Gå til innhold

Er du fornøyd med leveringssituasjonen i din barnehage?

Anbefalte innlegg

Vi er svært misfornøyde. Det er ikke alltid at de kommer ut, og når de kommer ut så er fokuset på oss voksne og beksjeder som skal overleveres. Ikke på barnet som klenger på mor eller far, ofte må vi inn på avdelingenen for å levere. Hver gang vi må inn i barnehagen for å finne en voksen så blir det hyling og det ha-det showet.

Vi må også kle av yttetøyet selv, og på med innesko, noe som drar ut leveringen, som igjen påvirker barnet og gjør at det ikke vil at vi skal gå.

Fortsetter under...

Kjenner problematikken, har klaget til barnehagen angående dette. Jeg har sevl jobbet i 2 barnehager og begge plassene jeg har jobbet har vi hatt det som et mål å alltid møte barna om morgenen i garderoben så godt det lar seg gjøre.

Ja. Jeg vil si at vi er fornøyde,

Må kle av yttertøy, legge frem matboks og ta på innesko selv, men dette syns jeg er naturlig. De ansatte har jo ansvaret for flere barn. Når vi er "ferdige i gangen" og går inn på hennes avdeling, blir vi alltid møtt av en voksen. Hvis lillejenta er litt lei seg, tar de henne på fanget :)

Vi kler alltid av barna vår selv i garderoben altså, det synes jeg vi kan gjøre som foreldre. Det jeg ser på som problem er at ingen voksne kommer å tar imot barna og vi må lete etter voksne.

Hilsen 21:21

Annonse

Heldigvis blir vi veldig sjeldent møtt i gangen, for det hadde jeg bare syntes var masete. Inne på avdelingen blir vi stort sett alltid møtt med en gang, noen ganger ser de oss ikke med en gang, men det er fordi vi stort sett kommer så sent at de andre barna er i gang med lek og da er de voksne med der. Men de tar alltid godt i mot når de ser oss.

Vi tar også av ytterklærne og på skoene selv før vi tar med ungene inn på selve avdelingen. Der setter vi mat og frukt på plass, snakker eventuelt med en av de voksne før vi sier "hadet" og går. Jeg synes det er helt greit. Det er da mye hyggeligere å bli med inn på avdelingen enn bare å "dumpe ungen i døra".

ikke alltid vanlig at de kommer ut for å ta i mot barnet.

på min sønns avd kommer vi inn og leverer barnet på avd, er i grunnen like greit.

men på avd der jeg jobber, som er i samme bhg. tar vi i mot barna på gangen, men jeg kler ikke av de ytterklær eller tar på dem tøffler, de gjør foreldrene.

( ikke ofte jeg gjør det, hender av og til)

ofte ganske vanlig at barn ikke ønsker at foreldrene skal dra :)

derfor like viktig å forberede barnet , før du går inn i bhg.fortelle hva som skal skje ( selv om barnet vet det)

Vi er veldig fornøyde!

VI kler selvfølgelig av barnet selv og tar på innesko, men en av de ansatte kommer ut i garderoben, sier god morgen og småprater med barnet og oss mens vi kler av.

En sjelden gang hører de ikke at vi kommer, da går vi inn på avdelingen.

Vi blir stort sett alltid møtt i gangen når vi kommer inn av en voksen fra en av avdelingene. Så går jeg inn og kler av hver av dem på deres plasser og sender dem avgårde for å spise. :) Nå er jeg heldig for ungene er veldig trygge og glade i barnehagen så de løper stort sett inn og har knapt tid til å si hadebra når vi drar.

Såklart foreldrene selv skal ta av barna sine ved levering i barnehagen.

Å kle av og på barnet selv er da helt vanlig ved levering/henting. Men de ansatte SKAL ta dere imot.

Jeg har aldri opplevd å ikke bli tatt imot. Her er det stor glede hos både barn og bhgansatt når jeg leverer. Det gjør godt om hjertet :)

Annonse

Det er da hekt vanlig å måtte kle av barnet yttertøy, legge på plass matboks, fine innesko før man leverer til barnehagepersonale. Personalet ser ikke at vi kommer engang, vi går selv inn til avdelingen som ikke ligger "oppå" garderoben. Har hatt barnehagebarn i 7 år, i forskjellige barnehager. Sånn har det alltid vært.

Haha! Unnskyld at jeg er litt frekk, men selvfølgelig skal dere kle av og gjøre barnet klar for barnehagedagen selv! Når leverer dere? Er det midt oppi et måltid er de voksne opptatt med de andre barna kanskje?

Halve jobben til barnehageansatte er å se foreldre. Men de skal selvfølgelig se barnet først!

Ta litt ansvar som foreldre! Prat med de ansatte og lag rutiner for levering! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...