mamman til 2 godjenter:) Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 nå er det 4,5 mnd siden det ble hastesnitt (om det har noe å si?) da jenta vår kom. arret er fint, ikke noe komplikasjoner med det etter operasjonen, men allikevel er huden litt sår/øm rundt arret, ikke på selve arret, men litt over og under. er rart å ta på det, følelseløst men sårt liksom, litt vanskelig å forklare. av og til så stikker/hugger det skikkelig til der og, hvor lenge vil det vare? syns det er så slitsomt å ikke kunne gå med en vanlig olabukse en hel dag for da begynner det å gjøre vondt rundt arret, så når jeg kommer hjem så er det rett i joggebukse..hehe takker for svar:)
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Jeg har ikke noe svar til deg dessverre. Men jeg hadde også haste keisersnitt for 4,5 mnd siden. Og er også øm og sår rundt såret.. Det vil nok ta litt tid pga alle lagene som skal gro ordentlig sammen igjen osv.. Vet ikke om haste snitt har noe å si, men kan hende ettersom snittet er høyere på magen.. Men kan nok hende vi er normale da;) Hehe.. Siden vi begge har ømme mager Det er vondt å gå med olabukse med lavt liv altså.. Ærevære joggebukse hjemme:) Lykke til med magen din fremover:) PS: trener du magen? Mine magemuskler er ikke grodd sammen enda, kjenner det er en glippe på ca 6-7cm imellom.. Og husk brun tape på arret til sommeren så slipper du rosa arr;)
fanteputt Skrevet 25. februar 2011 #3 Skrevet 25. februar 2011 Vet ikke om svaret mitt hjelper deg så veldig mye men jeg prøver. Hadde ks for 6 mnd siden. Magen er fortsatt følelseløs under og over arret. Ifølge legen min så er det ikke sikkert at en får full følelse i magen igjen. Er mange nerver så har blitt kuttet over. Har ikke hatt problemer med at jeg får vondt av og ha noe over arret. Men ks er jo ett stort inngrep så ting trenger vel litt tid til å normalisere seg igjen.
Tamu Skrevet 25. februar 2011 #4 Skrevet 25. februar 2011 Kjenner meg igjen, hadde planlagt ks for 5 mnd siden og har heller ikke følelser under og over OG kjenner stikk o ubehag, Legen sa det ville bli sånn pga nerveendene har blitt kuttet over. Jordmor sa hun hadde fortsatt ikke følelser der etter ks hennes for 23 siden, så kan visst ta laang tid hehe Har ikke turt å starte opp treningen enda, kun litt kondis, pga jeg ere rett og slett redd for å "ødelegge" noe. Takk for tips om brun teip
enits40 Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Litt øm og følelsesløs her også, men ikke sånn at det plager meg. Men dere... er det virkelig nødvendig å være så forsiktig med magemusklene fortsatt?? Legen min sa at det bare var å trene situps som vanlig, og det har jeg gjort i noen uker nå uten problemer (håper jeg, da;-). Tok keisersnittet i november, og glemmer nesten at jeg har tatt det.
Reflexia Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 hei jeg tok hastekeisersnitt for 9 mnd siden....og sliter med det samme som deg fortsatt..håper det gir seg litt etterhvert.. lykke til
OktoberPrinsesse10 <3 Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 Legen min sa også til meg at jeg kunne begynne å trene magemuskler 10uker etter operasjonen. Men jeg forhørte meg med en fysioterapaut for sikkerhetsskyld, da jeg er veeeeldig redd for å ødelegge magen:p Hehe.. Og han sa magen ikke skulle trenes før magemusklene var grodd sammen igjen. Jeg kjenner mine, omtrent på hver side av navlen (keisersnitt i oktober). Så jeg venter litt.. Men man kunne ta et par lissom, bare forstiktig. Men ikke ordentlig ( ikke opp med hele overkroppen, kunn opp med hodet) Vi får bare håpe på bedre tider, jenter:) Håper iallefall jeg slipper keisersnitt igjen!! Neste gang vil jeg ha en normal rolig fødsel God helg, jenter
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #8 Skrevet 25. februar 2011 Tusen takk for svar jenter:) virker som at vi er helt normale da og at det er sånn det desverre er..hehe..bare veldig irriterende... Det med magemusklene vet jeg ikke, men jeg merker det veldig godt i såret hvis jeg har gått en lang tur eller løfta eldste jenta mye i løpet av en dag så jeg tør ikke å trene magen så alt for masse. Jeg har heldigvis hatt en helt topp og normal fødsel forrige gang, og jeg ble kjempe lei meg for at det ble ks, men ungen måtte ut og alt gikk jo bra:) Og hvis vi noen gang skal ha flere barn så håper jeg at det blir vanlig fødsel, ks syns jeg var noe drit. God helg til dere:)
mamman til 2 godjenter:) Skrevet 25. februar 2011 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2011 og en ting til, takk for tips med brun teip over arret, men mitt arr er veldig lavt og så lav bikinitruse går jeg ikke med, har aldri gått med det..hehe...
indigo25 Skrevet 25. februar 2011 #10 Skrevet 25. februar 2011 ks i november her, det er følelsesløst midt på magen og over /under arret. veldig ekkelt, men det blir nok bedre med tiden. Jeg tar situps, både skrå og rette og kjenner det i symfysen/underlivet, ikke i selve arret..men det er vel kanskje pga arret og nervekutt tenker jeg. Flere som har det slik? Vet heller ikke om musklene er grodd sammen, ser ikke noe stort hull mellom dem? enig i at ks er noe drit, men ungen må jo ut på tryggest måte:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå