Gå til innhold

Inspirert av amme tråd. Jeg kan ikke amme. Så da er det er selvfølge for andre at de får gir babyen min mat når de kommer på besøk.

Anbefalte innlegg

Jeg vil jo gjerne gjøre denne stunden så lik som mulig som ammingen. Men får ikke gjort det når svigermor kommer på besøk og forventer og gi henne flaske når hun skal ha mat. Jeg vil jo egentlig være egoistisk og ha dette for meg selv.

Burde jeg nekte henne, eller la henne gi?

Fortsetter under...

Ikke med mindre du selv føler for avlastning. Svigermor og andre "uvedkommende" bør respektere det uten å mukke.

Problem og problem.. Er vel ikke akkurat et problem.. Men jeg lurer siden det var så mange meninger på den andre tråden om amming og pumping.. Og selvfølgelig, jeg vil jo egentlig gi mat til babyen min selv. Og så lurer jeg på om andre syns det er feil hvis jeg vil gjøre aleine

HI

jeg tenker som så at det er foreldrene til barnet som har noe å si i denne saken. Bestemødre og andre i "storfamilien" har ikke noe de skulle sagt på hvordan dere vil ha det med barnet deres.

Det er sikkert sårt for deg å ikke få til ammingen, dermed bør du få fred til å rette opp følelsene dine! Men la pappa'n få være med da :)

Vet du, det blir en fullstendig annen sak.

Det er jo opp til deg om du vil overlate det til andre eller ikke.

Det er ikke det samme når noen mener 'det bare er å pumpe'...

Jeg fikk ikke en dråpe ut når jeg prøvde å pumpe. Det prøvde jeg bare for å 'lette på trykket' siden babyen sov gjennom natten.

Men som sagt, jeg fikk ikke det til. Og da hadde det vært uaktuelt å starte med MME bare for at pappaen skulle få en kosestund.

Koste meg ikke akkurat første tiden med spreng og kjempesåre brystvorter. Men jeg fortsatte for babyens skyld. Og stakkars den som skulle nektet meg det!

Annonse

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å la andre få mate .

Jeg hadde uansett hatt 90% av matingen og hadde ikke hatt noe problem med å gi bort 10%...

Men det er meg , du må gjøre hva som er best for deg .:)

har samme problem bare med de fleste kjerringene i familien.

jeg sier blankt nei. jeg vil at jeg eller min mann skal mate. jeg ammet i nesten 4 måneder. jeg måtte slutte da jeg mistet melka. jeg er glad jeg klarte det så lenge. men føler jeg er sterkere behov for å mate flaske nå selv..

vil du ikek så må hun respektere det. jeg skjønner deg utrolig godt.

Jeg skjønner egentlig ikke hele denne problemstillingen jeg!

Var selv så syk og svak og hadde en svak baby. Måtte pumpe for at barnet skulle få mat nok og det var en lettelse når noen kunne ta seg av matingen av den lille. Det ble en oppgave mindre. Døgnet har ikke mer enn 24 timer og når 2 av 3 timer i døgnet går med til stell, mating, pumping så tar man imot all den hjelpen man kan få!

Resultatet av dette er at mitt barn har flereomsorgspersoner (far og besteforeldre + noen til)som er henne nær og som virkelig "kan" og "vet" alt om barnet og som hun er veldig trygg på.

Jeg synes det var veldig hyggelig å kunne se at min baby og en som står meg nær virkelig koste seg med flaskestund.

Jeg føler ikke at jeg mistet noe i så måte, men er jo en anelse misunnelig på dere som husker noe som helst av det første halve året av fødselspermisjonen......

Hadde jeg kunnet amme, så hadde jeg uten tvil fullammet så lenge som anbefalt. Men ammingen gikk ikke, og jeg var i tillegg helt utmattet, så både far og besteforeldre og venner bidro med flaskematingen, badingen, bleieskift etc fra dag en. Det er allikevel meg hun har størst tilknytning til, så jeg ser ikke helt problemet. Hadde jeg derimot kunnet amme, så hadde jeg aldri i livet valgt å pumpe meg for at far eller noen andre skulle "fått lov" til å mate barnet. Har ikke noe å gjøre med tillatelse til å bidra, men rett og slett for å gjøre matingen enklere og mindre stressende for mor. Det er et slit for mange å skulle pumpe ut melk når man bare kan legge barnet til og la det gjøre jobben. Det er tross alt slik naturen har ment det. Andre kan bidra på andre måter for å knytte seg til barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...