Gå til innhold

Aargh!! Svigerfar kjørte bilen opp i ræva på meg og mener det var min skyld!!

Anbefalte innlegg

For ca. Et halvt år siden kjørte vi bil etter hverandre. Jeg først og han etter. Så kom det en fotgjenger gående. Og jeg bremset ned i god tid, så sa det pang. Fotgjengeren stakk av, og svigerfar kom løpende mot min bil. Lurte på om jeg var tjukk i hue som ikke "varselbremset"..! Varselbremset?!! Han mente jeg skulle trykke på bremsen et par ganger så bremselyset lyste så han fikk et forvarsel på at jeg skulle bremse!! Har jeg aldri hørt om og det mener han er standard når man skal bremse. Det gjør visst han alltid!..

Dette driver han fortsatt og maser om at jeg må lære meg og kjøre bil.

De andr i familien vil jo ikke legge seg opp i dette for de var ikke der.

Fryktelig slitsomt!

Er jeg tjukk i hue eller er dette helt på trynet?

Fortsetter under...

Svigerfar fra helvete eller?

Neida, om så bremselysene dine ikke hadde virket så har svigerfar skylda. Uansett hvorfor og hva feil som måtte være på bilen er den som kjøren inn i bilen foran alltid den skyldige.

Høres ut som om svigerfar er alt for pinlig berørt over egen kjøring til å ville ta innover seg at dette faktisk var hans skyld.. Mye lettere å skylde på en yngre kvinne vet du ;) Nei dette er helt på trynet..!

Kjører man på noen bakfra, så er det den som kjører bak som har skylda, samme hva. Skal man varselbremse om man er i ferd med å frontkollidere i 80 km/t også? Dummeste jeg har hørt!!

Jeg varselbremser ALDRI og har aldri blitt påkjørt bakfra, og jeg har måttet bråbremse for både elg, barn og andre ting. Dette hadde jeg ikke engang giddet å diskutere med han. Han har skylda. Så enkelt er det faktisk.

Som anonym over sier - det er alltid den som kjører i bakfra som har skyld. Man skal alltid holde nok avstand til bilen foran nettopp i tilfelle bilen foran bråbremser. Han ikke svigerfaren din lært tresekundersregelen? Neste gang han sier nå så kan du jo minne han på den.

Annonse

Dette skulle selvfølgelig ha blitt en forsikringssak, men nå var jeg såpass dum at jeg ikke torde og stå imot svigerfar.. Den dagen var jeg også ganske fortumlet. Så jeg tenkte ikke på dette forsikringsstyret..

Angrer den dag i dag.. Men hadde nok ikke fått han med på samme forklaring som meg uansett.. Og da blir det ord mot ord.

HI

Godt og høre at alle er enige her. For dette er irriterende..

Kanskje jeg skal prøve og sette han på plass neste gang han nevner det. Men nå er jeg ganske sjenert, så er nok det som stopper meg..

HI

Svigerfar har laget seg en egen trafikkregel, men da han ikke hadde informert deg om den, hvordan kunne du da vite at du skulle varselbremse??

Nei, han kjørte på deg bakfra, var ikke oppmerksom på trafikken foran seg og holdt ikke god nok avstand, så det er hans skyld.

Best at du sier fra til han - med tilhørere - slik at du får slutt på hans overkjøring av deg en gang for alle

Annonse

har du kvittering for skaden på bilen din så dokumenterer du jo hva som skjedde med bilen.

du kan prøve,. har jo ingenting å tape pådet.

mye kostet det deg at han kjørte på deg?

Bilen min ble kondemnert.. Den var ikke kjørbar etterpå. Så nå har min samboer og jeg bare en bil.

Kjenner jeg bare føler meg mer og mer dum nå. Siden jeg ikke har gjort noe med dette. Hadde det ikke hvert svigerfar hadde det hvert noe annet...

HI

Å jeg må bare si at du er jo litt .... vell... du burde sendt inn papirene uanstt. Det var hans feil ja, men sender du ikke inn papirene så er det like mye din feil. og kansje det kan få han til å klappe igjen kjeften.

Jeg var innom et verksted og spurte de hvor mye det ville koste og rette opp i skadene. Men de sa at det ville koste mindre og kjøpe ny brukt bil. Så da blei den vraka. Jeg har sagt til familien og svigerfar at det ikke var min skyld. Men som sagt: familien vil ikke legge seg oppi det når de ikke var der. Og svigerfar.. Ja, dere vet jo hva han mener..

Jeg vet jeg er dum:( har alltid hatt dårlig selvtillit og ikke turt og si ifra om ting.. Så ja, dette er nok like mye min egen feil...

Men jeg har et papir fra verkstedet der det står at bilen min ble kondemnert p.ga de store skadene så kan jo kanskje ta med de til forsikringselskapet...

Svigers har en stor bil med ganske kraftig støtfanger foran. Så den fikk ikke store skadene.

HI

Hi når du seriøst er så DUM så er det faen meg din egen feil! Og din samboer da er han like dott som deg??

Du kommer til og bli totalt overkjørt både av din svigerfar og andre mennesker resten av ditt liv om du ikke skaffer deg en ryggrad..HElt utrolig at det går ann!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...