger ca. 7 uker i året, har korte åpningstider, får aldri ut mnd planen i tide(kan ofte gå halve mnd får vi får den) osv osv

 

Den vi skal bytte til stenger kun 5 dager i året og har ellers fleksibelt uttak for all ferien på 4 uker.

Har lange åpningstider slik at man selv kan regulere i forhold til jobb.

Har full kost.

Ikke dugnader.

osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...