Gå til innhold

2.5år vil IKKE bæsje....HJelp......

Anbefalte innlegg

Han bruker bleie enda og NEKTER plent å sitte på potte eller doring....nå før helga hadde han hard mage (torsdag for en uke siden) og streva veldig....han er også sånn at han bare bæsjer hjemme, aldri andre steder....så reiste vi bort lørdag til søndag og d ble et sirkus uten like...HELDIGVIS hadde jeg kjøpt med miniklyster så måtte gi han to av dette lørdagskvelden og et søndagskvelden og en mandag morgen....nå har han ikke bæsja siden d og strever igjen...Sier han IKKE VIL bæsje og holder seg på rompa og sier d er vondt....

i helga var d rett og slett jævlig å se på han, han sprang rundt og hylskreik...ville ikke opp eller trøstes...omtrent som han trodde han kunne springe fra alt....d var ikke noe koselig helgatur for å si d sånn...trodde d skulle ordne seg når vi kom hjem men ser ikke sånn ut..

har prøvd å gi han rikelig drikke, spist pære,druer,rosine, malt i grøt, gitt duphalac og prøvd å unngå melk....

føler meg helt hjelpesløs nå...venter nr 2 i mai, er plaget av bekkenløsning og er sliten etter dagene på jobb...regner med d er hormoner som herjer og men har rett og slett en DRITTdag i dag...mildt sagt....

noen med gode råd???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142950378-25%C3%A5r-vil-ikke-b%C3%A6sjehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

huff d er ikke greit d der nei, vår lille jente hadde forstoppelse i nesten to år, fordi legen ikk tok tak i ting, og vi prøvde også absolutt allt her, og etter vi begynte med klyster på hun nå måtte hun pent sitte på do, d ble en kamp til å begynne med, men etter hvert ble d bedre, da var d nok at vi satt å holdt hun i hendene, men hun nektet å bæsje i bleien til slutt for hun fikk så vondt av d... du sier dere har brukt miniklyx, jeg ville snakket med de på apoteket ang oljeklyx, den kan du gi mere av sånn at han får ut mere på en gang, utenom d så hjalp d for oss å kutte ut ALLT av melk og ting som kunne inneholde melk, og heller gå over til at hun får bare Laktosefri melk som du finner sammen med den andre melken i kjøledisken;)

håper d ordner seg for han, er ikke noe kjekkt når de små har d vondt...

lykke til;)

Frøkna vår er også sånn.

Men noe som funker er Movicol. Finnes reseptfritt på apoteket. Pulver som du blander ut i vann, smaker helt greit.

Gi en halv pose 2 ganger om dagen, litt mindre etter en stund. Funker her hvertfall.

Frøkna vår har sluttet med bleie, men sliter veldig med dette.

Du kan også prøve parafin som de også har på apoteket.

Lykke til og god bedring til lille!

Activia youghurt når ting har kommet i orden for og holde det ved like:-) Et tips litt senere da:-) Gutten vår på tre år slet litt siden han ikke gikk på do i barnehagen. Prøv en rutine hvor barnet sitter på do på morningen og kvelden f.eks. men du pusser tenner eller gjør noe annet:-) Klistremerke belønning også har fungert fin her:-D En liten stund da:-D

hvis han nekter å sitte på do eller potte ville jeg ikke tvunget han til det heller... det er ett tegn på at han ikke er klar for det enda (sånn jeg ser det da...) og hvis han blir tvunget til det kan det bare gjøre det verre å få han til å sitte på do... vi ventet til han ble klar... tok av han bleia etter bhg og spurte nesten konstant om han måtte tisse, og satt han på do omtrent hver halvtime... her har klistremerke belønning fungert veldig bra... han har da fått ett a4 ark som vi har teipet på veggen hvor han får velge av alle klistremerkene vi har kjøpt (og ja det er mange) og sette det hvor han vil...

jeg ville ikke ha kuttet ut noe i maten FØR dere har testet om han faktisk er intolerant mot noe...

når han sier det er vondt i rompa kan du jo prøve og fortelle han at det er fordi han ikke har bæsjet på en stund og at det ikke gjør noe om han vil bæsje på do eller i bleia..

har en gutt på 3.5 år som sluttet med bleie for ett par uker siden bare.. nettopp fordi han ikke var klar for det selv...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...