Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er 4-6 i dag, så ikke langt på vei i det hele tatt. Har fremdeles litt sjokk over resulatet fra tirsdagens tisse-på-pinne-resultat... Tok en på morgenurin, og en på ettermiddagen, to streker på begge, og for å være på den sikre siden tok jeg en ny en i ettermiddag, fremdeles 2 streker, så er vel ingen tvil lenger...

Men hva nå? Skal jeg ringe legen å fortelle det? Føler meg helt fin og rask, veldig trøtt på kveldene, og konstant litt småkvalm, men ikke slitsomt kvalm. Synes det er LENGE å vente 12 uker før man kanskje begynner å fortelle det til folk, man veit jo ikke hva som kommer til å skje. Hva skal jeg gjøre på jobb, er HELT ny i jobben, og har ikke lyst til å ta meg fri for å dra til lege, eller fortelle kollegaer at jeg egentlig ikke kan bære tungt, for jeg er gravid... så prøver å ta det så pent som mulig, uten å "snike" meg unna noe av jobben, for blir litt tunge ting å flytte på, løfte og kaste...

hmm, tror jeg gleder meg litt til jeg får mage jeg, så det blir litt mer virkelig at jeg er gravid, og for gubben til å skjønne at jeg er gravid, for selv om han har sett tisse-pinnen og resultatet der, så tror jeg ikke han helt skjønner hva som skjer med meg og kroppen min om dagen.

Dette er min første gang som gravid også, det skjønte dere kanskje! Sluttet på pillen i august, og hadde egentlig ikke regnet med å bli gravid akkurat nå, men en strek er en strek!!! :D

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142950002-gravid-s%C3%A5-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger egentlig ikke ringe legen før nerme uke 12, jeg er i uke 10 nå å tenkte å bestille en time snart ;)

Ellers er det ikke stort å gjøre, lytt til kroppen din... Tror ikke det er noen krise å bære litt tungt, påvirker vist ikke spiren det. Her har vi vert på flyttefot, jeg har vert med på det meste av det (Mannfolka har tatt det aller tyngste da) :P

Om du ikke føler deg i form nok til at jobben er gjennomførbar for deg, må du jo få deg en legetime da, og se ann sammen med legen om du har behov for sykemelding (Arb giver har ingen krav på å vite hvorfor)

Mennene skjønner ofte aldri helt hva som skjer med kroppene under svangerskapet, de ser BARE magen som vokser, og det blir på en måte den eneste forandringen de forstår ;)

Gratulerer!!! ;)

Oki, da trenger jeg ikke stresse med lege ennå. Har vel gått opp for meg at jeg er gravid, og er vel få ting legen får sjekka annerledes enn de tre graviditets testene jeg allerede har tatt!

Ikke noe problem å være på jobb, deilig å gjøre noe, har gått litt arbeidsledig, så det er det jeg mest redd for, at jeg skal miste jobben jeg akkurat har fått.

Magen kommer vel når den kommer, er ikke syltynn fra før av, så kommer kanskje litt fortere enn jeg ønsker! hehe

Gratulerer til deg også!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...