Gå til innhold

"man kan ikke adoptere om man har en diagnose"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortalte en venninne meg som er midt i adopsjonsprosessen.

 

Uansett hvilken diagnose det var mente hun.

 

 

Ehhh... det MÅ jo være feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diagnosen forkjølelse vil ikke hindre en adopsjon. Men jeg klarer ikke komme på en kronisk diagnose som ikke vil hindre en adopsjonsmulighet akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

pcos?

 

atma?

 

allergi?

 

nedsatt syn?

 

eksem?

 

 

Får man ikke adoptere om man har dette?

 

Har ikke de fleste som ikke kan få barn selv en diagnose? (altså som gjør dem sterile)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to vennepar som er i adopsjonsprosesser og en av partene hos begge har diagnoser og det viser seg at det er MYE om og men pga av det. Dette er forøvrig ikke psykiske diagnoser, men en autoimmun sykdom og hyperallergi så...

 

Ikke vet jeg altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt tullete ut. var spørsmålet om nedsatt syn som trigga samlaten jeg og venninna mi hadde. Hun sliter med hodepine når hun skal lese/se på tv. Jeg foreslo og ta en tur til optiker, men det turte hun ikke, for hun var redd for å måtte bruke briller og at det dermed skulle spolere adopsjonen.

 

Det hørtes ut som en aprilspøk syntes jeg.

 

hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som er psykisk syk og som t.o.m har støttekontakt til seg selv. Likevel fikk de adoptere barn med spesielle behov, så tror neppe at eg psykisk diagnose kan stoppe en adopsjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle diagnoser som på sikt kan redusere omsorgsevnen til barn KAN være grunn nok til å få avslag. Det gjelder alt fra tidligere diagnoser (psykisk helse), nåværende diagnoser, kroniske diagnoser osv.

 

Det er helheten som teller og alle blir vurdert individuelt.

 

En vanlig diagnose som ofte fører til avslag (ikke alltid) er revmatisme pga man ofte blir verre med årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnoser kan stoppe en fra å bli fosterforeldre også, men det skal da være diagnoser som går ut over omsorgsevnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...