Gå til innhold

dårlig opplevelse hos jordmor.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

var hos jordmor for snart 2 uker siden, der jeg hadde gru-gledet meg på forhånd på hvordan dette ville være. er vår første lille i magen, utenom en spontanabort i sommer så var spent på hvordan det ville være.

jordmor lyttet etter hjertelyd, og sa litt generelle ting helt til jeg sa at jeg skulle ut å reise på en weekendtur og om det var noe spesielt hun mente jeg burde tenke på..... og da begynte hun å si at hun ville egentlig anbefale meg til å ikke reise, pga av faren for prematur fødsel i utlandet!!! og at dersom jeg fødte der ville ikke barnet få god nok oppfølgning.... hun snakket om infeksjoner på utenlandske sykehus, ulike prematuravdelinger som hun hadde besøkt osv!! jeg ble ganske satt ut og spurte hvor mange som føder prematurt da? nei var jo egentlig ikke så mange, men jeg var vel egentlig bare 22-23 uker på vei da uansett, så når hun tenkte seg om ville de ikke prøve å redde barnet vårt 100% i norge heller enda!!!!!

i tillegg til dette kom vi også innpå temaet løfting, og atdette ikke var farlig for barnet.... men så sa hun dersom du ikke har svak livmorhals da, da vil det jo gå galt uansett.... men i neste svangerskap vil de da sy livmorhalsen igjen!!!!

off blir så sint, lei og provosert av dennee timen, hun brukte over halve tiden til å snakke om slike negative ting!! det er faktisk min lille gutt hun snakker om!!!

vi reiste på turen, men jeg fikk selvfølgelig kynnere første dagen, og ble livredd for å føde!!! under hvert toalettbesøk så jeg om jeg hadde blødd!! hadde endelig roet meg med at dette skulle gå bra etter spontanaborten i sommer, men så satte hun i sving alle følelsene igjen!!

hvordan var deres første time hos jordmor?? noen som har byttet jordmor noengang?? orker ikke gå til henne videre hvis alt skal være så negativt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

d er bare å ringe til helsestationen der du går til jordmor og si at du gjerne vill bytte til en annen;) du trenger ikke oppgi noen grunn for at du vill bytte;)

eller du kan ringe til en annen helsestation i nærheten og få deg en time til en jordmor der;)

lykke til;)

Skrevet

Dette hørtes jo helt vilt ut! Skremme deg på den måten! Ville bytta jordmor var jeg deg. Jordmoren min sa ift reising at det ikke var farlig bare jeg brukte sunn fornuft og bla ikke spiste hva som helst etc. Og dette er snakk om en reise i mai ( har termin i 19. juli).

Nei, bytt jordmor.

Skrevet

Bytt jordmor! Det er det ingen andre enn du selv som har noe med. Og skulle du såre yrkesstoleheten til denne jordmoren, så drit i det - hun har selv lagt opp til det ved å si så mye tåpelig til en gravid kvinne!! :-(

Jeg byttet selv jordmor pga måten jeg ble behandlet på og ting hun sa til meg. Det var ikke på langt nær så skremmende ting som det du beskriver her, men min første jordmor var så påståelig, uempatisk og "mekanisk" (behandlet meg bare som en i rekken, ikke som et individ) at jeg ikke orket å forholde meg til henne lenger.

Angrer overhodet ikke på at jeg byttet- jordmor nr 2 var/er topp! :-D

Skrevet

En slik negativ jordmor er det siste du trenger med tanke på at du har mistet en gang før.

Unødige bekymringer klarer vi fint å lage oss selv om man ikke skal ha fagpersonell som skremmer en.

Jeg regner med jordmoren bare vil ditt beste, men hun har helt feil fokus.

Skrevet

Bytt jordmor!

Hun må jo skjønne at det er hull i hodet å fokusere på alt det negative som kanskje kan skje i et svangerskap, i tillegg når hun vet du har en SA bak deg.

Hun kan umulig ha så veldig til antenner! Du får bare ringe til helsestasjonen og gi beskjed at du vil bytte jm.

Skrevet

takk for flere svar :) kommer nok til å ringe til helsestasjonen og be om å få bytte jordmor da!! er liksom ikke typen som vanligvis gjør meg "vanskelig" men skal jo ha et forhold til jordmoren fremover, så er nok best å ha en person som jeg stoler på og kan gjøre meg trygg!!

håper at dere andre vil få en bedre første opplevelse hos jordmor!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...