Gå til innhold

Mitt andre svangerskap...

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det første svangerskapet var jeg veldig ubekymret, å gledet meg mest.

Nå klarer jeg ikke glede meg helt, er redd noe er galt med fosteret, redd jeg har skadet det med å spise mye sjømat f.eks..Dette før jeg visste at jeg var gravid.. ( sushi, kongereke osv)

Redd fosteret er " skadet" fra start av..

Kanskje ikke så redd for å miste, men redd for hva som viser seg på ultralyd i uke 17-20 ...

Sliter med mye mensmurringer, osv. Vondt å sitte ofte, kjennes ut som om livmora kommer i klem.. ( høres absurd ut men. ) Har ikke hatt noen blødninger.

Er bare 5 uker på vei nå..

Flere med bekymringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er litt der jeg også! Men tror egentlig det er normalt at man engster seg. Du kan jo høre med jordmor (hvis du går til jordmor) om hun har mulighet for å ta en tidlig UL hvis du er veldig bekymret da, bare sånn for å kunne slappe litt mer av? :) Er min andre også og kan heller ikke huske at jeg var så bekymret med første :-/ Hvor stort mellomrom er/blir det mellom dine? :)

Skrevet

Jeg skal ikke til jordmor før i uke 12, hun tar ikke UL så man blir henvist til sykehuset. Lurer på om jeg skal ta meg en tur til legen om en uke eller to, å be om å bli henvist til UL.

Storejenta mi er 3 år, blir 4 i januar 2012, så det blir 3.5 år mellom dem.

Enn der da?

Skrevet

Gutten vår er akkurat 7mnd, så blir to veldig tette hihi :) Hvis alt går etter planen blir det 15mnd mellom dem;) Har du mulighet til å høre hjertelyden hos legen da? Bare det vil jeg tro virker beroligende !

Skrevet

Du må ikke være redd! Du sier at du er 5 uker på vei, og plagene du har med mensmurringer og "vondt" i livmor, de har jeg også!!! det er helt normalt! Så tidlig i sv.skapet er sjangsen for at du har påført embryo skade EKSTREMT liten! du deler ingenting med det lille frøet de første ukene, så jeg er sikker på at ditt lille frø har det helt toppers inni der=)

forstår likevel at du er bekymret! jeg er også gravid for 2.gang, og når jeg denne gangen VET hva jeg går glipp av dersom det går galt, så synes jeg det er verre enn da jeg gikk gravid forrige gang.

Dersom du er veldig bekymret så synes jeg du burde få tatt deg en tidlig ul. Er jo ikke noe kjekt å gå rundt å være redd og engstelig! men du får desverre ikke tidlig ul på grunnlag av disse bekymringene (har prøvd:) så da må du nok desverre bestille privat..

Lykke til videre=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...