tonjeeline Skrevet 24. februar 2011 #1 Skrevet 24. februar 2011 .. lille snuppa på fem måneder får ikke ut bæsjen. Hun trykker og trykker, men ingenting kommer ut. Hun gråter og er tydelig plaget av dette. Satte en microlax, men synes ikke det hjalp så mye. Rant ut litt, men hun trykker og trykker fortsatt... What to do nå? Hater å se at hun har vondt stakkar.
mariabee Skrevet 24. februar 2011 #2 Skrevet 24. februar 2011 Massere magen mot klokken, bære hun på magen, smøre et termometer med sinksalve og "måle" feber. Da kom alt ut her i gården iallefall. Malt eller sviskesaft har jeg hørt mye om. Og nei, det er litt fortvilende når dette holder på!
Steget Skrevet 24. februar 2011 #3 Skrevet 24. februar 2011 Stakkars lita! Jeg har også ei som sliter med bæsjinga, fikk noen tips her igår: http://www.dinbaby.com/forum/thread/142938977 Idag har hun fått hjemmelaget sviskepure og pære, og jeg tror det gjør susen! Bedre konsistens idag ihvertfall. Men hun bæsjer kun når hun ligger på magen.
zombie Skrevet 24. februar 2011 #4 Skrevet 24. februar 2011 prøv med en teskje eller to rapsolje i flaske eller grøt. det har virkelig gjort susen her.
Lille persille* Skrevet 25. februar 2011 #5 Skrevet 25. februar 2011 Har samme problem her i går'n også akkurat nå. Jenta mi er 6 mnd. Bruker masse svisker i grøten, men er fortsatt treg i magen. (Tror ikke at det er helt stoppet, men vil iallfall unngå at det blir det) I dag kjøpte jeg lactulose/duphalac på apoteket og blandet 3 ml av det i grøten. Får se om dette gjør susen... Slå opp på www.felleskatalogen.no og se ang dosering, det står at spedbarn under 6 mnd kan få inntil 6 ml i døgnet.
:) ! Skrevet 25. februar 2011 #6 Skrevet 25. februar 2011 Gutten min har slitt med magen siden han var 4 mnd. Nå er han 7 mnd. Vi bruker SVISKEMOS. Det funker fint for oss. Jeg har funnet ut at den har bedre effekt hvis jeg gir han kun sviskemos, ikke blande den i grøten. Han elsker jo svisker også da, så da er det veldig greit
tingeling78 Skrevet 25. februar 2011 #7 Skrevet 25. februar 2011 min er 6 mnd og etter intens hyling hele dagen ble det legevakt og klyster. En lykkelig og sliten gutt etterpå. Har vært som ny i dag. Her hjalp det hverken med malt, svisker, massasje, termometer osv.. Tar imot råd. Fikk ikke noen tips om videre oppfølging på legevakten.
Løvinna30 Skrevet 26. februar 2011 #8 Skrevet 26. februar 2011 Hei, dette kan kanskje hjelpe hvis hun får MME... Bytt melketype...ikke fasthold deg til en melketype... min får HIPP og BabySemp litt omhverandre.... og det hjelper... Og litt malt i melka / grøten ... min hadde det samme som du skriver.. helt forferdelig Stakkars de små ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå