Gå til innhold

HJELP!!!! Babyen vår skriker non stop hele dagen!


Tusenbein08<3skrukketroll2010

Anbefalte innlegg

Vi vet ikke hva vi skal gjøre!

Gutten vår er snart 11 uker og har skreket hele dagen, hver dag siden han var 2 uker.

Han er spent som en fjær hele tiden og veldig urolig! Han sover 6-8 timer per døgn. Han sover kun om natten, utenom måltidene (ca 2-4 måltider på natten). Han sover ikke på dagen og har ikke gjort det fra dag 1, kun i bilen og på gåturer. Gikk en tur på 2 timer i går og han lå våken hele veien. Han får morsmelkserstatning.

Legen på helsestasjonen mente han har kolikk. Vi har til nå prøvd minifom dråper, osteopat 4 ganger og går nå til fysio og akupunktur, men uten noen virkning.

Osteopaten mente han var stiv i nakken pga at fødselen gikk så fort og han fikk en vridning. Fysio mener det ikke er tilfelle og at han er langt ifra stiv. Vi og mener han ikke er stiv i nakken, da 1. mann var dette.

 

Nå er jeg så sliten og utafor (tar til tårene bare noen ser skjevt på meg).

Og er helt rådvill!

Han vil ikke ligge alene og lar vi han ligge å gråte litt, blir det bare verre. Han gråter ikke, han skriker! Går med han å armen hele dagen. Ligger oppå oss hele tiden, men skriker forde.

Er det noen som kan hjelpe oss???

Vi har ingen som har mulighet til og ta gutta litt i ny og ned, så vi kan få puste litt... Så begynner å bli litt desperate.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, stakkars lille gutt, og stakkars dere. :( Lurer på om han har noen andre symptomer på at noe er galt? Gulper han mye, hvordan er avføringen, utslett e.l.? Har selv en gutt på 3 år som har slitt med forstoppelse, melkeintoleranse og refluks hele livet, så kjenner meg igjen i mye av det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte egentlig litt det samme som hun over, og lurer derfor på om dere har prøvd forskjellige typer morsmelkerstatning? Kan jo være at han reagerer på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres ikke greit ut! Vi går til manuellterapeut med jenta vår og er veldig fornøyd med behandlingen. Hun skrek ikke som deres, men hadde en skjevstilling i nakken som ga henne mye ubehag. Vi var hos osteopat først, men han fant ikke noe galt.. Jeg vet også om flere som har prøvd kiropraktor. Manuellterapeuten betaler man forøvrig ikke noe for, så det er verdt å prøve. det kan ta litt tid før behandling som manuellterapeut (og sikkert osteopat) virker, det er greit å være klar over.

Hvis du ikke har allerede, burde du kjøpe deg en ergonomisk bæresele. Mange roer seg litt da, og du får armene fri.

JEg vet hvor sliten man blir av å ikke sove. Hvis dere ikke har mulighet til å få noen til å avlaste dere, burde dere gi hverandre en natt hver på gjesterommet med skikkelig søvn. Da kommer man seg litt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville også prøvd manuell terapeut. Låsninger kan være ulike, så selvom førstemann hadde det og nummer 2 reagerer annerledes så kan det jo være han har vondt i nakken fordet.

 

Vår hadde låsning, da kunne ikke fysio si noe sikkert om det og henviste oss videre. Prøv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glemte helt å skrive noe om det dere spør etter.

 

Di 7 første ukene spiste han mest av meg, men fikk erstatning itillegg. Han bruker så mye energi når han skriker, så han krever mere mat. Men ligger akkurat i grenseland på kurven, men ikke nok til at vi skal gi han noe ekstra. Han er en veldig slank gutt. Da han ble 7 uker fikk jeg beskjed av ammepol og helsesøster om og slutte med ammingen, for da hadde vi slitt med dette fra dag 1. Og da gikk vi fullt over på NAN. På morningen i går startet vi opp med Nutramigen for å prøve dette. Men ingen endring.

Han har helt normal avføring, promper hele tiden og raper godt.

Han gulper heller ikke mye. 1 gang annenhver dag kanskje.

1. mann hadde problemer med dette og der kom det opp igjen ved hvert måltid. Der var det problemer med lukkemuskelen.

 

Kjøpte en slik bæresele for 2 uker siden, men han blir illsint når jeg prøver å sette han i den. Så må bare ta han ut til slutt! Tenkte at det kanskje ville hjelpe, for da var han nær meg samtidig som jeg hadde armene fri og hadde muligheten til å kunne gjøre litt her hjemme.

 

Sambo sover så tungt og hører ikke at han skriker om natten. Og det blir bare tull om jeg skal drive å vekke han hver gang gutten vår skal ha mat. Bruker kortere tid på å gjøre det selv og får heller ikke sove hvis sambo skal gi han mat. (han er litt sløv og sovner selvom han sitter ved sengen og gir han han mat). Sambo prøver så godt han kan, men er visst ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger til at vi fikk et tips om å prøve en vippestol med vibrering. Men dette og gjør han bare mere sint.

 

Han skriker så han nesten mister pusten, han blir helt svett og brekker seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk han for refluks. Dersom han sover sittende kan det være fordi når han ligger så flommer magesyren opp spiserøret. Heis opp sengen i hodeenden så han ikke ligger vannrett. Så mye som mulig, uten at han sklir ned. Dette vil også hjelpe dersom det skulle være ørene han har problemer med. Få også dem sjekket, kan være at en enkel pensilinkur vil hjelpe.

 

Fin stilling dersom han bare sover på fanget deres er å sitte med knærne trukket opp, legg han med ryggen mot knærne, og føttene mot magen. På den måten sitter han oppreist, mens du kan vugge med beina, og slipper å bli helt utslitt i armene.

 

Sist, men ikke minst. Mannen din må sykemelde seg asap, dersom det ikke er gjort. Dette klarer du ikke alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen har undersøkt han, mener det er kolikk.

Det er nok ikke refluks, da han veldig sjelden gulper. 1. mann hadde dette og ble behandlet.

Han har ikke noen tegn til plager i ørene, han har blitt sjekket for KISS - syndrom.

Jeg gjør ikke noe annet enn og gå med han på armen, ha han liggende oppå meg, ha han sittende sånn som du forklarer. Skifter stillinger hele tiden og vugger.

 

Sambo har bedt om en uke ferie, og skal ha det fra mandag.

Sa nettopp til han at han kan be om sykemelding istedenfor og bruke ferien sin, men han bruker visst heller ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huffameg, så utrolig slitsomt for dere alle sammen!!

Men hvem er det som har sjekket ham for KISS? Det er jo manuellterapeuter som er ekspertene på dette, så hvis dere ikke har vært hos en allerede, ville jeg definitivt prøvd det! Gratis er det jo også=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som kolikk. Yngstejenta mi hadde det og skrek slik som din gjør. Hun sov 3t i døgnet ellers skrek hun, i 9 uker. Rundt 6 ukers alder (den verste tiden) begynte vi hos kiropraktor og fikk en ny unge! Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble sjekket av fysioterapeuten på helsestasjonen i forrige uke. For hun hadde visst fordypet seg på akkurat dette. Men har akkurat funnet nr til en manuellterapeut like ved her vi bor, så skal ringe i morgen.

 

Men er bare så rart at ingen av de tingene vi har prøvd hjelper, hvis det er kolikk.

1. mann hadde det han å, men ikke like ille. Der var det bare skriking på samme tidspunktet hver dag og han roet seg ved minifom dråper. Og det ga seg akkurat da han var 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når han "dubber" i vognen eller i bilen så lukker han aldri ordentlig igjen øynene. Ligger med di på gløtt, og åpner di hele tiden og ser seg rundt. Akkurat som han må sjekke hvor vi er. Noen ganger ligger han med det ene øye oppe. Han sover liksom ikke heller, for får kontakt med han. Når han sover skikkelig, er øynene helt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ettersom jeg leser på sympromene ved KISS, så tror jeg fysio tar feil. Han har alle disse symptomene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen erfaring med et så plaget barn selv, og heller ikke med KISS. Vil vel egentlig bare gi min støtte og omtanke. Kan ikke være lett! Nå vet jeg ikke hva slags sele du har kjøpt, men har du forsøkt elastisk bæresjal? Barnet sitter da klistret på kroppen og du har begge armer fri. Gir svært god støtte til hele barnet. Gjør antakelig ingen mirakler dersom han har kiss, men dersom han har et stort behov for nærhet, så kan han sove uten problemer i denne. Virker som litt mikk å knyte det på, men her i gården var det verd sin vekt i gull!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et bæresjal du kan få... Hadde jeg bare kjent deg...

Men jeg tenkte som kinemor, kiropraktor... Jeg har mer tro på dem når det gjelder kolikk og KISS...

Min lille niese hadde KISS, sov aldri ordentlig og var utrolig, selv ved 1 års alderen. Kiropraktor ordnet opp...

 

Dere har ikke prøvd kiropraktos eller det andre, prøv før dere gir opp...

 

Jeg har også hørt at NAN kan være "kolikkfremkallende" for noen, prøv heller et annet merke. Gjerne et du har hørt skal være allergivenlig eller noe sånt. Husker ikke merke i farta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...