Gå til innhold

Trenger virkelig råd! 2,5 åring som nekter og bade..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Lillegull som alltid har elsket og bade nekter plutselig og bade og dusje!

Han blir helt hysterisk bare vi snakker om og bade. Har ikke skjedd noe som har skremt han når han bader som jeg vet om, og det er jeg som bruker og bade han. Har prøvd og kjøpe nye leker som han kan ha med seg i badekaret men det funker heller ikke.

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre... Er jo grenser for hvor lenge jeg bare kan vaske han med en klut og, blir jo ikke helt ren da.

Noen som har noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik var det her også i perioder, men jeg putta ho i bade for det, og da vill e ho ikke opp igjen.... Det er jo nå de oppdager at de kan bestemme selv og da gjør de det også hvis de får mulighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tvangs bader han .. Enkelt og greit .

 

Det må jeg gjøre i perioder med sønnen min ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært igjennom det samme med min jente. Elsket å bade det ene dagen, men dagen etter var hun fullstendig hysterisk og nektet. Ingenting hadde skjedd for å trigge dette.

Prøvde lenge å lirke og la henne nærme seg vannet litt etter litt uten at hun ville bade eller dusje igjen.

Så etter noen mnd ga jeg opp, tenkte at jenta måtte jo dusje skikkelig, lukket ørene og dusjet henne. Raskt og brutalt.

Etter å ha gjort det noen ganger tok pappan med henne i svømmehallen. Hun skrek gjennom hele skiftingen, men etter å ha kommet i vannet roet hun seg heldigvis og klarte å ha det litt gøy.

Etter det gikk det gradvis over for hver gang hun dusjet. Måtte nærmest holde henne fast den første tiden, men det gikk som sakt over.

 

Brutalt ja, men hadde jeg latt henne bestemme hadde hun nok fremdeles nektet nå 1.5 år etter.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for råd!

Må bare prøve og tvinge han da, selv om det svir i mammahjerte for han blir så hysterisk og virker livredd..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha bittelitt vann i badekaret og la han sitte der. Om han hyler bare leker du videre og tuller og fjaser med han. La han bade noen ganger uten hårvask, hvis det er det han hater. men etter et par ganger bare gjennomfører du. Det er som tannpuss: mange hater det, men å pusse tenner er en av de tingene man bare MÅ gjøre, akkurat som å bade..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tvangsbad. Har ei på 2,5 som er hysterisk redd for dusjen, men hun må jo vaske håret innimellom. Så da er det bare å kle av seg, holde henne fast med den ene hånda og spyle med den andre. Kjapt og brutalt, og så får hun sutt og løper til pappa for trøst etterpå. Men hun bærer ikke nag og skal gjerne opp i fanget igjen når jeg er påkledd.

 

Men, sørg for at sjampo og såpe ikke svir i øynene. Og jeg såper inn og har i sjampo uten å skru på dusjen (tømmer vann over henne med en kopp først), for å forkorte tiden hun spyles mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...