Gå til innhold

Drikker islendinger mye alkohol?

Anbefalte innlegg

Alle islendinger jeg kjenner, som bor her i Norge, drikker så utrolig mye synes jeg. Har de en helt annen drikkekultur i det landet enn her hjemme i Norge? Ikke det at jeg kjenner så ekstremt mange islendinger, men de 6-7 stykkene jeg kjenner drikker alkohol hver dag. For meg er dette ganske uvanlig, når det er snakk om 5-6 flasker øl hver dag. Har liksom ikke helt turt å spørre dem direkte, men har reagert på dette alkoholinntaket.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142950510-drikker-islendinger-mye-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har akkurat samme drikkekultur som i Norge. Flatfyll i helger, og ellers lite. Det er forresten 20-års aldersgrense på både øl, vin og sprit på Island, og man får ikke kjøpt øl i butikken slik som her. Man må på "polet" for å kjøpe øl.

Så de islendingene du kjenner er nok ikke representative for resten av folket ;)

Hilsen islendingen ;)

Har kun møtt èn islending i fest-sammenheng, så kan dessverre ikke bidra stort til statistikkføringa di ;o)

Men den islendingen var iallfall pen i tøyet, snakket i hele setninger og ropte ikke på elgen - så jeg vil tro hun var sånn passe småfull, ikke schnabelkäze drita.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...