Gå til innhold

Kan jeg begynne bleieavvenning nå? (gutt på 11 mnd)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Mini bæsjer hver morgen før frokost og that's it. Sånn har det vært de siste 2 månedene.

 

Vurderer å kjøpe potte å begynne bleieavvenning nå, iallfall for bæsjebleiene (og så evt begynne med tøybleier for tissebleiene så han kanskje kan slutte med alt til sommeren)

 

Er det ingen vits i å begynne nå eller kan det gå?

 

Førstegangsmor som dere kanskje skjønner.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan iallfall begynne med potta om morgenen og vende han til det, men ikke noe vits i å stresse for mye med det enda. Og vil han ikke sitte på potta, så legg den vekk og prøv igjen om noen uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve, men det er nok altfor tidlig. Har han vist noen interesse for å gå på do/potte eller gjør du det fordi du kan "lure" han på potta når du vet han skal bæsje. Jeg vil tro sannsynligheten er stor for at han plutselig endrer "bæsjemønsteret" sitt, og da får du en utfordring hvis han ikke forstår hva som egentlig skjer når han event. bæsjer på potta. De som er 2 år når de slutter med bleie er tidlig ute. Men for all del, verdt et forsøk.

Men for all del, ikke press han hvis han ikke vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd å sette han på potte enda, men han skjønner iallfall NÅR han har bæsja i bleia (lager æææææsj-lyd;)

 

Da kjøper jeg potte og ser om han vil sitte på den..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan du det! Mine har kun bæsjet i doen fra de var 12 mnd. Jeg kjøpte doring og de ploppet rett i do. Virkelig deilig å slippe bæsjebleier. Når minsta kunne gå (før ho kunne snakke) tok hun meg i hånden og leide meg inn på do, så hun sa i fra selv også veldig tidlig. De ble helt "tørre" natt og dag når de så vidt passerte to år. Vi behøvde ikke drive med så mye trening,heller. Vi satte de på do etter mat, før vi gikk ut,etter stort inntak av drikke o.l, og selvfølgelig når de sa i fra selv også. Har knapt vært et uhell..

 

Vi har brukt do-stunden til noe koselig: synge,klapperegler,lese i bok. Ingen stress, intet press, bare kos og stas og ros for levert resultat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gøy å høre :)

 

Kanskje skal kjøpe doring da, det går vell for det samme.

 

Har ikke tenkt å presse han til å sitte der, men som du sier, deilig å kunne slippe bæsjebleier om det er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...