Gå til innhold

Snrkeline83 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei kjære du!

Hvordan går det med deg?? Jeg hopper inn i 3. tri i morgen, fredag, (jaiks!!!) men drister meg til å skrive litt.

Uansett, hvordan har du det, og hva med gutten om bord?? Må bare høre hvordan vi "abnormale" har det :)

Jeg har det helt supert og jenta er svært aktiv! Men hun ligger bare på den ene sida.. kanskje logisk det da selvfølgelig, men hun er veeeldig langt på sida altså... på min høyre side.... magen får noen merkelige former innomellom :) Også sitter hun... med rumpa godt planta mot åpningen. Må si jeg er litt spent der!! Legene på St.Olav sier at det ikke er noe å tenke på foreløpig, og at det er god plass osv. Men med den livmorkonstruksjonen som jeg har så tviler jeg innimellom på om hun kommer til å snu seg... men vi får se :)

Håper alt er bare fint hos deg!!

god klem fra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeei ;)

Her er jeg vettu :P

Har tenkt på deg i det siste, siden jeg ikke har sett du har skrevet eller vært så mye innlogget siste mndene.

Joda, d går forholdsvis greit her ;)

Er innlagt på Ullevål nå, for 2 gang.

Første gangen for 5 uker siden med prem rier, forkortet livmorhals og slimpropp som gikk. Men gudsjelov stoppet det hele av seg selv.

Fikk lungemodningssprøyter for den lille, og var passelig nervøs noen timer, dager da .. Så alt alt for tidlig for lille gullet å komme.

Var i slutten av Uke 25.

Men alt roet seg, og jeg fikk komme hjem etter fire dager og bare ta det enda mere m ro. Noe som så ut til å gå helt fint, helt til på mandag.

Da endte turen hos jordmora til slutt på sykehuset med sterke rier.

Fikk en liten forsmak da :P

Selvom d nok ikke var på langt nær slik som d kommer til å bli når det virkelig setter i gang ;)

Denne gangen ble det drypp, tractocil.

Lå med det frem til onsdag, og det har etter det gått greit.

Fortsatt innlagt og må ta det veldig med ro.

Men idag har jeg fått bevege meg ut av senga.. d er en start :P

Den lille vokser og sparker og har det bra der inne.

Vokst seg til 1500gr, så d er jo veldig bra:)

Ligget klar med hodet laaangt ned i bekkenet siste 5 uker.

Satser på han holder seg inne noen uker til hvertfall så bare å ta d m ro og knipe igjen :)

Ingen konkrete svar på hva som har ført til dette.

Lille gullet har godt med plass fortsatt.

Men er vel mer det at livmora er jo mer skjør enn hos de "normale", og at det er en stor belastning..

Men vi har det begge veldig bra nå, så vi krysser fingre for å holde det rolig hvertfall over Uke 34 :))

Koselig å høre fra deg og at alt går bra :)

Magen begynt å bli skeiv ja? ;)

Min er ikke så ille på det, bortsett fra når jeg ligger på ryggen av og til.. da velter han helt over på høyre side.. rare greier ;p

Håper lille snuppa di snur seg rett i god tid, så du slipper noe ekstra med det :)

Ellers formen fin?

Har de sagt noe om fødselen hos deg?

Planlagt keisersnitt, eller normal fødsel?

Jeg får visst velge selv, så bare lurte hva du har fått beskjed om .. :P

Velkommen inn på 3 trimester idag!! :) :)

Stor klem :))

Skrevet

Der er du jo - så hyggelig :)

Jeg er ivrig leser men skriver ikke så mye.

Jeg har det bare supert. Har vært i toppform hele veien, og har storkosa meg hele svangerskapet. Har lata meg, spist godt og kjent på spark og bevegelser. Alt har gått helt supert!! :) Veldig glad for det. Satser på at det vedvarer fram til fødselen he he.

Men du derimot.. gurimalla... stakars...! Håper gutten tar til vettet og venter litt til med å komme ut. Man blir jo fryktelig nervøs når ting ikke går etter planen, men det virker som om du tar det med fatning.

Var det ille med de riene....? huff...hehehe

Jeg er egentlig ikke nervøs for fødselen - foreløpig.... det er jo vanskelig å forberede seg til noe man ikke har peiling på hvordan utvikler seg. Jeg kan jo si til meg selv at dette blir et smertehelvete, men klarer ikke å grue meg ....

Aller helst vil jeg føde så naturlig som mulig. Har tenkt masse på dette, og lest mye på nettet osv. Og har vel nesten bestemt meg for at om hun fortsatt ligger i seteleie når alt er klart, så vil jeg føde normalt. Altså - ikke keisersnitt. Jeg vil ikke operere ut barnet mitt. Men håper aller mest at hun snur seg da :) Skal på kontroll om ca 3 uker på St. Olav, så da får jeg høre litt mer. kanskje... er jo fortsatt "tidlig". Men legen jeg pratet med sist sa at setefødsel er like naturlig som en hodefødsel, bare mer sjelden. Mens fastlegen min sa "da blir det vel keisersnitt?" hehe.... tiden vil vise!

So far soo good, iallefall :)

Håper du kommer deg hjem fra sykehust snart, og at du får nyta dagene hjemme.

hilsen

Skrevet

opp :)

Skrevet

Hei igjen :)

Nå er jeg hjemme fra sykehuset, og har endelig et mer stabilt nett :)

Så da er jeg tilbake som aktiv leser her :P

Så godt å høre at alt er bra med deg, dere:) :)

Å at du har hatt et fantastisk svangerskap hittil. Det unner jeg deg:)

Ingenting er bedre enn det!

Hadde et helt problemfritt svangerskap frem til Uke 25 selv.

Hørte jo mye snakk fra leger om muligheter for komplikasjoner for meg, og tidlig fødsel og at vi bare måtte ta en dag av gangen.. men alt gikk jo så bra.. Koset meg masse, shoppa masse til den lille og egentlig ikke hatt noen spesielle plager i det hele tatt..helt til uke 25..

Men nå er jeg endelig hjemme igjen. Det var så godt:)

Jeg kan jo ikke gjøre stort annet enn å slappe av å ta det veldig med ro her hjemme heller.. men Gud så mye bedre å være hjemme:)

Ikke minst kunne legge seg med kjæresten hver kveld, og sove i vår egen seng :) Det var virkelig savnet.

Å så blir man jo litt sliten av å bo på dobbeltrom. Selvom hun jeg bodde med var alle tiders såklart, men er jo noe med det at man trenger jo et privatliv. Å man føler jo man nesten ikke kan ha besøk eller samboer der for man må jo ta hensyn også.

Ellers så går nå alt veldig bra:)

Sliter litt med menssmerter av og til, og litt vondt i magen.

Men ikke noe å gjøre med. Så lenge det ikke påvirker livmorhalsen eller går over til rier. Var på Ullevål på sjekk i går og alt er bra med lille gullet i magen som vokser seg stor og sterk, og nå er oppe i over 1,5kg. :)

Håper på at ukene går nå. Og at han holder seg i "ro" der inne litt til.

Men kjenner jeg selv begynner bli litt lei.. og at det begynner bli tungt.

Værre blir det vel, for har en del uker igjen enda.

Magen er ikke i det største laget helt enda, men siden han ligger med hodet godt plantet ned i bekkenet, så har jeg så utrolig nedpress som hemmer meg en del.

Godt at du selv også får velge selv i forbindelse med fødsel.

Vil aller helst føde normalt jeg også.

Men legene har forberedt meg på at de må ha hastekeisersnitt i planen i tilfelle det ikke vil gå med normal fødsel pga delingen hele veien, med tanke på plassen, og at de ikke helt vet hvordan livmora takler en fødsel. De er usikre på om jeg vil få sterke nok rier til å få babyen helt ut. (Vet ikke helt hvorfor men..er vel slik med delt livmor)

Vi får bare vente å se. Glad for at han ligger med hodet ned hvertfall, og at de har planlagt fødselen utifra hva som kan oppstå :)

Håper din lille snuppe snur seg, slik at du slipper setefødsel.

Men forstår godt at du aller helst vil føde normalt.

Riene var ikke akkurat noe behagelig nei :P

Det var litt av en forsmak. Men likevel vet jeg jo ikke hvordan de "virkelige" riene er. Så prøver legge den opplevelsen litt bak meg, og bare ta ting når det skjer. Prøve ikke grue meg ;)

Men veldig greit å nå vite hva man skal ta alvorlig, altså hva som antakelig er starten på skikkelig rier, fødsel.

Har liksom ikke helt skjønt forskjellen eller merket forskjellen på rier og kynnere. Så er godt å vite nå når jeg absolutt burde ta kontakt med sykehuset ved neste anledning.

Er veldig fornøyd med all oppfølging og hjelp fra sykehuset. De har vært enestående :) Å vil heller at jeg ringer en gang for mye enn en gang for lite. Terskelen skal ikke være høy for at jeg skal ta kontakt.

Selv er jeg nok den som drøyern i lengste laget av og til.

Krysser fingrene for at alt går strålende for oss begge i ukene fremover:) Å tenk, det er ikke lenge til vi sitter med et lite gull i armene våre <3 Gleder meg sånn :)

Masse lykke til , så snakkes vi her inne :)

Bare å send meg pm :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...